Nem tudom, milyen olaj van most az autómban. Tölthetek-e
rá gyári előírás szerinti olajból?
Figyelt kérdés
Van egy használt, nagyon öreg autóm, amiből gyanúsan sok olaj fogyott el néhány hét alatt. A hűtővíz pikk-pakk eltűnik a kiegyenlítőből, múltkor fel is forrt. A kiegyenlítőben viszont nem keveredett a folyadék a motorolajjal, így elvileg nem lehet hengerfejes (ugye?). Ha valamelyikőtök ezt megfejti, az csak pluszpont, de ami engem alapvetően érdekelne: tölthetek-e pár decit az ajánlás szerinti 10W-40-es olajból úgy, hogy a leghalványabb elképzelésem sincs, most milyen van benne? Olajcserére nagyjából két hét múlva viszem az autót, szóval ez csak egy átmeneti állapot lenne, viszont nem lenne örömteli, ha addig besülne a motor olajhiány miatt.
Hát akinek nincs pénze autózni, az oldja meg máshogy. Miért nem tanulsz meg szerelni te? Vagy veszel egy olyat, mint én, és csak mégy vele 5 literes fogyasztással, anélkül, hogy kinyitnád a motorháztetőt. 1.9 d vw motoros valamit.
2018. szept. 5. 11:05
Hasznos számodra ez a válasz?
12/14 A kérdező kommentje:
Kezdő vezetőként köszi, de nem állok neki szerelni, főleg nem ilyen komoly javítást nem csinálnék még akkor se, ha lenne hozzá szerszámom. Meg szerinted otthon én hol síkoljam, nyomáspróbázzam, meg a fene tudja, miket csinálnak vele? Német, francia ösztönből nem kellene amúgy sem, csak a japán. Ez az autó is csak azért fostaliga különben, mert a Mekk Mester előző tulaj sufniban, vélt szakértelmére hivatkozva tákolgatta. Ha értettem volna az autókhoz, ezt a példányt pont nem vettem volna meg, árulkodó jel lehetett volna az eltűnő hűtővíz, de meg voltam győződve, hogy azért üres két nap múlva a kiegyenlítő, mert a dög meleg felemészti azt és ez tök normális dolog. Márpedig ez fél éve volt. A diagnosztikával meg elég sokat kell várnom valószínűleg, holnap jutok el a szerelőhöz is (már ha eljutok ezzel az autóval önerőből).
2018. szept. 5. 14:14
13/14 A kérdező kommentje:
Beszarsz, kaptam egy százezer forintos árajánlatot. :D Egy dolog az, hogy teljesen hülyének kellene lennem, hogy elfogadjam, de olyat se bsztam még, hogy a szerelő megmondja, hogy ő nem hajlandó tömítéseket javítani vezérlés- és vízpumpacsere nélkül. Aki nálam tapasztaltabb: ezek tényleg kötelező elemei egy tömítéscserének? Tudom, hogy célszerű a vezérlést is összekalapálni, "ha már ott van" jelleggel, de ne bolondítson már, hogy anélkül nem is lehet megcsinálni...
2018. szept. 7. 22:48
14/14 A kérdező kommentje:
Akit érdekel, mert mondjuk rákeresett a témára - a történet lezárása következik.
Tényleg hengerfejes volt, de nem csak a tömítés volt problémás, hanem szó szerint szét volt rohadva a hengerfej, még hegeszteni is kellett. Hogy ez hogy jött össze, nem tudom, de jó érzékkel alighanem tényleg az utolsó pillanatban vittem a szerelőhöz, mielőtt teljesen megfőtt volna. Gyakorlatilag hengerfej-nagygenerált kellett rajta végrehajtani, vezérléssel, vízpumpával, termosztáttal és egyebekkel egybekötve. 110 lett a vége. Így már érthető a horribilis költség, de mint ha a fogamat húzták volna, az autó piaci értékénél többet kellett ráköltenem. És csak azért volt ennyi, mert ismerőshöz vittem... mindenesetre kibírta még ezt is, innentől kezdve egyértelműen csak japán fog kelleni.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!