Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Nem tudom, milyen olaj van...

Nem tudom, milyen olaj van most az autómban. Tölthetek-e rá gyári előírás szerinti olajból?

Figyelt kérdés
Van egy használt, nagyon öreg autóm, amiből gyanúsan sok olaj fogyott el néhány hét alatt. A hűtővíz pikk-pakk eltűnik a kiegyenlítőből, múltkor fel is forrt. A kiegyenlítőben viszont nem keveredett a folyadék a motorolajjal, így elvileg nem lehet hengerfejes (ugye?). Ha valamelyikőtök ezt megfejti, az csak pluszpont, de ami engem alapvetően érdekelne: tölthetek-e pár decit az ajánlás szerinti 10W-40-es olajból úgy, hogy a leghalványabb elképzelésem sincs, most milyen van benne? Olajcserére nagyjából két hét múlva viszem az autót, szóval ez csak egy átmeneti állapot lenne, viszont nem lenne örömteli, ha addig besülne a motor olajhiány miatt.

2018. szept. 2. 14:50
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:
Hát akinek nincs pénze autózni, az oldja meg máshogy. Miért nem tanulsz meg szerelni te? Vagy veszel egy olyat, mint én, és csak mégy vele 5 literes fogyasztással, anélkül, hogy kinyitnád a motorháztetőt. 1.9 d vw motoros valamit.
2018. szept. 5. 11:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 A kérdező kommentje:
Kezdő vezetőként köszi, de nem állok neki szerelni, főleg nem ilyen komoly javítást nem csinálnék még akkor se, ha lenne hozzá szerszámom. Meg szerinted otthon én hol síkoljam, nyomáspróbázzam, meg a fene tudja, miket csinálnak vele? Német, francia ösztönből nem kellene amúgy sem, csak a japán. Ez az autó is csak azért fostaliga különben, mert a Mekk Mester előző tulaj sufniban, vélt szakértelmére hivatkozva tákolgatta. Ha értettem volna az autókhoz, ezt a példányt pont nem vettem volna meg, árulkodó jel lehetett volna az eltűnő hűtővíz, de meg voltam győződve, hogy azért üres két nap múlva a kiegyenlítő, mert a dög meleg felemészti azt és ez tök normális dolog. Márpedig ez fél éve volt. A diagnosztikával meg elég sokat kell várnom valószínűleg, holnap jutok el a szerelőhöz is (már ha eljutok ezzel az autóval önerőből).
2018. szept. 5. 14:14
 13/14 A kérdező kommentje:
Beszarsz, kaptam egy százezer forintos árajánlatot. :D Egy dolog az, hogy teljesen hülyének kellene lennem, hogy elfogadjam, de olyat se bsztam még, hogy a szerelő megmondja, hogy ő nem hajlandó tömítéseket javítani vezérlés- és vízpumpacsere nélkül. Aki nálam tapasztaltabb: ezek tényleg kötelező elemei egy tömítéscserének? Tudom, hogy célszerű a vezérlést is összekalapálni, "ha már ott van" jelleggel, de ne bolondítson már, hogy anélkül nem is lehet megcsinálni...
2018. szept. 7. 22:48
 14/14 A kérdező kommentje:

Akit érdekel, mert mondjuk rákeresett a témára - a történet lezárása következik.


Tényleg hengerfejes volt, de nem csak a tömítés volt problémás, hanem szó szerint szét volt rohadva a hengerfej, még hegeszteni is kellett. Hogy ez hogy jött össze, nem tudom, de jó érzékkel alighanem tényleg az utolsó pillanatban vittem a szerelőhöz, mielőtt teljesen megfőtt volna. Gyakorlatilag hengerfej-nagygenerált kellett rajta végrehajtani, vezérléssel, vízpumpával, termosztáttal és egyebekkel egybekötve. 110 lett a vége. Így már érthető a horribilis költség, de mint ha a fogamat húzták volna, az autó piaci értékénél többet kellett ráköltenem. És csak azért volt ennyi, mert ismerőshöz vittem... mindenesetre kibírta még ezt is, innentől kezdve egyértelműen csak japán fog kelleni.

2018. szept. 26. 14:39
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!