Friss jogsihoz (B) valamit tudtok ajánlani, vagy felejtsem el az egészet, és maradjak kerékpáros és a BKV törzsutasa?
Lehet hülyének fogok tűnni, de mostanra abban sem vagyok biztos, hogy kell e nekem egyáltalán bármilyen kocsi vagy bármilyen robbanómotoros jármű. Sőt, így utólag lehet hülyeség volt letenni a jogsit.
Na, szóval meglett a jogsi, szuper, király, minden. Első dolgom volt, hogy akkor ünnepeljük meg, és a haverokkal menjünk el valamerre kirándulni apu kocsijával.
Na és akkor jöjjön az első autós élmény:
10 000ft tankolás. Vonattal teljesárú jeggyel számolva is 6000ft-ból megjártuk volna a túrát... Nem értem mi ez az egész. 60-70-el mentem végig, hogy kerüljem a túl nagy sebességingadozást(gyorsításoknál elvileg többet zabál), mert a legtöbb sebességkorlátozás 60-as vagy 70-es volt a főúton. Majdnem végig 5-ben volt a váltó, és 1800 körül tartottam a fordulatot, semmi előzés vagy hasonló hirtelen gyorsítás(előzni nem is merek, attól is fosok, ha szembejövő előz és átjön a sávomba). Fékhez alig nyúltam, szinte mindenhol motorfékeztem. Ha a fent leírtakból nem sejthető, haveromat idézvén: "Úgy vezetek, mint egy igazi nyugdíjas Volánbusz sofőr" A klímához sem mertem nyúlni, mert elvileg attól is többet zabál, úgyhogy szauna volt oda-vissza(vonaton 6k-ért jár klíma is a jegy mellé :P ).
Alapvetően jó élmény volt, meg szeretek is vezetni. :)
De sajnos úgy néz ki, hogy autóba ülni szinte még álló motornál is egy anyagi csőd. :c
A kocsink amúgy egy 1998-as Audi A4b5 sedan, és 1.6-os 74kW-os motor van benne a forgalmi szerint. Amúgy az volt a vicces, amikor apunak mondtam, hogy a kocsija egy mélytorkú g***, erre közölte velem, hogy nekünk a legkisebb motorral szerelt változat van.
Nézegettem a mai kocsikat, és semmi nem tetszik igazán. Nem is nagyon vannak kis motoros autók manapság. Fel is lapoztam a történelemkönyvet, hogy régi kocsikkal mi a helyzet, és igazándiból oda jutottam, hogy Trabant. Olcsó, könnyű a kasztnija(duroplast), akkora a motorja, ami még épp hogy elviszi, 4 személyes, van csomagtartója. Egy gond van: kétütemű, és emiatt gondolom nem lehet túl takarékos, úgyhogy nem lesz Trabim se.
Igazándiból ami nekem kell, az az elektromos autó, csak az ugye nem teljesíti az "olcsó" kritériumot.
Tudnátok nekem ajánlani normális fogyasztású hobbiautót, ha létezik ilyen? (kisebb motor előny)
Meg amúgy lenne értelme egyáltalán nekem kocsit venni, vagy felejtsem el az egészet?
Napi közlekedésre soha nem használnám, arra a BKV kötöttpályás cuccai verhetetlenek.
Egyedül is ritkán mennék vele(max havonta 1x).
Csak amolyan hobbiautó lenne, amivel hétvégente el lehet menni valamerre kirándulni a haverokkal.
A válaszokat előre is köszi. :)
ui.:
Nem a hímtagom hosszának mutogatására kéne az autó, tényleg csak kirándulós autó lenne, ha lenne.
Kedves uccsó!
Ha lenne főállásom és havi 200 000-et keresnék, beleférne a kocsikázás, de mivel nyári diákmunkákból van minden pénzem, gondolom nem kérdés, hogy el akarom e verni furikázásra. Ezzel a jogsival is elvertem az éves kassza felét...
Úgyhogy 1-2 hétig még valószínűleg verni fogom a fejem a falba, mire elfogadom, hogy nem tudom visszacsinálni.
A 6000 Ft az öt ember vonatjegye, vagy egy emberé?
Én úgy számoltam, hogyha 2 ember vagy több utazik, akkor jobban megéri az autó. Persze ez csak akkor igaz, ha amúgyis van autód.
Csak kirándulgatásra fenntartani egy autót, az elég nagy luxus, főleg úgy, hogy nincs állandó kereseted.
Ha mindenképp ezt szeretnéd, akkor valami régi szívódízel kisautót vegyél. Azok elég megbízhatóak, de a szervizelésük sem drága egy mai kocsihoz képest, és 4-5 literből elvannak 100 km-en.
Persze száguldozni nem lehet velük, de gondolom kirándulásnál nem is ez a lényeg.
Akkor valamit benéztél.
Egy 50 km-es jegy 930 Ft.
Tehát ha ezt oda-vissza teszitek meg, az 100 km. Egy ilyen audi országúton nem ehet többet 7-8 liter benzinnél, ami nagyjából 3000 Ft.
Tehát feleannyiba kerülne kocsival.
ui.: Ha diákok vagytok, akkor ugyanannyiba kerül, de autóval sokkal gyorsabb és kényelmesebb.
Akkor lehet nem stimmel valami az üzemanyagszint mérővel?
Vagy a motorral lehet valami?
Mert ha teli tankkal indulunk ugyanoda, feleannyi fogyasztást mutat, mintha féltankról indítanánk. (Azóta kipróbáltuk még egyszer teli tankkal)
Vannak anomáliák. Pl. a motor üzemi hőmérséklete a hőmérő szerint 110°C, ellenben a vizet nem forralja, és reggel hideg motornál 90°C-ot mér...
Fogalmazzunk egyszerűen:
a leírtak alapján, nem a Te világod az autózás.
Én is frissen raktam le a jogosítványt, én autót szeretnék is, de én nekem is számolni kell olyan költségekkel, mikbe nem mindenki gondol bele. Mondjuk vegyünk példának egy H Astrát (1.4 benzin), megveszem az autót, 1 millió forint, remek... Biztosítás (mivel saját névre kötném) 100.000Ft
Átíratás 65.000Ft. (attól függ, kitől veszed, ha ad hozzá, kevesebbet kell költeni) Mindjárt itt a tél, lemezfelni 15.000Ft (használt), téli gumi 80.000Ft (Hankook, felszereléssel). Ha kell, kisebb beavatkozás az autón, mondjuk tisztítószer az utastérre (5.000Ft), olajcsere (ha otthon csinálod, csak eszközár, körülbelül 10.000Ft). Ott tartunk, hogy egy 1 millió forintos autó már is elérkezett egy 1,3 millióra és a tankolás. Én egyébként valóban H astrát tervezek, nekem annyi szerencsém van, hogy van megtakarításom és ösztöndíjas is vagyok, így mindig igyekeztem a maximálisat elérni, így kapok a sulitól és gyakorlatról is pénzt, ez havi 57.000Ft. Mivel utolsó évem, esti érettségi mellett tervezem a fix állást, mi érettségi végéig csinálnám, így valamilyen szinten fenn tudom tartani az autót, havi pár használat esetén. Ha szeretnél autót, én egy Suzuki Swiftet ajánlok a számodra. A tesóm azzal kezdte, elejénte egy 1.0-st majd később egy 1.3-ast vett. Nem fogyaszt sokkal többet neki az 1.3-as, mint az 1.0-es, fél liter a különbség a kettő között. Jelenleg egy 3 ajtós 1.3-as GLS (sport) típust vezet, ha nem nyomja neki, eljár 5 literrel, ha normálisan használja, akkor 5,5-6, de e fölé nem igen ment neki a mutató. Alkatrészára olcsó és sok van belőle, a motorja jól bírja a strapát, megbízhatónak is nevezhető. Mivel nem 16-os kerék van alatta, így a gumiabroncsok ára is alacsonyabbak és a felniké is. Mivel kisebb motor, így az átíratás is olcsóbb (55.000Ft) és a biztosítás is. A suzukis elméletet egy másik barátom is igazolta, ki szintén egy Swiftet vett, de ő 5 ajtósat, szintén 1.3-as motorral, ugyan ezt a fogyasztást igazolta, de neki olajból is kell +0,5 liter, mivel sikerült egy leharcoltat vennie, a dugattyúgyűrűk koptak el neki. Szíved joga eldönteni, hogy megéri-e neked, szerintem egy Swiftet el lehet tartani, ár/érték arányban szerintem egy jó autó egyébként.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!