Friss jogsihoz (B) valamit tudtok ajánlani, vagy felejtsem el az egészet, és maradjak kerékpáros és a BKV törzsutasa?
Lehet hülyének fogok tűnni, de mostanra abban sem vagyok biztos, hogy kell e nekem egyáltalán bármilyen kocsi vagy bármilyen robbanómotoros jármű. Sőt, így utólag lehet hülyeség volt letenni a jogsit.
Na, szóval meglett a jogsi, szuper, király, minden. Első dolgom volt, hogy akkor ünnepeljük meg, és a haverokkal menjünk el valamerre kirándulni apu kocsijával.
Na és akkor jöjjön az első autós élmény:
10 000ft tankolás. Vonattal teljesárú jeggyel számolva is 6000ft-ból megjártuk volna a túrát... Nem értem mi ez az egész. 60-70-el mentem végig, hogy kerüljem a túl nagy sebességingadozást(gyorsításoknál elvileg többet zabál), mert a legtöbb sebességkorlátozás 60-as vagy 70-es volt a főúton. Majdnem végig 5-ben volt a váltó, és 1800 körül tartottam a fordulatot, semmi előzés vagy hasonló hirtelen gyorsítás(előzni nem is merek, attól is fosok, ha szembejövő előz és átjön a sávomba). Fékhez alig nyúltam, szinte mindenhol motorfékeztem. Ha a fent leírtakból nem sejthető, haveromat idézvén: "Úgy vezetek, mint egy igazi nyugdíjas Volánbusz sofőr" A klímához sem mertem nyúlni, mert elvileg attól is többet zabál, úgyhogy szauna volt oda-vissza(vonaton 6k-ért jár klíma is a jegy mellé :P ).
Alapvetően jó élmény volt, meg szeretek is vezetni. :)
De sajnos úgy néz ki, hogy autóba ülni szinte még álló motornál is egy anyagi csőd. :c
A kocsink amúgy egy 1998-as Audi A4b5 sedan, és 1.6-os 74kW-os motor van benne a forgalmi szerint. Amúgy az volt a vicces, amikor apunak mondtam, hogy a kocsija egy mélytorkú g***, erre közölte velem, hogy nekünk a legkisebb motorral szerelt változat van.
Nézegettem a mai kocsikat, és semmi nem tetszik igazán. Nem is nagyon vannak kis motoros autók manapság. Fel is lapoztam a történelemkönyvet, hogy régi kocsikkal mi a helyzet, és igazándiból oda jutottam, hogy Trabant. Olcsó, könnyű a kasztnija(duroplast), akkora a motorja, ami még épp hogy elviszi, 4 személyes, van csomagtartója. Egy gond van: kétütemű, és emiatt gondolom nem lehet túl takarékos, úgyhogy nem lesz Trabim se.
Igazándiból ami nekem kell, az az elektromos autó, csak az ugye nem teljesíti az "olcsó" kritériumot.
Tudnátok nekem ajánlani normális fogyasztású hobbiautót, ha létezik ilyen? (kisebb motor előny)
Meg amúgy lenne értelme egyáltalán nekem kocsit venni, vagy felejtsem el az egészet?
Napi közlekedésre soha nem használnám, arra a BKV kötöttpályás cuccai verhetetlenek.
Egyedül is ritkán mennék vele(max havonta 1x).
Csak amolyan hobbiautó lenne, amivel hétvégente el lehet menni valamerre kirándulni a haverokkal.
A válaszokat előre is köszi. :)
ui.:
Nem a hímtagom hosszának mutogatására kéne az autó, tényleg csak kirándulós autó lenne, ha lenne.
Hát igen, akkor szúrtam el az egészet, amikor csak úgy hirtelen felindulásból leraktam a jogsit, mert elmúltam 18, és ez milyen jó, mert már lehet jogsim.
Előbb gondolkodni kellett volna, és utána számolni, hogy megéri e nekem egyáltalán autó közelébe menni.
Közben utánanéztem, és van négyütemű Trabant. A fogyasztásáról viszont mindenfélét írnak a neten. Úgy tűnik erősen egyedfüggő. Arra csak nem lehet olyan sok a kötelező, meg a többi. Maga a kocsi nem ér 100 000-et a net szerint. Olcsóbb, mint egy kerékpár...
Minden esetre szerintem a jogsim jópár évig "egyszerhasználatos" fog maradni.
Max, ha nagyon furikázni akarok, jövő nyáron elmegyek pizzafutárnak, és a nyár végére valószínűleg 6x megunom a furikázást.
De amúgy az a poén, hogy alapvetően nagyon takarékosan bánok a pénzzel. Mindennek utánnanézek, hogy megéri e az árát. A jogsinál meg elhatároztam, hogy nekem ez kell, és letettem. Nem is merem összeszámolni, hogy mennyibe került a sok vizsga, meg a tanulóvezetés. Kirakhatnám a falra kis keretben a jogsit egy cetlivel, hogy életemben először meggondolatlanul költekeztem, és ez lett belőle.
"Maga a kocsi nem ér 100 000-et a net szerint. Olcsóbb, mint egy kerékpár..."
Kerékpárnál olcsóbb közlekedési eszköz nincs.
Egy lepusztult, elavult öreg autó általában nem takarékos, ha neked annyira fontos a "mennyibe kerül", mint ahogy az írásodból sejteni lehet, nem létezik olyan autó, ami számodra jó befektetés, éves szinten százezreket rákölthetsz, úgy, hogy egy métert sem vezetted, nem tankoltál bele semmit
Ha élvezed magát a vezetést akkor vegyél kocsit, ha nem akkor maradjon a bicikli.
Egyébként 1.3as diesel corsat ajánlok, ha kicsi autót szeretnél. Szívos motor, olcsó alkatrész, megbízható.
Attol, hogy meg van a jogsi, meg nem kell azonnal autot venni es sose tudhatod, hogy mikor kerulsz olyan helyzetbe, hogy szukseged lesz ra (olyan helyre koltozol ahonnan csak kocsival erdemes jarni, vagy olyan helyen lesz a munkahelyed ahova csak kocsival erdemes menni es itt ne csak a koltsegekre gondolj, hanem az utazasi idore is. Arrol nem is beszelve, hogy a munkahelyeden is szukseged lehet jogsira).
Az autos elmeny amit leirtal nem bizonyit semmit (informacio hianyos is egy kicsit). 10eFt-ert tankoltal, de azt nem lehet tudni, hogy hany kilometert mentetek, milyen fogyasztassal. Lehet, hogy a benzin koltsegetek csak 1000Ft volt, de az is lehet, hogy 20000Ft... Az uzemanyag szintjelzo alapjan meg saccolni is nehez fogyasztast, azt ne is nezd. Ha teletankkal indultatok es a tura vegen ujra teletankoltad es az volt 10000Ft, akkor lehet azt mondani, hogy 10000Ft ertekben fogyasztott az uton az auto. A vonatjegy fejenkent vagy osszesen volt 6eFt, mert az sem mindegy... Lehet, hogy a haverok vonatjegyet nem szamoltad a koltsegeidbe, de a benzinpenzbe is beszallhatnak a haverok...
A vegig 5-os sebessegfokozat 1800-as fodulattal sem biztos, hogy a legkisebb fogyasztast jelenti (pl. emelkedon folfele erdemes visszavaltani, mert 5-osben padlogazzal tartani a sebesseget a fogyasztasnak es a motornak sem tesz jot). A vezetesi szokasaidat (ha friss jogsinal lehet ilyenrol beszelni) sem ismerjuk: ha gyorsitasoknal is 1800-nal valtottal takarekoskodasbol, akkor azzal pont az ellenkezojet erted el.
A klima hasznalataval persze tobbet fogyaszt az auto (nem lesz a duplaja a fogyasztas), de ilyenen nem erdemes sporolni.
Autozas anyagi csod? Igen az (persze ha munkaeszkoznek hasznaljak akkor termel az is). Ne csak a fogyasztast nezd, ott vannak a rendszeres karbantartasok koltsegei, a hibak javitasa, biztositas, teljesitmeny ado, amortizacio (hasonlitsd ossze egy kivalsztott tipus uj arat ugyanolyan tipus 3, 6 es 10 eves hasznaltauto araival).
A legkisebb motorral szerelt valtozat nem minden esetben jelenti a legtakarekosabbat is. Egy alulmotorozalt autonal bizony a kis motor csak szenvedni fog a nehez auto mozgatasaval. Az 1.6-os A4-es valoszinuleg a legtakarekosabb (ha a dizeleket nem vesszuk figyelembe), de az autotok allapotarol sem tudunk semmit. Eleg egy rossz lambda szonda es siman a masfelszeresere nohet a fogyasztas.
Hogy a mai autoknal nincsennek kis motoros verziok? Akkor biztos nem hallottal a "downsizing"-rol (gyartok tobbsege a nagyobb szivo benzin motor helyett kisebb, turbos motorokat tesz az autoikba).
Hetvegente kirandulni menni meg dizel autok kozul nezegetnek a helyedben, ha az Audit nem tudod, vagy nem akarod kolcsonkerni.
Nekem tenyleg hulyeseg kocsit vennem.
Amúgy csak azért fordult meg a fejemben, mert az audi egy viszonylag nagy autó, és gondoltam talán érdemes befektetni egy kisebbe a fogyasztás miatt, de akkor ezek szerint csak még nagyobb ráfizetés lenne az egész. Főleg, hogy a kötelezőre, meg az adóra nem is gondoltam, csak a benzinre. Szervízzel sem számoltam, mert nem akarom túl gyorsan széthajtani. Olajat és fékbetétet meg tudok cserélni. Más kopó cuccról meg nem nagyon tudok így hirtelen.
Az audiról annyit, hogy kicsivel több, mint féltankkal indultam, és féltankra töltöttem vissza, mondván nem fogok a családnak benzint venni, annyit kapnak vissza, amennyi volt.
A benzinpénzzel jóhiszemű voltam, és mindenkitől előre elkértem az oda-vissza vonatjegy árát, mondván csak kijön annyiból, tankolni meg már egyedül mentem el.
Az 5-öst, meg az 1800-as fordulatot meg nem teljes útra kell értelmezni, csak a nagyjára. Azért 1800, mert ott tűnt a legszebbnek a motor hangja(nem erölködik és nem is pörög). Emelkedőn értelemszerűen ment vissza 4-be, meg volt, ahol 3-ba is.
Minden esetre a lényeg:
Közlekedni BKV, hobbijárműnek, meg élvezni a vezetést ott a kerékpár. Kocsi meg majd ha találok olyan munkát, ahol van céges.
Akinek az autózás örömét felülírja a
-"megéri/nem éri meg" kérdés,
aki azért nem kapcsolja be a klímát, mert az
-"sokat eszik"
a szerint a BKV az igazi, mert az
- "verhetetlen",
az nyugodtan tömegközlekedjen, és közben siránkozzon azon, hogy "jujdedrága" volt a jogosítvány.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!