Miért van hogy ha elmegyek a kerékpáros mellet 30-50cm kötsök bunkó f. sz vagyok de ha a pirosnál ő megy el az autók mellet 5-10 cm-re az teljesen rendben van?
Talán mert egy száguldó autónak a menetszele nagyobb hatással van a kerékpárosra, mint fordítva (Newton törvény...).
Másrészt az autó nagyobb mérete és nagyobb sebessége miatt egy gyakorlatlan sofőr kevésbé pontosan tud belőni 30cm távolságot, mint gyalog vagy kerékpárral 10cm-t. Haladó autó és haladó kerékpár között sokkal nagyobb a sebességkülönbség mint álló autó és haladó kerékpár között. A kerékpárról ránézésre pedig nem tudod megállapítani, hogy ki mennyire rutinos sofőr.
Én autósként nagy ívben kikerülöm a kerékpárosokat. Ha van rá mód átmegyek a másik sávba is az előzéshez, az a legtisztább.
Kerékpárosként pedig még a piros lámpánál sem szoktam tolakodni.
Még annyit tennék hozzá, hogy a KRESZ szerint elvileg csak akkor van rendben, ha jobbról megy el az autók mellett az út jobb szélén:
„36.§ (12) Ha a járműveknek útkereszteződésben, útszűkületekben, szintbeni vasúti átjárónál vagy egyéb forgalmi okból meg kell állnia, – előre sorolás céljából – kétkerekű motorkerékpárral, illetve kétkerekű segédmotoros kerékpárral az álló járművek mellett, vagy azok között, kétkerekű kerékpárral az úttest szélén, az álló járművek mellett jobbról szabad előrehaladni, ha
a) az előrehaladáshoz elegendő hely áll rendelkezésre, és
b) az irányváltoztatási szándékot jelző járműveket az irányváltoztatásban nem akadályozzák.”
> „ Az igazság: a biciklisek általában renndkivül agresszivek, ők mindenütt elakarnak menni, és el is mennek, de őket kerülje ki mindenki, kutya, macska, gyalogos, autó messziről, mert hát őő biciklis.”
Szerintem a biciklisek a bicikli úton többet kerülgetik az autósokat, mint az autósok a bicikliseket. Nem állítom, hogy az autósok arányaiban rosszabbak lennének, viszont többen vannak, így több köztük az is, aki akkor sem figyel, mikor erre kifejezetten tábla kéri. Mindig van olyan autós, aki STOP tábla után szétnézés nélkül áll meg keresztbe a kerékpárúton, elfelejt ránézni a kerékpárútra, amire rákanyarodik (közben persze telefonál), úgy áll meg a pirosnál, hogy az autója közepe van a kerékpárúton, és csak padkázva lehet kikerülni. A kerékpárútra parkoló autósokról meg már ne is beszéljünk, pluszba a gyalog és kerékpárúton a gyalogosokat is a biciklisnek kell kerülgetnie. Nem nagy túlzás, hogy a biciklisnek 100 méterenként kell lelassítania, miközben elsőbbsége lenne. Az igazság az, hogy az autós nem kerül ki semmit, és egyszer-kétszer óhatatlanul áthajt valakin, mert ő autós, és zárt karosszéria van körülötte, ami miatt nem is érzi, hogy bármi veszélyeset csinál, miközben vakon megy át folytonos sárga vonalakon. Meg talán nem árt megemlékeznem a kedves biciklizésközben fülhöz tartott mobillal telefonálókról, és a következetesen a bal oldalon vagy kettes sorban közlekedő biciklisekről, akiket külön élvezet bringával kerülgetni.
Ami a lényeg: mindenkinek vissza kéne vennie kicsit az arcából, és átgondolnia, hogy mit is jelent, hogy nyugodtan és biztonságosan közlekedni, mert a másik oldal mindig pont ugyanannyira fogja tudni hajtogatni a maga igazát (lásd ez a szóváltás), miközben mindkét oldal távol jár a helyes úttól.
(Amúgy a közlekedőkön kívül a közlekedés szabályozóinak is lennének dolgai a kerékpárutakkal, egy csomó helyen nagyon nem egyértelmű, hogy merre vezet az ajánlott útvonal, össze-vissza keverik a gykp- és kerékpárúttáblákat… Egyszer kimegyek egy fényképezőgéppel, és megmutatom, hogy mikre gondolok.)
Az igazsag az, hogy amig en a tobb tonnas vasban utazok, addig a motoros/biciklis szamomra szent es serthetetlen, mert o kisebb es jobban torik es nem hianyzik a lelkiismeretemre egy baleset/halal okozasa.
Meg akkor is ha parasztkodnak, figyelmetlenul vagy szabalytalanul kozlekednek. Amig az en automnak nem megy neki direkt vagy kopi le a kocsit, addig en vigyazok rajuk mint a kis himestojasokra.
Amikor nyerebe pattanok es a sok eszetlen keresztul kassul karikazik elottem, mint ha ove lenne a vilag, na azokat ugyanolyan paraszt modon leanyazom, razom az oklom es dudalok nekik. Van jo hangos bicikli duda. Olyankor egyenloek vagyunk, akkor kinyitom a szam. Viszont a tiszteletet ugyanugy elvarom az autosoktol, mint amit en is nyujtok mikor a volan mogott vagyok.
Autoskent eszembe sem jut hogy ujjat huzzak a 2 kerekesekkel, mint ahogy a buszokat/kamionokat is kello tiszteletben tartom es messzire elkerulom.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!