Hogy működik a difi áttételek? Hogy kell értelmezni?
Rövid áttétellel jobb a gyorsulása az autónak, viszont a fordulatszám magasabb lesz egy adott sebességnél?
Pl. 3,69 helyett 3,07-es difi kerül az autóba. Csak példát mondtam.
Vagy hogy kell értelmezni? Milyen a rövid és milyen a hosszabb áttételek? Milyen tulajdonságok vehetők észre?
Ugyanitt a sperr difire is kiváncsi vagyok.
1:3,69 annyit jelent, hogy amíg a bemenő oldala egyet fordul, addig a kimenő oldala 3,69-et.
A hajtásláncban két alkatrész változtatja az áttételt, az egyik a differenciálmű, a másik a sebességváltó. A sebességváltónak minden fokozatban más az áttétele. 1-esben a legnagyobb (legrövidebb), a legnagyobb fokozatban a legkisebb (leghosszabb).
Tehát ha a 3,69-et 3,07-re cseréled, akkor pl. 1-esben nem 65 km/h lesz a végsebesség, hanem mondjuk 80 km/h, cserébe lassabban fogja elérni a 65-öt.
Általánosságban: nagyobb (rövidebb) áttétel esetén nagyobb nyomaték jut a kerekekre, cserébe alacsonyabb lesz a végsebesség, vagyis kisebb sebességen eléri a max. fordulatszámot.
A sperrdifi annyit csinál, hogyha a tengely egyik oldalán kipörögne a kerék, akkor összezárja a két oldalt, így a tapadó kerékre is jut nyomaték.
Kombinálja a nyitott és a zárt differenciálmű előnyeit.
"1:3,69 annyit jelent, hogy amíg a bemenő oldala egyet fordul, addig a kimenő oldala 3,69-et."
Pont fordítva. A váltó és a difi is csökkenti a fordulatszámot.
#2 válaszadó!
Nézzük azt az esetet, amikor az autó direkt áttételben van -ez általában a 4. fokozat- vagyis a a sebváltó be/ki oldal fordulata megegyezik. Ez ugye annyit tesz, hogy főtengely és a kardán azonosat forog.
A Te elméleted szerint, az említett áttételnél a féltengely több mint 11000-et forog percenként a motor háromezres fordulatánál.
Szerinted ez reális érték? ;)
Tehát akkor minél kisebb a szám, annál pőrgősebb lesz az autó induláskor, viszont fordulatszám is lejjebb lesz?!? Így akkor kevesebbet is fog enni az autó?! Vagy hogy?
Bocsánat a hülye kérdéseimért de fogalmam sincs hogy van ez, nekem ez teljesen kínai.
Bár logikusabb nekem, ha pörgősebb az autó induláskor, akkor kisebb a végsebesség illetve a fogyasztás is valamivel több lesz.
Viszont ha fogyasztásra megyünk hogy jobb legyen, akkor lomhábban indul az autó és a végsebessége valamivel több lesz?!?
El kell dönteni, mi a fontosabb.
Vagy nyomatékos, jól gyorsuló autó, vagy nagy végsebesség, vagy a legkisebb fogyasztás.
A három egyszerre nem jön össze. ;)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!