Tényleg fentarthatatlan egy BMW?
Mondjuk egy f30 egy vele egyidös a4/5 SB hez képest? Mindenhonnan azt halljuk hogy milyen drága a bajor de nem akarom elhinni hogy a KSH termékkosaras autó fenntarthatatlan lenne. Elvileg az audi lényegesen olcsóbb. Ha igen miért? Tulajok tudnának néhány árat írni mind a 2höz.
Mondjuk fékbetét, féktárcsa; olajcsere; kisebb futómű alkatrészek. A gyári alkatrész mindenhez drága nem?
Ha karban van tartva, és nincsen típushibája az adott típusnak, akkor ugyan annyiba kerül fenntartani egy azonos korú A4-et, 3-as BMW-t és C-s Mercit, illetve ez igaz a különböző kategóriáikra is, meg a nem prémiumok között is.
A meghibásodós BMW meg a négyszáré' Németből behozott, lerúgott, szakadt, nepperkedett, ötször visszatekertek.
A kopó alkatrészek eleve drágábbak Bizonyos alkatrészeket sűrűbben kell cserélni.
összegezve: ha ugya naz az embert használna egy bmw-t és egy audit ugyanúgy, mégis 10 év elteltével 30% többet költene a bmw re.
Nem igaz, a BMW nem fenntarthatatlan, és semmivel nem drágább a BMW szervize egy Audihoz képest. Apámnak F30 van, a főnökömnek Audi, tehát a gyakorlatból tudom. Csak jól nézd meg mit veszel meg, egy elsőgazdás sérülésmentes vezetett szervízkönyves F30-cal semmi gondod nem lesz. Csak az igazán jó példányok ugye árban is a kínálat tetején vannak. Sokan ott követik el a hibát, hogy a kínálat aljáról választanak, akkor pedig semmin nem kell csodálkozni. Csak összehasonlításképpen, nekem E36-om (is) van, itthon már 300 ezer forinttól kapsz, én 6500 EUR-ért vettem az enyémet Németországban, és ehhez még hozzájött a honosítás költsége. Cserébe az autó makulátlan. Szóval az elején kell rászánni a pénzt, nem megvenni egy olcsó betegágyat és utána síránkozni.
Az alkatrész ízlés és pénztárca dolga, én motorolaj kivetelével mindenből alvázszámhoz rendelt gyárit használok még az E36-ba is, de léteznek elfogadható minőségű utángyártottak is. De azt vallom hogy akinek majma van, legyen pénze banánra is...
A válaszadók java itt nem kezeli helyén a dolgot. Mindkét, sőt mind3 német prémium márkának a 80-90-es évek voltak a fénykorai, a 2000-es évek elején már elkezdtek megbízhatóság és fenntarthatóság szempontjából súlyosan romlani. A Merci több szaksajtó felmérései alapján toronymagasan a legköltségesebben fenntartható márka. Az újabb BMW-k pedig csurig vannak típushibákkal. Nyúló-szakadó láncok, átugró vezérlések, megálló AC pumpák, olajpumpák, hengerfej, szelepvezérlés problémák stb stb. Ezek közül szerintem még mindig az konszern dízelei a legkevésbé rossz választások (persze dízel felhasználási körre nézve), de még a TSI motorok se olyan rosszak (a közhiedelemmel ellentétben), ott legalább már megvan a szerviztapasztalat amivel a legtöbb bajnak elébe lehet menni.
Nem az olajcserét meg a lengőkar szilenteket kell hasonlítgatni. Hanem hogy egyszer arra mész ki hogy lángol a parkolóban a 318d-d...
Az öreg BMW-knek meg sajnos öregautós bajaik vannak. Pedig egy herémet odaadnám egy gyári állapotú 635CSi-ért...
" Mindkét, sőt mind3 német prémium márkának a 80-90-es évek voltak a fénykorai, a 2000-es évek elején már elkezdtek megbízhatóság és fenntarthatóság szempontjából súlyosan romlani."
Tudjuk, tudjuk, ennek ellenére tele vannak az utak 8-10-15 éves BMW-kel, Audikkal, amelyekben van akár 600 ezer km, és olyan tartós a belsejük, meg minden, hogy szempillantás nélkül 220 ezerre tekerik vissza az órájukat, ami az állapotuk alapján teljesen hihető is. Hagyjuk már ezt a régen mindenjobbvót dumát. A mai autók amennyivel többet tudnak, nem lettek annyival rosszabbak fenntarthatóság terén, úgyhogy ne hasonlítsuk már őket az ócskavasakhoz.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!