Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Nagyon veszíthet a kompresszió...

Nagyon veszíthet a kompresszióból ha van kartergáz?

Figyelt kérdés
A minap néztem egy 1.9 tdi motort. Alapjáraton az olajbeöntp kupaknál, biztonságosabb résznél a nívópálcánál a kartergázt nyomta kifelé, Nem egy nagyon nagy erővel de jött. Amikor már kicsit feljebb vagy sokkal felljebb nyomtam a fordulatot megszűnt. Mennyire lehet már rossz a motor? Turbó hangtalan, olajat lehet hogy minimálisan fogyassza, viszont kegyetlenül húz, szóval a menettel nincs gond.
2018. aug. 8. 22:46
 1/1 Vortrex ***** válasza:

Ez így nem feltétlenül mérvadó, a dugattyú gyűrűk tömítése "nagyobb" nyomáson/fordulaton kezd el hatékonyan tömíteni, szóval egy adott motornál (legyen széthajtott vagy akár alig használt) az alapjárat nem biztos, hogy elég, de üzemi fordulaton hibátlanul kialakulhat a kompresszió.


Minél nagyobb a fordulatszám, annál kisebb a kompressziós veszteség, gyakorlatilag ez indításkor jelent problémát, mert akkor a legkisebb a kompresszió.


Amíg nincs baj az indítással, addig biztos lehetsz benne, hogy van elég kompresszió, egyébként ha 4-ből 1 henger el tud indulni, akkor az a másik 3-at is elindítja, tehát egy dízel motornak nagyon-nagyon szét kell kopnia ahhoz, hogy ne induljon el, de akkor már fél liter olajat eszik 100km-en.


Mindent összevetve, szerintem a motorodnak semmi baja, még jó sok ezret el kell, hogy menjen.

2018. aug. 9. 08:56
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!