Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Golf 4 1.6 felújítás után...

Golf 4 1.6 felújítás után normális ha meleg motornál van némi kartergáz az olajbeöntő kupak kitekerése után?

Figyelt kérdés
Olyan gondom volna hogy nemrégiben lett felújítva a Golf-ban a hengerfej, továbbá kapott új dugattyúgyűrűket és hajtókar csapágyakat. Azért kellett beruházni mert 1000 Km-en megzabbantott úgy fél liter olajat, mikor túráztattam is kéket füstölt meg úgy 90-110-es tempónál is elég rossz lehetett mögöttem jönni az elmondások szerint. Szétszerelés után az egyik hengerben le voltak ragadva a gyűrűk egy másikba meg elvolt törve az olajlehúzó gyűrű. Megfúrva- meg hónolva nem lett, a szerelők elmondása szerint nem volt rá szükség, de én jobban örültem volna neki... Na de megkapta az új alkatrészeket. javasoltak hogy 7000 Km-ig csak óvatosan a jobb lábbal, 2500-nál váltsam el meg utazóba áljak be 90-re. Eddig úgy 250-300 km ment bele. Az olajhoz nem nyúl, kék füstöt sem tapasztalok túráztatásnál persze nem kínzom, viszont meleg motornál mikor leveszem az olajbeöntő kupakot akkor kifúj egy kis füst pamacsot (feltételezem kartergázt), és a pamacs után van is egy enyhe kifújás is folyamatosan, Ha ugyan ennél az üzem meleg motornál mikor már áll a motor és ugyan így kitekerem akkor meg egy kis pici gőz vagy füst száll ki a beöntőn. Hideg motornál egyáltalán nincs ilyen tünet. Amúgy egy 1998-as 1.6-os AKL motorkódú Golf-ról van szó. Egy ilyen 20 éves autónál ez megengedett jelenség?

2018. júl. 28. 18:05
 1/2 anonim ***** válasza:

A kartergáz az az, amikor kipufogó füst jön az olajbetöltőn.

Ha jó a kipufogórendszer, akkor beleinhalálsz az olajbetöltőbe, nem kellene kipufogószagúnak lenni.

Utána töröld meg a képed, mert olajos leszel.

Aztán remélhetőleg jó gyűrűkkel rakták össze a motort, abból is van többféle pl a Goetze-nél.

De pl a régi opelnél, ha kopott volt a gyűrű, ott már a henger is kopott volt. Azt már lehetett gyűrűzgetni, pár ezer km után ott volt vele a tulaj, ahol az elején. Mondjuk olyankor már a kaszni lerohadt a motor körül, amúgy is kár volt.

2018. júl. 28. 18:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim ***** válasza:

Hideg motornál az olaj -melegen kevésbé- szigetel, ezért csak melegen jön elő.


Minimálisan mindig van kartergáz, a vadiúj motornál is.


Amit szellőt érzel azt a mozgó alkarészek keltik, olyan mint a mélynyomón az apró lyuk.


Olaj pára is lehet.

2018. júl. 28. 20:02
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!