Kézifék behúzásnál/kiengedésnél mi a sorrend?
Amióta megvan a jogsi nem nagyon vezettem. Igazából emlékszem mindenre, egyedül a kézifék az, ami annyira nem. Arra is azért nem, utolsó 1-2 alkalommal használtuk csak az oktatómmal.
Szóval. Ha megállok. Megálltam ugye. Üresbe rakom, és utána behúzom a kéziféket? Kézifék behúzása közben kell a kuplung?
És kiengedéskor hogy van? Sebességbe kell raknom előtte az autót? Vagy nem, elég csak kiengedni? Kell kuplung?
Beviz Elek:
A "SIKK-es" elindulást azért kell megtanulni, hogy ne felejtse el az ember hogy miket kell csinálni mikor elindul, nekem is jól jött ez a sorrend, amikor az elején azt sem tudtam mit kell csinálni hirtelen, így mindent akartam egyszerre és abból az lett hogy minimum 1 dolgot kihagytam.
Kérdező: Ha ennyire nem emlékszel, mert régen vezettél akkor szerintem érdemes lenne felvenni pár tanórát(ezt lehet akkor is ha van jogosítványod bármikor!), így legalább egy képzett emberrel magad mellett tudsz visszarázódni a vezetésbe, aki esetleg korrigál ha valamit rosszul csinálsz, és segít kijavítani.
Könnyen elszokik az ember a vezetéstől, illetve attól hogy egyszerre annyi dologra kell figyelni, és működtetni is egy gépet közben, ezért is ajánlatos pár tanórát felvenni, mert veszélyes sok kihagyás után újból forgalomba menni(pláne kevés rutinnal)
A kéziféket pedig parkolásnál kell használni, illetve emelkedőn elindulásnál, hogy ne guruljon vissza a kocsi, mert manuálison egyszerre nehéz 2 lábbal 3 pedált nyomni, így ott a kézifék ami szó szerint kéznél van.
Kuplungot akkor kell kinyomni ha sebességben van és álltok, mert különben lefullad a kocsi, ha üresbe van rakva akkor értelemszerűen nem kell a kuplungot nyomni mert alapból nincsenek a kerekek összekapcsolva a motorral.
#11
Tehát ez jó egy kezdőnek aki a világát sem tudja, de aki tud vezetni annak teljesen mindegy.
#12
Nem igazán hiszek ebben, inkább mondanám hogy indításnál ugrik át. A főtengely mindegy milyen terhelést kap, a vezérműtengely csak követi a lánc/szíj segítségével. A lánc/szíj akkor kapja a terhelést, ha revmatching nélkül váltásnál leugrassz a kuplungról vagy pl amikor a tanuló gyakorol elindulni és rángat az autó.
Nem tudom indítottál-e be olyan láncos autót amiben a láncfeszítő eresztette az olajat. Ilyenkor másodpercekig kerepel a lánc míg újra megérkezik a nyomás.
Tehát: miért lenne rosszabb egy kevésbé feszes lánccal/szíjjal esetleg mozdítani az autón és ilyenkor mozdulba szíj/lánc pár cm-t, mint ugyanilyen feltételekkel beindítani hogy 1 másodperc alatt a motor elérje az 1000-1200as fordulatot?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!