Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kézifék behúzásnál/kiengedésné...

Kézifék behúzásnál/kiengedésnél mi a sorrend?

Figyelt kérdés

Amióta megvan a jogsi nem nagyon vezettem. Igazából emlékszem mindenre, egyedül a kézifék az, ami annyira nem. Arra is azért nem, utolsó 1-2 alkalommal használtuk csak az oktatómmal.

Szóval. Ha megállok. Megálltam ugye. Üresbe rakom, és utána behúzom a kéziféket? Kézifék behúzása közben kell a kuplung?

És kiengedéskor hogy van? Sebességbe kell raknom előtte az autót? Vagy nem, elég csak kiengedni? Kell kuplung?



2018. aug. 7. 07:46
1 2
 11/13 anonim ***** válasza:

Beviz Elek:


A "SIKK-es" elindulást azért kell megtanulni, hogy ne felejtse el az ember hogy miket kell csinálni mikor elindul, nekem is jól jött ez a sorrend, amikor az elején azt sem tudtam mit kell csinálni hirtelen, így mindent akartam egyszerre és abból az lett hogy minimum 1 dolgot kihagytam.



Kérdező: Ha ennyire nem emlékszel, mert régen vezettél akkor szerintem érdemes lenne felvenni pár tanórát(ezt lehet akkor is ha van jogosítványod bármikor!), így legalább egy képzett emberrel magad mellett tudsz visszarázódni a vezetésbe, aki esetleg korrigál ha valamit rosszul csinálsz, és segít kijavítani.

Könnyen elszokik az ember a vezetéstől, illetve attól hogy egyszerre annyi dologra kell figyelni, és működtetni is egy gépet közben, ezért is ajánlatos pár tanórát felvenni, mert veszélyes sok kihagyás után újból forgalomba menni(pláne kevés rutinnal)



A kéziféket pedig parkolásnál kell használni, illetve emelkedőn elindulásnál, hogy ne guruljon vissza a kocsi, mert manuálison egyszerre nehéz 2 lábbal 3 pedált nyomni, így ott a kézifék ami szó szerint kéznél van.

Kuplungot akkor kell kinyomni ha sebességben van és álltok, mert különben lefullad a kocsi, ha üresbe van rakva akkor értelemszerűen nem kell a kuplungot nyomni mert alapból nincsenek a kerekek összekapcsolva a motorral.

2018. aug. 7. 11:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/13 anonim ***** válasza:
Volt már ilyen eset nem is egy, hogy a vezérlés átugrott attól, hogy az autó lejtőn állt, csakis 1esben, kézifék nélkül. Persze nyilván ehhez az is kell, hogy a vezérlés már nagyon kopott legyen.
2018. aug. 7. 13:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 Beviz Elek ***** válasza:

#11

Tehát ez jó egy kezdőnek aki a világát sem tudja, de aki tud vezetni annak teljesen mindegy.


#12

Nem igazán hiszek ebben, inkább mondanám hogy indításnál ugrik át. A főtengely mindegy milyen terhelést kap, a vezérműtengely csak követi a lánc/szíj segítségével. A lánc/szíj akkor kapja a terhelést, ha revmatching nélkül váltásnál leugrassz a kuplungról vagy pl amikor a tanuló gyakorol elindulni és rángat az autó.


Nem tudom indítottál-e be olyan láncos autót amiben a láncfeszítő eresztette az olajat. Ilyenkor másodpercekig kerepel a lánc míg újra megérkezik a nyomás.


Tehát: miért lenne rosszabb egy kevésbé feszes lánccal/szíjjal esetleg mozdítani az autón és ilyenkor mozdulba szíj/lánc pár cm-t, mint ugyanilyen feltételekkel beindítani hogy 1 másodperc alatt a motor elérje az 1000-1200as fordulatot?

2018. aug. 7. 14:26
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!