Kézifék behúzásnál/kiengedésnél mi a sorrend?
Amióta megvan a jogsi nem nagyon vezettem. Igazából emlékszem mindenre, egyedül a kézifék az, ami annyira nem. Arra is azért nem, utolsó 1-2 alkalommal használtuk csak az oktatómmal.
Szóval. Ha megállok. Megálltam ugye. Üresbe rakom, és utána behúzom a kéziféket? Kézifék behúzása közben kell a kuplung?
És kiengedéskor hogy van? Sebességbe kell raknom előtte az autót? Vagy nem, elég csak kiengedni? Kell kuplung?
A kézifék semmi mást nem csinál, csak befékezi a hátsó kerekeket.
A kuplung a motort kapcsolja össze/választja szét a váltótól.
Könnyen belátható, hogy a kettőnek semmi köze egymáshoz.
Két esetben lehet használni.
Az autó rögzítéséhez és emelkedőn való elinduláshoz.
S.I.K.K-es elindulás.
Forgalmin előírás, hogy így indulj.
Parkolásnál...
Ha üresbe rakod, minek kuplung?
Egyébként a vizsgán üresbe kell tenni, és kézifékkel rögzíteni, de a való életben érdemes betenni sebességbe (egyes, vagy rüki).
Elindulásnál meg kell a kuplung, ha arra gondolsz... xd
SIKK(K)es indulás mond valamit ?
Sebességváltó, irányjelzés, körültekintés, kézifék (körültekintés).
Megálláskor: fék, kézifék, sebességváltó üresbe, kuplung + fék felengedése, irányjelzés kikapcsolása.
Az előzőekhez még annyit:
a sorrend:
- előbb behúzod, aztán kiengeded, vagy
- előbb kiengeded, aztá behúzod.
Szerintem teljesen felesleges ez a SIKK-es dolog amit belénk vertek. Meg kell tanulni vezetni és nem ilyen dolgokra figyelni.
A kéziféknek csak és kizárólag a hátsó tengelyen lévő fékekhez van köze, fizikailag akkor engeded ki és húzod be amikor akarod, persze menet közben nem célszerű húzogatni (most ne térjünk ki az esetlegesen h lyebiztos elektromos kézifékekre).
Az autó rögzítésére szolgál ha nem tudod/akarod nyomni a fékpedált, teljesen lényegtelen hogy járó vagy álló motornál.
Behúzod->fékezi a hátsó kerekeket, nem húzod be->nem fékezi a hátsó kerekeket. Ennyire van hatással, semmi többre
Beviz Elek
Mégiscsak érdemesebb behúzni akkor a kéziféket, mikor még nyomod a kuplungot, vagy üresben van az autó, mindez azért, hogy ne a motor/vezérlés feszüljön, ha 1esbe rakod, hanem tényleg a kézifék tartsa az autót. Főleg, ha nem teljesen sík terepen állsz.
A vezérlés? Semmi köze a vezérléshez.
Egyedül ami tud feszülni és nem baj ha odafigyelünk rá, az a kuplungban lévő rugó.
Viszont: a kérdés nem az volt hogy mivel tudjuk óvni az alkatrészeket, hanem a kérdezőnek lövése sincs a kézifék működéséről és erről lett felhomályosítva.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!