Ön a kormánnyal jelzett járművet vezeti. Az ábrán látható útkereszteződésben melyik a helyes áthaladási sorrend?
Vezetni tanulok. Valaki megmondaná, miért a "’C’ - ’Ön’ - ’B’." válasz a helyes?
Egyenrangú kereszteződésben mindig a jobbra (kis ívben) kanyarodó megy először.
Ha nincs több jobbra kanyarodó, akkor a "legjobboldalibb" megy.
"akkor a "legjobboldalibb" megy."
Ezért volt Hitlernek mindenhol elsőbbsége.
Jaj ilyenkor örülök hogy nem magyarországon tettem le a jogsit! Mennyivel egyszerűbb itt! Minden kereszteződésben jelölve van az úton, hogy melyik útnak van elsőbbsége, a körforgókban pedig mindig a jobbról érkező mehet először.
#5:
Remek, tehát úgy közlekedhetsz Magyarországon, hogy fogalmad sincs arról, hogy hogy működik egy jobbkezes kereszteződés. És még büszke is vagy rá.
Ez igazán megnyugtató...
9-es!
Most komolyan? Én élek évek óta Magy-Britanniában, itt tettem le a jogsit angolul, de te akarod nekem megmagyarázni hogy hogy működik az itteni rendszer?! :D
Provisional (ideiglenes) Driver License a neve. Van egy igénylőlap, amit a postákon lehet kérni, vagy online kell kitölteni, és elküldeni a DVLA-nak (közlekedési hatóság).
Pár hét múlva megérkezik postán az ideiglenes tanulói jogosítványod, ami úgy néz ki mint a "full" csak zöld és sárga színű:
Ez már feljogosít téged arra, hogy bizonyos feltételek mellett autóba ülj és a forgalomban vezess. A feltételek:
1. Kell hogy legyen melletted egy személy, aki legalább 3 éve rendelkezik jogosítvánnyal, és elmúlt 21 éves.
2. Kell hogy legyen a neveden biztosítás a kocsira.
3. Ki kell tenned a kocsira az L (learner - tanulóvezető) táblát.
Gyakorlatilag itt élesben tanulsz meg vezetni. Ezt már azelőtt megteheted, hogy megcsinálnád a kresz-vizsgát. Nincs kötelező óraszám sem, nekem 26 óra elég volt. De ha valaki úgy érzi, hogy neki elég 10 is, az elmehet 10 óra vezetés után is vizsgázni, max megbuktatják.
Tanulhatsz oktatóval is vezetni, de az jóval drágább. Ilyenkor ő eljön érted a saját kocsijával, és együtt mentek vezetni. Magyarországon ahol én laktam, ott 3-4 tanuló ült egy kocsiban, és felváltva vezettek az oktatóval.
A vizsgák is jóval könnyebbek. A kresz könyv sem jogszabályokat meg konkrét helyzeteket tartalmaz, mint amit a kérdező is linkelt, hanem a kresz logikájára tanít meg, így minden helyzetben magától értetődő lesz, hogy mit kell tenned. A gyakorlat viszont jóval szigorúbb mint otthon, és nem lehet lefizetni a vizsgabiztost. 15 kisebb hibapont megengedett. De ha bekapsz egy nagy hibapontot azonnal megbuksz.
Kis hibapont jár pl: ha levágod a körforgalmat
Nagy hibapont: ha a vizsgám mondjuk a 3 pontos megfordulás közben nekikoccan a kerék a járdapadkának.
A közlekedés is jóval egyszerűbb. Minden kereszteződésben lámpa van, ahol nincs, ott pedig útburkolati jelekkel jelölik, hogy kinek van elsőbbsége. Ahol lehet, ott pedig körforgókkal oldják meg. Egy 15 km-es szakaszon ahol lakok, van 5 körforgó, ebből 3 db kétsávos, amit mindenki gond nélkül tud használni. Magyarországon meg ha jól tudom 1 db kétsávos körforgó van, de a magyarok azt se tudják rendesen használni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!