Keresztmotoros autóknál miért van mindig így elrendezve?
Figyelt kérdés
Eddig ahány keresztmotoros autó motorterét láttam, a motor mindig az anyósülés előtt míg a váltó a vezető előtt helyezkedett el.
Van valami különösebb oka, vagy csak így praktikusabb például a kormánymű miatt. Bár jobb kormányos autó motorterét még nem látta,, hogy ott meg épp fordítva van? Szemből nézve jobb oldalt a motor és bal oldalt a váltó?
2018. júl. 9. 23:56
1/5 veterán vas 



válasza:





Semmi köze a kormányműhöz, ugyanis a jobbkormányos autókban is ugyan ilyen a motor-váltó helyzete.
A motorhoz képest annyira mélyen van a kormánymű, hogy egyáltalán nem zavarja.
Szerintem a motor forgásiránya a magyarázat.
2/5 anonim 



válasza:





Hondákban (asszem B D és a H széria), meg a 96-ig gyártott Mitsubishikben a sofőr oldalán van a motor, és az anyóson a váltó. Mistubishinál emlékeim szerint a hosszmotorhoz van valami köze, hogy nem akartak variálni, és akkor így jött ki beforgatva.
3/5 anonim 



válasza:





Igen a motorok nagyja jobbforgásos és értelem szerűen, hogy ne kelljen mégegy fogaskerék áttétellel megfordítani a kihajtás irányát, úgy rakták be, hogy előre felé hajtsa a kerekeket. Értsd a főtengely forgásiránya megegyezik a kerekek forgásirányával és nem fordítva. A korai Honda motorok azért is vannak fordítva, mert ők balra forognak.
4/5 anonim 



válasza:





Praktikusabb és olcsóbb megoldás.
5/5 anonim 



válasza:





Japánoknál van fordított verzió is. Szerintem igen profán oka van ennek. A súlyelosztás. A vezető ugye bal oldalon ül. Japánban jobb. Logikus hogy ne egy oldalra kerüljenek a "nehéz dolgok. Persze az európai verziónál nem fordítják meg a motort, de így nem is lesz olyan jó útfekvésű az autó mint a japán belpiacos testvére. Asszem a Nissan GTR-nél (is) más keménységű lengéscsillapítók vannak a két oldalon, pedig az nem is keresztmotoros.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!