Automata váltós autókban hogy vannak a pedálok elrendezve?
Még sosem ültem olyanban, és nem is láttam egyetsem belülről.
Hogy van ott, hogy csak gáz,. és fék van?
a gáz a fék mellett, mint a rendes autóókban, és bal oldalt a kuplunk helyett jó nagy hely, vagy kicsit lazábban a gáz jobb oldalt, és arrébb balra a fék?
Nagyobbak a pedálok és szélesebbek. Bal oldalon van a fék, jobb oldalon a gáz. Más nincs ott. Kitöltik igazából a teret, mert nagyobb méretűek. Persze így is marad azért hely, az a bal lábnak szolgál, mert igazából úgy kéne őket vezetni, hogy csak a jobb lábbal.
Viszont nekem 3 éve van automata váltós autóm, havi 3 ezer km körül szoktam menni, de mindig használom mindkét lábamat. Manuális váltón tanultam meg vezetni, aztán talán emiatt is, meg, hogy főleg Budapesten használom, ahol nagy a forgalom, meg bárki elém szaladhat, ilyesmi. Így én tényleg úgy használom, mintha gokart lenne. Bal láb - fék, jobb láb - gáz. Persze ha megyek egy hosszú úton, vagy ilyesmi, akkor mindig lerakom a bal lábam pihenni a helyére, de ha pl. kis szűk utcában megyek, vagy ilyesmi, akkor a bal lábam azért ott van készenlétben a fékre... Ezzel is csökkentem a reakció időt, ahelyett, hogy levenném gyorsan a jobb lábam a gázról és fékpedálra tenném. Ez bizonyos szituációkban pont egy emberi élet.
A váltóról pedig, nos nekem sima automata váltó, nem ilyen triptonic meg mittomén, na ez úgy néz ki, hogy van P, N, R, D, meg még néhány fokozat, de azokat szélsőséges esetben, pl. vontatás, csúszós út, ilyesmi. Ezek 1-2-3.... Attól függ hány fokozatú automata váltó, enyém 4. Na most P-ben van a váltó, ha parkol az autó. P - Parking. Másban el sem indul, hiába játszik a kulccsal az ember. N-ből se, mi ugye üres. P-ben tehát indít, nem kell semmit nyomni, utána mikor beindult az autó, ráteszed a lábad a fékre, majd D-be teszed a váltót, ami a Driving - menet. Azért kell a fék, mivel az automata magától is megy alapjáraton egyből, akkor is ha benzines. Tehát D-be betetted elindulsz, nyomod a gázt, ott tartod egy bizonyos helyen, elveszed a gázról a lábad, fékezel, ennyi a dolgod. Mást akkor csinálsz, ha megállsz, vagy tolatsz. Sokkal kényelmesebb, mint a manuális. Dugóban pl. meg lehet tőle őrülni. Egyszer nem kell a váltóhoz nyúlni, kuplung pedig nincs is. Pont olyan, mint mikor játszol mondjuk a GTA-val, vagy ilyesmivel.
Elozovel egyet ertek. Nekem is automata, en is ket labbal vezetek, sokkal biztonsagosabbnak erzem es kenyelmesebb mint a kuplug/valtokar allando jateka foleg amikor nagy a forgalom es lepesben kell haladni, vagy elindul/megall, elindul/megall van orakon keresztul.
Itt van nehany kep hogyan vannak a pedalok az automatakban (a kis kallantyu az is pedal, azzal a labfeket uzemelteted):
"(a kis kallantyu az is pedal, azzal a labfeket uzemelteted)"
Miért, az üzemi fék nem egy pedálra van kötve? Minek 2?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!