Régen a Vw "prémiumabb" márka volt az Audinál?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A VW sosem volt prémiummárka, nem hajtottak a luxusra. Sőt, a '70-es évek elejére a farmotoros VW-kínálat fájdalmasan elavult és fapados volt a konkurens típusokhoz képest. Az Audi ekkoriban kezdett egységes márkaként megjelenni, addig az AU-hoz tartozó, II. világháborút valahogy túlélt márkák össze-vissza fejleszthettek (ja, tényleg, ne felejtsük el, hogy Auto Unin/Audi a két világháború között is volt, nem is akármilyen hírnévval, VW meg nem nagyon). A '70-es évek Audi típusai sem voltak azok a kimondott luxusautók a maguk méretében, de mondjuk az első 100-assal szépen beköszöntek a középkategóriában. Nem is lehetett sok különbség az akkori VW-ek és Audik között, hiszen a komolyan vehető VW-ek közül a Passat az Audi 80, a Polo az Audi 50 technikájára épült. Rossz nyelvek szerint a Golf ezen két típus alkatrészeinek vad kombinálásával, még rosszabb nyelvek szerint a FIAT 128 alapos tanulmányozásával jött létre.
Az, hogy az Audiból prémiummárka lett, a '80-as években indult. Az első próbálkozás a quattro coupé volt, amivel egyedi, összkerékhajtású sportkupét alkottak. Utána a C3 "szivar" 100-as már kimondottan prémiumautó akart lenni, fejlett technikával. Az igazi luxusba aztán a '80-as évek végén a V8-cal kóstolt bele az Audi felemás módon: VW Golf-motorból összelegózott V8-as 3.6-os erőmű, 200-as bódéra erőlködött más vonalú karosszériaelemek - ennyit lehetett kihozni az első generációból, az ASF-re épülő második lett igazán sikeres.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Én úgy tudom, hogy az Audi amióta csak VW, feljebb próbálják pozicionálni. Nincs értelme házon belül konkurenciát állítani, még ha jelenleg ezzel vannak is kisebb gondok a konszernnél.
Amit írtál Golfos példát az azért sántít, mert jelentős korkülönbség van a két konstrukció között.
Most igyekeznek tolni a VW-t a prémium felé, mivel alul eléggé felforralódtak pl a Skodák miatt. De ehhez rengeteg pénz és a vásárlókör átszocializálása szükséges.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!