Vannak még ilyen fanatikusok? Szarból várat.
Egyik ismerősöm vett egy golfot. 4-est. 2000 előtti évjárat. Szóval rohadt öreg. 400 ezerért. Full szét van rohadva az egész. Ahol nincs kirohadva ott már javítva volt. Az autót már nem lehet megemelni mert beszakad a küszöb. Full trágyán néz ki kívűlről. Szar a motorja. Megy. De folyamatosan jönnek elő a hibák. Nem működik benne egyik extra se rendesen. A belseje koszos szakadt, lóg, letört kapcsolók,minden csörög zörög és karcos.
Ebből akar full újat csinálni. Ja és az esdig elmondottakból gondolhatjátok hogy futóművileg mennyire van rendben. Menet közben orientál a kormány a kezedben. Ha álló helyzetből kanyarodsz és elengeded a kormányt hogy magától egyenesbe jöjkön akkor szemmel láthatóan szögletesen tekeredik a kormány visszafele.
Na most ettől a típustól el van ájulva az ismerősöm hogy milyen jó. Vannak még bőven ilyenek?
Igen fizikailag 1 évet öregszik évente. Csak 10 éves kor felett kezdenek előjönni azok a költségek is amik nem használattól függőek. De rengeteg használattól függő dolog is megunja magát mire 10 éves lesz az autó. És utána onnantól kezdve szinte minden hónapban költhetsz rá. Eléri a 200.000 kmert 10 éves korára és jönnek a hibák. Egyre sűrűbben egyre több. Tapasztalat. Nekem nem fáj csak rossz nézni is hogy sokkal újabb autója lehet az embernek annyiért. Ha 14 éves korára nem kezdett el zörögnk a beltér akkor 20 éves korára már bőven fog úgy zörögni hogy zavaró legyen és ne lehessen megszűntetni.
Nem keverem a típusokat.
Az hogy te megszívtad mert egy izzó kicseréléséhez is szakembert hívsz, az magánügy, lehet hogy más máshogy látja a dolgokat.
Mivel 10 éves kor felett rohamosan öregszik egy autó és nem pár hónapra vesszük, akkor ugye újabb kell, hiszen miért vennénk meg a szopóroller kezdetén? Olyat nem veszek ami újan is csak egy kalap sz rt ért, ha újabb autót vennék, akkor Honda Accord. 2012-es darab (ekkor már nem csökken rohamosan az ára) az 3-4millió Ft, legyen egy 3,5milliós amit kiválasztok. 5 év múlva el tudom passzolni 2millióért, tehát buktam 1,5 milliót és egy izzót sem kellett kicserélnem benne. És nem mellesleg, hány család van most Magyarországon akinek nincs zsebben 3,5 milliója (+átírás, vezérlés és olajcsere). Vagy menjen el hitelre egy újabb millió?
A 21 éves autómat 400ért vettem 5 éve, most eladható 300ért, ez 100ezer ft bukó. Megbízható típus, műszaki problémákra közel sem költöttem 1,4 milliót, tehát eddig bőven pozitív a számla úgy, hogy mint említettem az újabbnak csak az értékcsökkenése volt számítva.
A matekod bukó, mert nem lehetne sokkal újabb autóm ennyiből, esetleg egy pár évvel fiatalabb hulladék Opel, de előbb szúrnám tökön magam minthogy egyet vegyek. Ja, nem mellesleg igen, ha eléri a 200ezer km-t, akkor lehet bajok lesznek, csak nem tudom hányszor kell elérje. Már 367ezer van benne.
Neked nem jöttek be a régiek, van akinek nem jönnek be az újak, nincs ezzel semmi probléma, csak nem tudom miért görcsölsz azon ha valaki nem úgy gondolja mint te. Te röhögsz rajtunk mi pedig röhögünk rajtad amikor cserélni kell a kettős tömegűt, tönkre megy egy drága érzékelő (amiből van elég) vagy egyszerűen csak kapsz egy defektet és szobrozol az út szélén mert az újakból a pótkereket is kispórolják.
4-esnek igaza van.
Legyünk őszinték: neked ebből se rossz, se jó dolgod nem származik.
Minek hergeled magad?
Te nem teheted meg, hogy párszáz ezret "kidobj" az ablakon s fáj, hogy ő "szórja a pénzt"?
Figyi, veszel magadnak egy ezerszer jobbat s azzal foglalkozz...
Rengeteg ismerősöm nyúlt rossz vételbe autóba, anno meg is mondtam "kell a fenének hasznàlt vacak".
HüIyének néztek mit tűztem ki célnak s milyen rövid idő alatt.
Az volt az igazi "szarból vàrat" építés.
0 ról fél év alatt KP ban kifizetett új autó. Jelenleg 10milla az ára.
Tojd le mit csinál, azzal foglalkozz, ami számodra fontos s szerinted megéri. 😉
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!