Vannak még ilyen fanatikusok? Szarból várat.
Egyik ismerősöm vett egy golfot. 4-est. 2000 előtti évjárat. Szóval rohadt öreg. 400 ezerért. Full szét van rohadva az egész. Ahol nincs kirohadva ott már javítva volt. Az autót már nem lehet megemelni mert beszakad a küszöb. Full trágyán néz ki kívűlről. Szar a motorja. Megy. De folyamatosan jönnek elő a hibák. Nem működik benne egyik extra se rendesen. A belseje koszos szakadt, lóg, letört kapcsolók,minden csörög zörög és karcos.
Ebből akar full újat csinálni. Ja és az esdig elmondottakból gondolhatjátok hogy futóművileg mennyire van rendben. Menet közben orientál a kormány a kezedben. Ha álló helyzetből kanyarodsz és elengeded a kormányt hogy magától egyenesbe jöjkön akkor szemmel láthatóan szögletesen tekeredik a kormány visszafele.
Na most ettől a típustól el van ájulva az ismerősöm hogy milyen jó. Vannak még bőven ilyenek?
Miért érzem azt, hogy ez a kérdés igazából a Golf, mint típus ellen van kihegyezve?
Nem írod, milyen az a Golf, mert ha mondjuk egy ritka V6 + 4x4 akkor még meg is érheti ennyi energiát és pénzt ráfordítani, mert egy ritka autó lesz, aminek pár év múlva talán már felfelé megy az ára. De ha egy sima 1.6 8v, akkor nyilván hülye.
Egyébként van két megfontolandó dolog még:
- a Golf IV egy nagyon jó autó, árkategóriában messze az egyik legjobb vétel most is (csak nem 400.000-ért hanem 800.000ért), ezért nem csoda, hogy oda van érte sok ember, ráadásul a márka köré egy elég jó közösségi szellem, kultusz van építve (még a gyártó által is)
- Nálunk nincs olyan, hogy valaki felvállalja, hogy sz*rt vett. Soha, senki nem ismeri be, hogy átvágták, mellényúlt, szív. Sorolhatnám a példákat, de elég csak megemlíteni azokat akik háromszor generáloznak motort három év alatt, vagy hullik ki az autó egyszerűen a seggük alól, mert szétesik, vagy az MTZ-t használó mezőgazdászokat, csak akkor ismeri be mindegyik, hogy egy hulladék a gép, ha már nincs több és nem is lesz neki. Tehát, a haverod is inkább nyomja a rajongót kifelé, mint azt mondja, hogy ezt benézte, eladja, vesz jobbat. Ezzel elismerné a kudarcot, azt meg nálunk nem lehet.
Nincs benne semmi különleges. 1.6 8v.
Ez nem az a kategória hogy restaurálod aztán többért elmegy. Mert ő rákölt még egy miliót. Benne lesz neki bőven 1.7 milióba. És érni fog 800-900 ezret. Az lesz a piaci értéke maximum. Ez nem az a típus amit restaurálni kell. Ja és akkor is egy 25 éves autó marad. Amit megun 3 év múlva
Igaza van a kérdezőnek, a Golf 4 még nem az a kategória, amit megéri "restaurálni".
Nekem is vannak hasonló eseteim. Néhány éve egy ismerősöm egy 97-es Audi A4-est, ami már akkor sem ért 700 ezernél többet, 350 ezer forintért fényeztetett, minden egyes lengőkart kicserélt gyárira, S-line gyári rugókat tett alá, és hasonló dolgok. Belülre bőrfoteleket vett, műszerfal is felújítva, minden. Motorra is költeni kellett, mert voltak vele gondok. Nem merte kiszámolni, hogy mennyire került, tény, hogy az autó ma is muzsikál, de nem látszik rajta a sok ráköltött pénz, elég ramaty megint.
A Golfoknak is rengeteg elvakult fanja van, ismerek olyat, aki 350 ezer km-es, szemét 90 lovas 1.9 TDI-re kezdett el vagyonokat locsolni. Persze a látszat sehol, azóta az autó el lett adva potyán, és vett rendes autót helyette.
1. Neked ez miért fáj ha nem te ülsz benne?
2. Mindkét autóm 10 éves feletti és egyik sem zörög.
De hogy a többire is válaszoljak:
Ugyanannyit öregszik mint 10 éves kora előtt. Évente 1 évet.
Az egyik valóban hangos, de azért mert ilyen kipufogót rakattam rá. A másik (14 éves) nem hallod hogy jár a motor.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!