Autó motorcserénél a teljes felfüggesztést cserélni kell?
Hát nagy vonalakban ez így nettó sz0pás. Nem elég csak a bölcsőt cserélni,valszeg egyedi bölcsőt kell gyártani - ez sem egyszerű. Hossz motor + hossz váltó esetén a tűzfalat és a kardánalagutat is át kell szabni, mert a sima 407 vagy Octavia kasztniba nem fér be a cucc.
Egyáltalán milyen hidat akarsz rakni az Octavia vagy 407 alá? Ahhoz, hogy a híd és a difi beférjen az egész padlólemezt át kell szabni,itt kivágni - ott megerősíteni. Hátra nem elég egy difit beszerelni, oda egy komplett hátsó híd vagy felfüggesztés kell.
Ehhez a kasztnit teljesen ki kell pakolni, lemezig. Le kell gyártani a bölcsőt, majd a bölcsőre rakott motorral el kell kezdeni átfaragni a kasztnit, kardánalagutat és végül a hátulját.
Jó móka és elég drága móka, csak ez a része biztosan 7 jegyű lesz.
Ha csak simán a V8 a cél akkor miért nem nézel valami BMWt vagy Mercedest? Elég sok modell gyárilag V8-cal jött ki, beülsz és mész ( nyilván itt nincs project :D ). Sokan építettek át (főleg driftre) 3-as BMW-t V8-ra, projectnek ez is jó, de itt még mindig elég a motortéren belül dolgozni, nem kell az egész kasztnit szétvágni. Ezt is csöcs átépíteni, de legalább nem kell egyedileg legyártani egy rakás dolgot, mert a márkán belülről össze tudod a nagyobb részét legózni.
Ennek némileg több értelmét és életképességét látom, mint egy Pug407-be belekendácsolni egy 5 literes blokkot :D
Azt tudod ugye, hogy a V8-asok jelentős része alvázas, míg az európai autók leginkább önhordóak. Vagyis hiába tudnád a bölcsőt és a felfüggesztési elemeket beszerezni, az a gond, hogy nincs mihez kapcsolni.
Illetve lehet, csak az annyi meló, és olyan mértékű átalakítást igényel, ami felér egy teljesen új autó építésével. :(
Az igaz, amit #4 írt. Rendelhetőek a világ számos pontjáról különféle replika-csomagok, amiben szinte minden készen van, otthon "csak" össze kell legózni. ;)
Csakhogy!
A jelenlegi hazai előírások szerint, nincs ember, aki ezt le tudná vizsgáztatni, ill. forgalomba helyezni.
"Valami más projekt autót kell keresnem, de V8-ról nem igen mondok le továbbra sem. "
Nem tudom mi a project pontos célja, de egy BMW E36/E46 V8-ra átépítése az akár millió alatt is megoldható. Ezekkel is kell dolgozni bőségesen, mert ezek nem készültek V8-as motorral ( csak a nagyobb testvéreik), de nagyságrendekkel egyszerűbb és olcsóbb, mint egy 4 hengeres kereszt motorosba hossz V8-at rakni :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!