Motorcserénél buktatók?
Hello!
Hobbi célra van egy 1995-ös SEAT Ibizám 2.0 benzines motorral. Sajnos nem volt időm foglalkozni vele, és már nagyon sok nyűgje van az előző tulaj gondatlansága miatt. Vehetnék bele típusazonos motort, de ha már úgyis áldoznom kell rá, akkor valami izgalmasabbat érdemelne.
Van most egy eladó Volkswagen 2.8 VR6 motor a közelben, és igazából a beépítése olcsón megoldható lenne itthon is. Persze tudom, az életben nem lehetne lepapíroztatni, de tulajdonképpen nem is akarok ezután szaladgálni.
Ha a műszaki vizsgán át tudom tolni (van ahol 30-ért bármit átengednek), akkor más buktatója már nem lehet a dolognak igaz? Tehát pl. rendőrök ha megállítanak azok nem szokták felnyitni a motorháztetőt gondolom.
És legrosszabb esetben milyen következménye lehet, ha bejelentés nélkül használom az új motorral az autót?
Elég ha péntek este mész egy kört a Váci úton, garantáltan ugrik a jogsid.
A rendőr is benéz a motortérbe, haverom így bukott az E30 316-tal ( 2,5 sor6-os blokk volt benne ). :D
Mert a turbosítást nem veszik észre, főleg ha lefújó szelep is van benne.
Jólnle lettünk pontozba, legközelebb azt hazudjuk hogy mindenki nyugodtan tuningolhat, teljesen legális ;)
Nem is kifejezetten rád gondoltam a pontozásnál :)
Más motort is le lehet papíroztatni, nem ezzel van a baj, hanem hogy sok idő, sok pénz és sok rohangálás.
Teljesen mindegy hogy turbósítasz vagy más motort teszel bele, nagyobb teljesítményhez nagyobb fék kell. Ezt sem csak berakod és feszítesz mellette, hanem terveket csináltatsz, engedélyezteted, stb, stb.
Hogy mindent legálisan csináltass meg, egy bőrönd pénz kell, egy átlag embernek pont nem áll egy a szekrényben fölöslegesen.
Persze a műszaki követelményekkel tisztában vagyok, meg már fékek, futómű teljesen úgy vannak felkészítve, hogy akár a mostaninál kétszer nagyobb teljesítményű motort is tudjon kezelni. Ez volt a legdrágább része szerintem, de amúgy mindent itthon csináltunk meg tesómmal, aki autószerelő.
Egyedül a jogi kérdésekkel vannak/voltak gondjaink, de valamit úgyis ki fogunk találni erre. Mint megtudtam volna remény lepapíroztatni nagyobb motort, ha gyárilag is készült volna olyannal azonos szériájú Ibiza. Sajnos azonban ennél a legnagyobb motor az a jelenlegi 2 literes.
Turbósítás jelenlegi számításaink szerint kb. 600-700 ezer Ft, ha minden szükséges módosítást, plusz szerszámbérlést beleveszünk. Eddig ez az egyetlen járható út.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!