Nehéz megtanulni váltani?
Jogosítványt szeretnék majd letenni, még idén, viszont az egésztől elriaszt maga a váltás, mivel nyomni kell a kuplongot közben, meg ilyenek.
Azt tudom hogy indulásnál 1-be, vagy R-be, de utána már egyből tehetem 2, 3-ba? Vagy hagyjam majd a vízszintes részen? Honnan tudom majd, hogy váltanom kell?
Ha a vízszintes rész alatt hagyni-t úgy érted, hogy miután betetted a sebességbe, akkor újra vissza kell-e tenni egyenes/függőleges állásba, azaz üresbe a váltót, akkor nem.
A gyakorlás mellé azt is hozzáteszem, hogy szinte minden mai autón, így az oktatásra használt kocsikon is már van fordulatszámmérő.(Ha csak nem valami 40 éves tanulóautót kapsz, de hol van ma már ilyen.) Ott van a műszerfalon, látod, hogy mennyit forog a motor. Váltás előtt fel kell tornázni. Ezt majd elmondja az oktató, hogy mennyire, autótól függ, lehet, hogy 2000-2500 közé is. Dízelnél kevesebb. Így könnyebb a váltás. Illetve, szinte minden sok mai autón, olyan egyszerűeken is, mint egy kis Suzuki, van váltásjelző. Ez egy kis lámpa, kis nyilacskákkal fel és le, a műszerfalon gyullad ki. Mutatja, hogy fel vagy le válts.(Szerintem Euro 6 motor besoroláshoz már kötelező...) Elvileg az üzemanyag takarékosság miatt van a mai autókban ez a két dolog. De azt is tegyem hozzá, hogy egy mai divatos kis köbcentis vagy akár nagyobb motor nagyon halkan, kis rezgéssel jár, városban, lámpánál nem is hallod a saját motorodat, ha áll melletted egy busz vagy egy IFA...(jó, érzed a remegést a váltókaron, de hol van ez egy 1200-es Ladához képest?)
Inkább a majd a kuplungolást kell megszokni, vagyis, hogy lassan ereszd fel, miután váltottál. Ez csak gyakorlás kérdése. Még az is segít, ha álló autónál(motor sem megy) gyakorolod a fokozatok helyét. vagyis, ha azt mondja az oktató, hogy négyes, akkor nem kell lenézni, hogy az hol is van...Persze, mondjuk valahol egy földterületen, vagy egy nagyobb telken egy akármilyen rossz rokonsági saját autóval tudsz gyakorolni, az a legjobb...
"Inkább a majd a kuplungolást kell megszokni, vagyis, hogy lassan ereszd fel, miután váltottál."
Helyesebben: Csak elindulásnál kell csúsztatni a kuplungot, váltásnál már nem!
9-es
Azért vannak olyan autók, ahol nem árt, ha 4-ből 5-be váltásnál is csak finoman engeded a kuplungot, mert másképp hajlamosak bólogatni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!