Honda s2000 miért tud 240 lóerőt turbó nélkül?
8300-as fordulaton... Nem feltétlen teljesen igaz, de alapvetően a teljesítménynövelésnek még két módja volt, vagy a lökettérfogatot vagy fordulatszámot növelni.
Az benzinmotor 7000 környékéig pörög el, ez meg 8300-on adja le a csúcsteljesítményét, szóval esélyes, hogy 9000 környékéig is elpörög.
Gondolj arra, hogy például 1000ccm-es motorokból is kihoznak 200 lóerőt, csak ott épp 16-18000 körül adja ezt le és szintén turbó nélkül.
Így van, csináltak egy pörgős motort. A teljesítmény a forgatónyomaték és a szögsebesség (fordulatszám) szorzata. Ha van mondjuk két motor, tegyük fel, hogy a teljesítménycsúcsán mindkettő 200 Nm-t ad le, de az egyik 4000, a másik 8000 fordulaton. Ez esetben a másodiknak kétszerese lesz a teljesítménye. Ez azt jelenti, hogy azonos végsebességhez a második motorhoz fele akkora áttételű váltót fel lehet rakni, ami a keréken mért forgatónyomatékot duplájára növeli, tehát kétszer akkora gyorsító erőt tudsz az útra vinni.
Ehhez úgy kell megépíteni a motort, hogy az alkatrészek bírják a magas fordulatszámot, és képes legyen elegendő levegőt beszívni, valamint az kipufogógázokat eltávolítani.
Ezzel csak az a gond, hogy a motor nem mindenhol egyformán erős. Ami magas fordulaton erős, az alacsonyan általában nem, és fordítva. Erre találták ki a változó szelepvezérlést, de azzal sem lehet egyenes nyomatékgörbét csinálni, így valamennyire megmarad a jelenség.
Utolsó jól beszél.
Nagyon beszédes a nyomaték- és teljesítménygörbe, lehet kicsit elemezgetni:
Üzemanyag nyomás növelés és a kipufogó rendszer pontos hangolása nem játszhatott itt bele?
Fordulatszámos történetre gondoltam én is, viszont elég szembeötlő, hogy 2500-on is már 120 lovat lead---
Szóval érted, még mindig nem kerek a történet.
Porsche-ba is van olyan modell ami 9000ig elpörög, és köbcentihez képest arányaiba nem erősebb ennél.
Azért mondom, hogy más is benne lehet a történetbe, nem azt mondom, hogy az emelt fordulatszám az nem.
"viszont elég szembeötlő, hogy 2500-on is már 120 lovat lead"
Hol?
Ne a nyomatékgörbét olvasd le lóerőben.
2500nál 50lovat tud.
Az üzemanyag nyomás növelésének nincs hatása a teljesítményre. Attól nem lesz erősebb egy motor.
A kipufogó hangolása nagyon fontos, nyilván közrejátszik.
A Porsche GT3 RS 4000 cm3 és 520 LE 8250-es fordulaton, ami 130 LE/liter. Ez még több, mint a Honda.
Tegyük fel, hogy felraksz egy jól megtervezett sportkipufogót és szívó rendszert, esetleg még hozzá is íratod a motorvezérlőt. Ezzel fogsz nyerni teljesítményt, de gyakorlatilag az fog történni, hogy a nyomatékcsúcsod magasabb fordulatra kerül. Alacsony fordulaton jó eséllyel gyengülni fog az autód.
Ha el lehetne forgatni 12 000-ig akkor még többet tudna, de normál fordulatszám tartományban akkor is ugyanúgy gyenge lenne.
Korábban emlegették a sportmotorokat, sok 1000-res blokkot beraktak üres kasztniba és egy 7-900 kilós kasztnival 5000-res fordulat alatt el sem tudsz vele indulni, mert annyira gyenge, hogy lefullad, pedig baromi jól hangzik a 200 lóerő :D
A hogyanra meg egy egyszerű válasz van: VTEC szelepvezérlés. Valami ötezer valamennyi fölött átvált és megfelelő mennyiségű levegőt tud szívni a motor és így el lehet hajtani majd 9000-ig.
Gyorsan rákerestem a mérési adatokra, 5000-res fordulatig csontra ugyanazt tudja a csoda 240 lovas motor, mint egy 2 literes Ford motor ( ami csak 145 lovas ). :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!