Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A váltók mennyire bírják a...

A váltók mennyire bírják a nagyobb lóerőt, nyomatékot ami több mint a gyári?

Figyelt kérdés
Tegyük fel van egy 150 lóerős autó. A 150 lóerőből csinálunk 200 lóerőt. Mindegy hogy chip, vagy nagyobb turbo, cooler, stb. viszont a váltó marad a gyári állapotban. Akkor azt a nagyobb 50 lóerőt és nagy nyomatékot mennyire fogja bírni a váltó? És a kézi és automata közötti különbségre is kíváncsi lennék.

2017. máj. 31. 23:29
 1/10 anonim ***** válasza:
100%

Autótól függ erősen. Mármint, hogy milyen váltó van az adott autóban, mert sokszor előfordul, hogy azonos váltó van a különböző teljesítményű motorokkal szerelt autókban, ott esélyes, hogy minden hiba nélkül bírná a nagyobb teljesítményt. Feltéve ha nem alapból a típuson belüli legerősebb modellről beszélünk.



Manuális váltónál inkább a kuplung szokott a szűk keresztmetszet lenni.

2017. máj. 31. 23:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
64%

Elöttem szoló jól írta .

Autó függő nekem a 2014-es superb-be 2.0CDTDI motor 6-os manuális vàltó és ezt szerelték 1.6CRTDI-be is és a sima 2.0TDI-be is

Nekem a 169 lóból egy réti chip plusz motor hangolàs és egy vw crafter adagolója hozta ki a kb 200 lovat a kuplung tàrcsa kuka kevlàr kuplung kellet bele egy 3.6fsi motorosnak a kevlàr kuplung tàrcsàja ment bele ez már lassan 1 éve volt azóta is stabilan üzemel a német utakon ki lehet hasznàlni de otthon magyarországon nem nagyon.

2017. jún. 1. 06:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
100%
Függ a típustól is, van olyan autó, amelyiknek túl van méretezve úgymond a váltója és a kuplungja is, mások pedig még a gyári teljesítményt is alig bírják el, ott a legkisebb teljesítménynövelés is azonnali kuplunghalállal jár.
2017. jún. 1. 06:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
100%
Automata valtoknak leirja a gyar a limitjet. Manualisbol is van elvileg ilyen limit, de a leggyengebb mindig a kuplung. Ha erositeni akarod csak raksz bele egyenes fogazasu valtot es maris masfelszer erosebb ha nem ketszer.
2017. jún. 1. 07:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
100%

Nagy altalanossagban elmondhato hogy a kezi valtok jobban birjak a novelt teljesitmenyt!Itt altalaban a kuplung nem szokta birni es megcsuszik ezert kell erosebbre cserelni!

Az automatak kozott van ami annyira alul meretezett hogy még a gyári teljesitmenyt sem birja!

2017. jún. 1. 07:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
100%
Nem a lóerő számít a váltónak hanem a nyomaték ami átmegy rajta. Na most vagy bírják a túlterhelést vagy nem, ez teljesen egyedi dolog, illetve a gyárak gyakran ugyanazt a váltót használják különböző motorokhoz. Tehát ha nyomatékosabb motorhoz is jó az adott váltó akkor addig nyilván fel lehet húzni a gyengébb motort is, de azon túl már semmiféle garancia nincs arra hogy hosszú életű lesz a váltó.
2017. jún. 1. 09:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
100%

Az én autómból pl. van 116-163 és 197 LE-s változat. Mind a három ugyan azzal a váltóval van szerelve.


Értelem szerűen ha az első kettőt tunningolod akkor bírni fogja a váltó. Ha a legnagyobb motort akkor meg kétséges.

2017. jún. 1. 11:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
74%
#2 A 2.0CRTDI-nek nagyobb kuplungja van mint ami az 1.6CR-é.
2017. jún. 1. 14:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
61%

Így igaz de a 6-os manuális váltó ugyan az mind a kettő superb kombiban

A kuplungom egy 3.6FSI motorsoból szárnazik és kevlároztatva lett hogy bírja a strapát

Idén még kap egy nagyobb turbot nagyobb nyomással és egy komolyabb adagolót .

( itt nénetországban amig be van papirozva addig nem foglakoznak vele hogy mit miért csinálok a kocsin amíg biztonságos )

2017. jún. 2. 06:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
100%
#9 Akkor te azt szeretnéd mondani, hogy a 2.0CRTDI-ből kivetted a CR rendszert és raktál bele adagolór? Illetve a gyári 240mm-es kuplungot cserélted 320mm-esre(ha jól tudom ekkora van a VR6-on) úgy hogy maradt a kuplung harang és a gyári váltó is?
2017. jún. 2. 11:47
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!