Igaz az, hogy a mai modern autókba a gyári teljesítményűnél nagyobb aksit semmiképpen se lehet betenni?
Eltérőek a vélemények eléggé, de a két legáltalánosabb:
1, több autóvillamossági is azt mondta, hogy olyan mindegy, mekkorát teszek bele, mert le van szabályozva, mennyit adhat le a generátor, és nem tudom tönkretenni ezzel.
2, a másik verzió szerint, olyannyira softweresen megy már ez is ebben az autóban, hogy csakis kifejezetten azt az Ah-s aksit szabad betenni, mert a softwerbe az is be van programozva, hogy mennyit "kérjen" a generátortól, és hiába tudna az többet, ha nagyobb az aksi, folyamatosan azt az üzenetet fogja küldeni a generátonak, mintha le lenne merülve, és előbb-utóbb tönkremegy (mármint a generátor).
Melyik lehet az igazság? A szakszerviz azt mondta, hogy kb 3x akkora a generátor leadott teljesítménye, tehát nem ez a gond, hanem ez az átkozott modern elektronika ...
Mi a véleményetek?
(egy Renault Meganeről van szó egyébként, és tapasztalatból én is tudom, hogy tényleg mindentől megbolondul az autó elektronikája, voltak már olyan rejtélyes jelenségek, amelyekkel a szakszerviz se tudott mit kezdeni, de erről az aksi-kérdésről konkrétan mit gondoltok?)
Nem tesz tönkre semmit. Sokkal nagyobbat úgy sem tudsz beletenni a mérete miatt.
Annyit szoktak mondeni, hogy sokkal nagyobbat már csak azért sem érdemes beletenni, mert sosem tudja a generátor teletölteni.
De miért akarsz erősebbet? Mikori Megane?
2007-es, de ha minden igaz pont akkor volt egy váltás és ez már az újabb kiadás.
amit meg írtál, hát nézd, nekem szükségem van sokkal nagyobb fogyasztásra az átlagnál, és ha igaz h 160-180-as a generátor, akkor miért gond neki pl egy 74-es aksi töltése? sztem műszakilag menne az csak tényleg attól félek h itt ez a sok szoftveres dolog miatt bolondul meg a rendszer.
itt az most ne legyen szempont hogy elfér vagy nem fér, mert sajnos olyan nagy a fogyasztás, hogy még az is előfordulhat hogy a meglévőhöz tennénk szívünk szerint egy plusz 74-est a csomagtartóba
(egy sportrendezvényeken használt autóról van szó,és a reflektoroktól kezdve a rengeteg laptop ami megy róla, hidd el, rengeteg, egyszer összeszámoltam és eldobtam maga, nem is értettem, hogyan bírta a kocsi mert bőven 1 KW felett volt (1400-1500), igaz h a motort nem állítottuk le egy percre se).
Na de az eredeti kérdés h vajon softveresen tilt-e ez bármit, meg tényleg a folyamatos "hiányjelzés küldése" miatt tönkremegy a generátor vagy ilyenről nincs szó, max nem tölti fel, na de ez olyan dolog, h 90%-ban normál üzemmód van, azaz bőven van alkalma tölteni és akkor van mondjuk hetente 1 alkalom, amikor meg 3-4 órát kell neki ez a baromi nagy fogyasztás. és nem jó semmi más megoldás mert minden a kocsiba van építve, a kapcsolattartó URH-któl kezdve a hűtőkig, 500 W-os reflektorokig, a 220-as inverterekről működő kivetítőkig, nagy PC-kig minden, tehát mindenképp a kocsihoz vagyunk kötve, így ha ez nem megy, akkor generátorcsere, de szóval a kocsi az fix.
Nézd ennyire nem tudom elektronikailag, de olyan megbolondulást már tapasztaltam h pl látszólag ismeretlen okból csak úgy fogta magát és elszállt a gyújtás, de még menet közben is, igazából csak tippeljük, hogy az adóvevő bolondíthatta meg, aztán nem is lehet kiiktatni az ajtók lezárásának funkcióját járó motorral, pedig ez is nagyon kellene, de közölték h képtelenség, mert a központi "agyában" van ez így programozva pl.
na ezzel az aksis dologgalé kapcsolatban is ilyesmire gondolok, h nehogy hasonló meghibásodás felmerüljön
Nekem gyárilag 44 A-es aksi van a vasban...Amikor csereérett lett, egy szakboltban beletették volna a gyári méretűt, de amikor kérdeztem, van- e erősebb, akkor adtak egy ugyanolyan külméretűt, de 55A-es 500 A indítóáramút..
Minden ugyanúgy működik, csak indításkor jobban teker.
Azt mondta a szakbolt tulaja, hogy a cégek nem véletlenül fejlesztenek nagyobb teljesítményű aksit kisebb házba.
Igény van a nagyobb teljesítményre.A generátor bírja
a csere egy éve volt, azóta nincs problémám.
Még valamit...Bárki bármit is mond, én az akksicserét úgy végeztem volna, hogy egy pillanatra sem marad a kocsi feszültség nélkül.
A boltban azt monta az eladó, hogy ők csak szünetmentesen cserélnek aksit, nem véletlenül...náluk még nem volt reklamáció a kiesett memóriarészletek miatt.Ott cseréltettem.
Nagyon profin cserélik az aksit.
hát bár így lenne, nekem iszonyúan kéne az akár + 74-es is de szóval minimum egy jóval nagyobb, és ha ez mind így van ahogy elírtad, akkor persze örülök, csak már nem tudom kinek higgyek, meg nem értem, a szakszervizes ürge miért ellenkezett annyira a softwere miatt, hogy jaj olyat nem szabad mert tönkre megy stb, pedig logikus amit írsz persze ... hát most legyek okos :-(
(egyébként a méret meg az indítóáram sokszor semmit se mond persze, hát nézd meg a spirálcellás aksikat, ugyanakkora méretben tudnak dupla akkorát ... na engem arról is lebeszéltek, mert állítólag a softwer attól is meghülyülne ... én meg nemtom)
1-es vagyok.
Ok, így már érthető, hogy miért kell a nagyobb akksi! :)
Legtisztább az lenne, ha megkérdeznéd az alábbi linken, ott sok hozzáértő van(akksiguru is).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!