Mi a vélemény vagy tapasztalat a kis köbcentis benzines turbó motorokról?
Nem rövidebb életűek, csak a szervizigényük közelít egy dízeleshez.
Az olajcserére nagyon figyelni kell.
Így van, új autónál általában nem tudni, hogy mennyire problémás. Vannak extrém esetek, mikor egy-két éven belül elkezdenek hullani a motorok, de nem ez a jellemző. A Hondák nem arról híresek, hogy szétesnének, szóval én némi pozitív előítélettel állnék ehhez a motorhoz.
Szerintem sem igaz, hogy egy turbos motor szét fog esni, vagy legalábbis nem a turbóssága miatt. A közelmúlt rossz konstrukcióit inkább a költségcsökkentésnek, és emissziós megfeleltetések miatti könnyítésnek tudnám be.
Ott vannak példának a dízelek, amik most már néhány évtizede turbóval üzemelnek, tetemes forgatónyomatékkal, mégsem jellemző, hogy szétessenek. Megfelelő tervezés kérdése az egész.
Azért ne felejtsük el hogy a 10-20 éves japán kis turbómotorok bezabálták a mai downsized motorok fogyasztásának a többszörést, mert nem volt ilyen szigorú emissziós norma mint ma! A mai downsized motorokkal az a gond, hogy a csilivili fogyasztási és emissziós adatok miatt nagyon soknak alulméretezett a motorbelsője (lásd 170 lovas 1.4 TSI). Civic 1.5 185 lovasa? 1 literes 3 hengeres cirka 130 lóval? Ez pár éve versenykategória volt literteljesitményben. Hondamánia ide vagy oda, a fizikát ők se fogják átb*szni. Mielőtt valaki jön a régi VTI motorokkal, elébe is megyek a dolognak: azok nem ennyit ettek és valszeg a károsanyag kibocsátásuk is a többszöröse az újnak... A másik meg a vezetői hozzá nem értés, inditózás után egyből üvegelni hidegen városban olaj nélkül, olaj + szűrőcsere periódust elfelejtik. Hányan vannak akik azt hiszik ha új autóba ülnek, akkor azzal bármit lehet csinálni mert hát az új és sose megy tönkre. A régiek se köszönték meg az ilyen kezeket, de az újak a turbó és a direktbefecskendezés meg a fele olyan vastag vez.lánc miatt sokkal érzékenyebbek az ilyesmire. A sok okos dizelmániásról meg inkább nem is irok akik városba 2-3 kilóméterre vesznek dizelt. Aztán de sz*r mikor tönkremegy a DPF. Lehet kiiratni az EGR-el együtt valamelyik chipmesternél.
Tessék alá lett támasztva mikben kevésbé tartósak a mai downsized motorok. Ettől függetlenül élhetőnek tartom őket, csak oda kell ezekre a dolgokra figyelni...
8-as
Te csak azt nem támasztottad alá, hogy mivel rosszabbak a downsized turbós motorok. Ne, ne a TSI-t említsd, mert ott sem azzal van a gond, hogy az 1.4-es blokk nem bírja el a 170 lóerőt.
De, pont az 1.4 TSI kapcsán támasztottam alá, mégpedig azzal, hogy alulméretezett a motorbelső. El birná az 1.4 TSI a 170 lovat több kilométeren is valami bitang vastag kovácsolt hajtórudakkal meg dugattyúkkal, de akkor nem 5 litert enne. Nem nehéz gondolatsor: több teljesitmény, kevesebb köbcentiből, kevesebb fogyasztással. Hogy lehet ezt elérni szerinted, ha nem azzal, hogy mindent aluból csinálunk és alulméretezünk, hogy könnyen forogjon?
Vagy elég kivenned egy vezérműláncot egy M-es kódú BMW motorból, és tedd bármelyik új BMW motor lánca mellé.
Ezekben a dolgokban rosszabbak a downsized motorok a régebbiektől. Persze odafigyeléssel el lehet kerülni a bajokat egy darabig, de a legtöbben nem igy gondolkodnak, csak beleülnek, tapossák, majd ha valami bedöglik akkor meg köpködik a motort, meg az autót.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!