Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hány km után terhelhető egy...

Hány km után terhelhető egy új autó motorja padlógázzal?

Figyelt kérdés

1,2-es Kia Rio-ról van szó, a kereskedő 2 ezer km-t ajánl bejáratásra (4 ezer/perc fordulat max, nincs padlógáz), az első olajcserét pedig 5 ezer km megtétele után szeretné cseréltetni.

Nekem azért lenne fontos ez a kérdés, mert nem egy lóerőgyárról van szó, ezért a motor bemelegedése után gyakran kellene 100%-ot kihozni a motorból padlógázzal és teljesítménycsúcsig való pörgetéssel.

Szóval, ha letelik a 2 ezer km, nyugodtan "tapossam ki a belét" vagy csak fokozatosan, minden út során egyre többször padlózzam le, vagy várjak ezzel az egész procedúrával 5, vagy 10 ezer km-ig?



2018. máj. 28. 15:28
 1/9 D. Brasco ***** válasza:
100%
Már csak azt nem értem hogy ha kell az erő akkor minek egy 1.2-es varrógépet veszel aminek aztán majd állandóan ki kell nyomni a szemét!Egyebkent pörgetheted az első kilometertől is....a kia-kra 7 év garancia van......
2018. máj. 28. 15:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

Idén vettem én is új autót. Igaz más márka.

Nekem azt mondták, hogy külön nem kell bejáratni, használhatom nyugodtan ugyan úgy mint egy sok km-es autót. De 3000km környékén ajánlott egy köztes olajcsere.

Ennek ellenére az első 2500-2800km-en óvatosan gyorsítottam. Utána már néha oda-oda léptem. Igaz 90%-ban autópályán tempomattal egyenletes fordulattal közlekedek. Nem is kell nagyon padlózni mert 160Le teljesítmény, 350Nm nyomaték töredéke is nekem bőven elegendő normál közlekedésre. Ha elő is fordult, hogy padóig nyomtam, legfeljebb csak egy pillanatra és néhány alkalomnál nem többször.

3000km-nél megvolt az olajcsere. Most 3800km-nél tartok. Már nem óvatoskodok vele, de nem is nyomom ki a szemét. Átlagos stílusban használom.

2018. máj. 28. 16:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
Nekünk szintén más feliratúnál olyan 4-5000-et pedzegettek, hogy addig ha nem muszáj ne legyen nyélgáz.
2018. máj. 28. 16:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:

Lemaradt, hogy én neked is azt javasolnám (laikusként), hogy 3-4 ezer km-ig óvatosan. Legyen egy olajcsere, aztán onnantól lehet terhelni.

Elvileg a mai gyártástechnológia már nem olyan, mint annó a Zsiguliknál. Ennek a pár ezer km elégnek kell hogy legyen. 10.000-ig nem várnék.

2018. máj. 28. 16:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 veterán vas ***** válasza:

"..gyakran kellene 100%-ot kihozni a motorból.."


Minek?

Talán ül majd valaki mögötted, és lapátnyéllel veri a hátadat, ha nem max. fordulaton visít motor?

Esetleg Te akarsz lenni az első KIA tulaj, aki 3 ezer km. alatt rommá tapossa a a motort?

Számomra érthetetlen ez a hozzáállás. :(

2018. máj. 28. 16:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
71%
Mai motorokat már nem kell bejáratni. A gyárban tiltáson járatják őket tesztelésként. A 2-5 ezer km ajánlott bejáratás a vezetőre vonatkozik, hogy hozzászokjon a kocsihoz.
2018. máj. 28. 16:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:
Köszönöm.
2018. máj. 28. 17:54
 8/9 anonim ***** válasza:
1.2-essel szaladgálok én is, 75 lóerő, ráadásul azt is csak nagyon nagy fordulaton tudja, mégis ha ésszel vezetek, soha nem kéne lepadlózni (szoktam mert hülye vagyok, de simán lehet vele haladni félgázzal is). Amúgy ez Renault, és ezt is be kellett járatni az első 3000 kilóméteren, az sosem árthat. Ezek talán nem annyira spéci motorok, hogy ne kelljen bejáratni őket. Persze ha úgy alakul, egy előzésnél szerintem nyugodtan lepadlózhatod, ha szükséges.
2018. máj. 28. 20:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
1-es: Mondjuk lehet azért nem vesz erősebb kocsit, mert nem gazdag, és nem is akar lutri használt autót venni?
2019. jan. 23. 17:56
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!