Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Gyenge manuális autóval, hogy...

Gyenge manuális autóval, hogy lehet padlógázzal elindulni?

Figyelt kérdés
Előre szólok, kezdő vagyok, nem jampizni akarok, csak az elméletre vagyok kíváncsi. Van egy 1.3-as benzines autónk és laikusként én úgy tanultam forgalmin, hogy ha hirtelen ráengedjük a kuplungot, akkor azért fullad le az autó, mert "túl gyorsan kapcsolódik össze" a kuplung a motorral. Na ezt jól megmondtam :D , de látszik nem értek annyira hozzá, de gondolom ti értitek mit akarok kinyögni. Ugye automatánál annyi, hogy fék+gáz tövig benyom, majd fék felenged és minden mást megold a DSG/Tiptronic meg tudom is én milyen csilivili váltók vannak még. De egy 1.3-as manuális autónál, ha tövig benyomom a gázpedált+kuplungot, majd leugrok a kuplungról, akkor nem fullad le? Sosem próbáltam csak azért jutott eszembe, mert nemrég szereztem meg a jogsimat és szeretném tudni, hogyha ne adj Isten a forgalomban a kuplunggal való bénázás során többször lefulladok (dízelen tanultam és nem tudom hogy fogok átállni), akkor hogyan tudnék tuti biztosan elindulni, hogy ne menjek mások idegeire a lefulladásaimmal. Persze idővel meg fogom tanulni a kuplungolást, de nem szeretném a forgalmat akadályozni és egy telt házas dudakoncertet meghallgatni. Na kicsit elkanyarodtam a témától, szóval légyszi inkább ne a kérdésem második felére tereljétek a témát, hanem mondjátok meg nekem, hogy lehet manuális kocsival padlógázzal elindulni. Előre is köszi a válaszokat.

2017. okt. 6. 21:22
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
100%
Felejtsd el a kuplungról leugrást, ha nagyon gyorsan elakarsz indulni, akkor is picit kell csúsztatni, és érzéssel kell felengedni.
2017. okt. 6. 21:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim válasza:
100%
Padlógáz
2017. okt. 6. 21:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
100%

El fog indulni csikorgó gumikkal, de nem tesz jót sem a kuplungnak, sem a gumiknak, sem a motornak. Ráadásul balesetveszélyes.


Inkább fulladj le háromszor és kapj dudakoncertet, minthogy padlógázzal nekimenj valaminek.

2017. okt. 6. 21:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
91%

Az úgy nem jó, mert el fog pörögni a kerék. Dinamikusabb induláshoz nagyobb gáz kell, de nem padló. És gyorsabban engedni a kuplungot, de nem leugrani róla és mikor megfogja, már nem csúszik, akkor nyomni egy padlót. De ahányféle kocsi annyiféle időzítés van.

Ezt ugyanúgy meg kell érezni és meg kell tanulni, mint a sima elindulást is kezdőként.


Itt csak annyi a bibi, hogy ha rendszeresen így van használva, évekkel rövidül az élettartama a kuplungnak. Márpedig annak a cseréje egy kacat egyszerű autón is van vagy 80 ezer.

2017. okt. 6. 21:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
100%

Na akkor gondolj bele az én helyzetembe :D


saját kocsi dízel, hátsókerekes

céges kocsi benzines, elsőkerekes...


egyiket élvezet vezetni a másikkal csak szimplán közlekedik az ember...


hátsó kerekest úgy megszoktam, hogy 11év vezetés után is bénázok elsőkerekessel...

na meg képes vagyok lefulladni a benzinessel, míg a dízellel 3-asban is el lehet indulni lefulladás nélkül

2017. okt. 6. 22:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
Jó eséllyel valami engedni fog az autóban pár ilyen indulás után.Kuplung, féltengely csukló stb....Nézd meg az autó technikai adatait és találsz olyat, hogy max forgatónyomaték X Nm/ Y fordulatszám.Ez jóval alacsonyabb a "padlógáz" fordulatnál.Itt tartsd a fordulatszámmérőt, és úgy engedd rá a kuplungot.Ez a sportos elindulás.Azt, hogy a forgalomban "ne tökölj" az elindulásnál azt csak gyakorlással fogod tudni megtanulni.Amúgy minden autó kuplungja máshol kezd el fogni, még két ugyan olyan Suzukié is.(Megsúgom, hogy autóbuszt vezetek, de a feleségem kis benzines autójával néha azért sikerül le fúlladni nekem is.....)
2017. okt. 7. 08:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat, megnyugtató hallani - ilyen hülyén fogalmazva - hogy más sem egy emberi DSG és gyakorlott sofőrök is képesek lefulladni. Csak én mindig is parázós voltam és nem szeretem, ha ledudálnak, mert akkor még inkább ideges leszek és annyira sem tudok elindulni. Tanulóvezetőként nem volt probléma - mert a bénaságomra hivatkozhattam a nagy T betűvel, bár dízelen tanultam, szóval ritkán fulladtam le - de a forgalomban gondolom senkinek nem lesz türelme várni akár csak 1 tized másodpercet is feleslegesen.

#6: Tehát akkor dinamikus elinduláshoz elég az is, ha nem bőgetve kicsit emelem a fordulatszámot (ha lenne miről leolvasni :D) és úgy engedem a kuplungot? Nekem is így a könnyebb és így sosem fulladtam még le, de gondolom jobban árt az autónak, mintha megvárom a fogáspontot és utána adok gázt.

2017. okt. 7. 10:31
 8/11 anonim ***** válasza:
47%

Igen, hamarabb kell gázt adni, minthogy a kuplunggal el kezdj dolgozni, mert ha csak akkor kezded a gázpedált lenyomni, mikor már csúsztatod a kuplungot, akkor abból béna, lassú elindulás lesz, hiába adsz padlógázt, mert ezres fordulatról még egy erős turbódízel sem tud hirtelen megindulni. Szóval pörgetni kell 2-3000res fordulaton, és én úgy csinálom, hogy amíg csúsztatom a kuplungot, addig csak kétharmad gázt adok, és mikor megindult az autó, akkor adok padlógázt, úgy már nem pörög ki (annyira) az autó kereke, hanem van megfelelő tapadás. Nagyjából az hátsókerekes 200 lovas autómon is működik ez a technika, ha elsőkerekes lenne, akkor biztos nehezebb lenne tapadást nyerni vele.

Hozzáteszem, a legtöbb modern autóban van ESP, vagyis a kerék nem fog kipörögni akkor sem, ha padlógázt adsz, ugyanis az ESP elveszi a gázt. Mondjuk ez nem olyan jó, mert sokszor annyira elveszi a gázt az ESP (hiába nyomsz te padlót), hogy szinte semmit nem gyorsul az autó. Ezért szokták gyorsulásméréseken az ESP-t kikapcsolni.

2017. okt. 7. 13:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

padlógázas indulás csak sok gyakorlás után fog menni.

Menj ki egy kihalt bekötőútra, vagy éjszaka egy üres áruházparkolóba, és gyakorold a kuplungot, rá fogsz érezni.

Lényeg, hogy mielőtt a kuplungot elkezded felengedni, már kicsit pörgesd fel a motort. A kuplungról sose ugorj le. Amikor érzed, hogy kezd fogni a kuplung, akkor adj még több gázt. Ezt elég nehéz elmondani, gyakorolva tanulod csak meg. És minden kocsinak teljesen más a kuplungja.

2017. okt. 7. 17:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 Horus magnus est válasza:
Ne aggódj, előttem is le szoktak fulladni, de türelmesen megvárom míg elindul. Vannak sokkal idegesítőbb dolgok is ennél.
2017. okt. 8. 16:59
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!