Gyenge manuális autóval, hogy lehet padlógázzal elindulni?
El fog indulni csikorgó gumikkal, de nem tesz jót sem a kuplungnak, sem a gumiknak, sem a motornak. Ráadásul balesetveszélyes.
Inkább fulladj le háromszor és kapj dudakoncertet, minthogy padlógázzal nekimenj valaminek.
Az úgy nem jó, mert el fog pörögni a kerék. Dinamikusabb induláshoz nagyobb gáz kell, de nem padló. És gyorsabban engedni a kuplungot, de nem leugrani róla és mikor megfogja, már nem csúszik, akkor nyomni egy padlót. De ahányféle kocsi annyiféle időzítés van.
Ezt ugyanúgy meg kell érezni és meg kell tanulni, mint a sima elindulást is kezdőként.
Itt csak annyi a bibi, hogy ha rendszeresen így van használva, évekkel rövidül az élettartama a kuplungnak. Márpedig annak a cseréje egy kacat egyszerű autón is van vagy 80 ezer.
Na akkor gondolj bele az én helyzetembe :D
saját kocsi dízel, hátsókerekes
céges kocsi benzines, elsőkerekes...
egyiket élvezet vezetni a másikkal csak szimplán közlekedik az ember...
hátsó kerekest úgy megszoktam, hogy 11év vezetés után is bénázok elsőkerekessel...
na meg képes vagyok lefulladni a benzinessel, míg a dízellel 3-asban is el lehet indulni lefulladás nélkül
Köszönöm a válaszokat, megnyugtató hallani - ilyen hülyén fogalmazva - hogy más sem egy emberi DSG és gyakorlott sofőrök is képesek lefulladni. Csak én mindig is parázós voltam és nem szeretem, ha ledudálnak, mert akkor még inkább ideges leszek és annyira sem tudok elindulni. Tanulóvezetőként nem volt probléma - mert a bénaságomra hivatkozhattam a nagy T betűvel, bár dízelen tanultam, szóval ritkán fulladtam le - de a forgalomban gondolom senkinek nem lesz türelme várni akár csak 1 tized másodpercet is feleslegesen.
#6: Tehát akkor dinamikus elinduláshoz elég az is, ha nem bőgetve kicsit emelem a fordulatszámot (ha lenne miről leolvasni :D) és úgy engedem a kuplungot? Nekem is így a könnyebb és így sosem fulladtam még le, de gondolom jobban árt az autónak, mintha megvárom a fogáspontot és utána adok gázt.
Igen, hamarabb kell gázt adni, minthogy a kuplunggal el kezdj dolgozni, mert ha csak akkor kezded a gázpedált lenyomni, mikor már csúsztatod a kuplungot, akkor abból béna, lassú elindulás lesz, hiába adsz padlógázt, mert ezres fordulatról még egy erős turbódízel sem tud hirtelen megindulni. Szóval pörgetni kell 2-3000res fordulaton, és én úgy csinálom, hogy amíg csúsztatom a kuplungot, addig csak kétharmad gázt adok, és mikor megindult az autó, akkor adok padlógázt, úgy már nem pörög ki (annyira) az autó kereke, hanem van megfelelő tapadás. Nagyjából az hátsókerekes 200 lovas autómon is működik ez a technika, ha elsőkerekes lenne, akkor biztos nehezebb lenne tapadást nyerni vele.
Hozzáteszem, a legtöbb modern autóban van ESP, vagyis a kerék nem fog kipörögni akkor sem, ha padlógázt adsz, ugyanis az ESP elveszi a gázt. Mondjuk ez nem olyan jó, mert sokszor annyira elveszi a gázt az ESP (hiába nyomsz te padlót), hogy szinte semmit nem gyorsul az autó. Ezért szokták gyorsulásméréseken az ESP-t kikapcsolni.
padlógázas indulás csak sok gyakorlás után fog menni.
Menj ki egy kihalt bekötőútra, vagy éjszaka egy üres áruházparkolóba, és gyakorold a kuplungot, rá fogsz érezni.
Lényeg, hogy mielőtt a kuplungot elkezded felengedni, már kicsit pörgesd fel a motort. A kuplungról sose ugorj le. Amikor érzed, hogy kezd fogni a kuplung, akkor adj még több gázt. Ezt elég nehéz elmondani, gyakorolva tanulod csak meg. És minden kocsinak teljesen más a kuplungja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!