Mi történne, ha olyan autót pörgetnék üresben padlógázzal, amiben nincsen tiltás, tehát ki tudja magát forogni rendesen? Meddig bírná, mi lenne a következménye?
Fizikai korlátok lépnének életbe, vagy a szelepek kezdenének el lebegni, mert a rugó nem nyomná elég gyorsan vissza, vagy a gyújtás maradna el, vagy egyszerűen elkezdene berezonálni olyan tartományban, hogy az hirtelen megnövő többletterhelést jelentene és nem tudna tovább pörögni, pláne mivel miközben egyre inkább pörög, egyre gyengébb is lesz. Lehetne még idesorolni a beszívható levegőmennyiség szűk keresztmetszetét is akár vagy a kipufogásét.
Beállna egy természetes/fizikai maximumra, de rövid időn belül végleges károsodással együtt.
Semmi nem lenne, zabálná a benzint/gázolajat, típusfüggő, hogy hogy hűti magát vissza menetszél nélkül, csak ventilátorral.
Bzeránsabb típusok túlmelegednének.
Hajó/mozdony motorok is teljes terheléssel pörögnek max fordulaton, teljesen zárt térben, és bírják már egy ideje.
Az, hogy nincs leterhelve, csak jó a motornak, egyáltalán nem kopik pl a hajtókarcsapágy.
Nyolcaska, az autógyárakban a motorok prototípusai ezer órákat mennek folyamatosan tiltáson, és nem üresen, hanem fékpadon, vagyis teljes terhelésen, leadják a névleges teljesítményt.
Utána szétszedik, kopást mérnek, és nagyságrenddel jobban néznek ki a motorok, mint egy fillérb__ó, olajat nem cserélő taxis autójában.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!