Az olajszűrő tulajdonképpen miért kell?
Ha meggondoljuk, akkor az olaj egy zárt rendszerben áramlik a motor és a hűtő között, tehát elvi szinten az olajszűrőnek semmi jelentősége nincs, mert zárt rendszer lévén nem tud szennyeződés kerülni a folyadékba. Ha valahol lék van és mégis szennyeződik az olaj, a szűrő akkor is csak akkor ér valamit, ha ez a lék konkrétan a motor és a szűrő közötti vezetékben van, hiszen ha a szűrő után van a hiba forrása, akkor ugyanúgy szennyezett olaj áramlik vissza a motorba. Viszont ez esetben elfolyik az olaj és így is úgy is szerelni kell, tehát akkor tulajdonképpen mi szerepe van az olajszűrőnek, ha hiba esetén sem véd semmit?
Ad2: Autószerelő műhelyben dolgoztam, ahol rengeteg szűrőt cseréltünk ki és nem egyet szét is kaptam. Mindnél ugyanazt tapasztaltam: A szűrő tele volt olajjal, de amennyire én láttam a szűrő rétegen semmilyen kosz nem volt.
Nekem 2T fűnyíróm van. 4T-ban nem tudom van-e vagy nincs szűrő. Így abban sem vagyok biztos, hogy egy fűnyíró olajozó rendszere műszakilag ugyan olyan-e, mint egy autóé.
De egy autót jó esetben használsz legalább 300-400ekm-ig. Számold ki, hogy az kb hány "üzemóra" lehet. És vesd össz egy fűnyíróéval! Nem igazán azonos.
A fűnyírót egy évben használod annyit, mint amennyit az autót néhány hét alatt. A következő szezont pedig úgyis olajcserével kezded. Az autóban nem cserélsz hetente olajat.
A másik dolog, egy autó ára több millió forint, egy olcsóbb fűnyíróé néhány tízezer. Ez sincs igazán egálban.
De én itt befejeztem.
Mindenki leírta mi a funkciója az olajszűrőnek. De te továbbra is vitatkozol, okoskodsz. Szerinted mindenki hülye, az itt válaszolók, az autószerelők a műhelyben ahol sertepertéltél és az autókat tervező mérnökök is, csak te vagy okos. Ész érvekkel hatni nem lehet rád. Így ám legyen, legyél továbbra is ebben a hitben, ha így boldogabb az életed!
Írd meg a zseniális ötletedet a komolyabb autógyáraknak.
Csatolj hozzá egy számítást, hogy szerinted mennyit lehet megtakarítani az olajszűrő elhagyásával.
Különösebb átalakítás nem szükséges, hiszen elegendő egy vakcsavarral lezárni a szűrőhöz vezető leágazást és kész.
Ha egy ezrest számolsz átlagban egy szűrőért, és az adott gyár, évi 15ezer darabot ad ki, az alsó hangon 15 Millió Forint. Na gondold el, hány autógyár van és ezek közül sok, lényegesen nagyobb darabszámot dob piacra.
Dőlni fog a lóvé.
Jah' bocsi, de az ötlete már levédettem, úgy hogy csak velem együtt megy az üzlet!
Hívjál, ha szükség van az engedélyemre!
(nem kérek sokat, megelégszem 20%-al) ;)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!