Az olajszűrő tulajdonképpen miért kell?
Ha meggondoljuk, akkor az olaj egy zárt rendszerben áramlik a motor és a hűtő között, tehát elvi szinten az olajszűrőnek semmi jelentősége nincs, mert zárt rendszer lévén nem tud szennyeződés kerülni a folyadékba. Ha valahol lék van és mégis szennyeződik az olaj, a szűrő akkor is csak akkor ér valamit, ha ez a lék konkrétan a motor és a szűrő közötti vezetékben van, hiszen ha a szűrő után van a hiba forrása, akkor ugyanúgy szennyezett olaj áramlik vissza a motorba. Viszont ez esetben elfolyik az olaj és így is úgy is szerelni kell, tehát akkor tulajdonképpen mi szerepe van az olajszűrőnek, ha hiba esetén sem véd semmit?
Ad2: Autószerelő műhelyben dolgoztam, ahol rengeteg szűrőt cseréltünk ki és nem egyet szét is kaptam. Mindnél ugyanazt tapasztaltam: A szűrő tele volt olajjal, de amennyire én láttam a szűrő rétegen semmilyen kosz nem volt.
Álljon meg a menet! Én nem autószerelő vagyok, csak egy besegítő, ne miattam ítélkezzetek a műhely felett!
Igazatok van abban, hogy az olajteknőben vannak lerakódott maradványok, de én tapasztalatból mondom, hogy a szűrőben szinte nulla lerakódás szokott lenni. Ha fémforgácsok válnak le a hengerektől, az már elég komoly motorhibára utal, nem? A kokszosodó olaj is inkább minőségi hiba, mint üzemszerű működés, ha a józan paraszti logikával nézem.
Ha jól értem a válaszokból, akkor a szűrőnek a meghibásodott motornál van igazán jelentősége abban, hogy kiszűri a ledarált fémforgácsokat és véd a rossz minőségű olaj koksza ellen? Végül is ez magyarázattal szolgálhat arra amit láttam, mert nálunk csak minőségű olajjal dolgoznak és az nem igazán tud galibát okozni.
Fogalomzavar!
Amikor fémforgácsot írnak, akkor nem esztergagépről leváló, több milliméter vastagságú fém darabokban kell gondolkodni, hanem olyan mikron-nagyságú fémszemcsékben. Tehát nem az általad elképzelt darabos szemetet eredményez, hanem olyan olajos iszapot, ami állagát tekintve a legfinomabb csiszolóporra emlékeztet. Na ezt, előbb-utóbb ajánlatos eltávolítani.
Így már érthetőbb? ;)
Na még egyszer, mert úgy tűnik nem akarod érteni!
Korábban voltam bátor megjegyezni, hogy mikronnyi szemcsékről beszélünk.
Tudod ez olyan nagggggyon kicsi izé, de ha az olaj viszi magával, akkor úgy működik, mint valami súroló anyag. No de erre, nincs szükség egy rendes motornál. Úgy is mondhatjuk, hogy ennek a jelenléte NEM JÓ!
Éppen ezért kitalálták az olajszűrőt -némely típusoknál papírbetétest, másoknál ülepítőst, egyeseknél a centrifugált, ami annyit tesz, hogy az olajáramlásból különféle módon kivonják/leszűrik/kicsapatják ezt a nemkívánatos szemetet. Tehát ez a pöszmösz ott ül a szűrő alján és a továbbiakban nincs rá szükség.
Ergó: le kell cserélni a szűrőt, így megszabadulunk a fölösleges sikálóanyagtól.
Így már érthetőbb? ;)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!