Mire jó az automata váltó?
Alapvetően milyen használathoz lett kifejlesztve? Meg úgy általánosságban miért tetszik az embereknek?
10 éve vezetek, de nem tudom ezekre a választ. Ültem több automataváltós autóban, mindegyik egy pokol volt számomra. Azt elfogadom, hogy valakinek tetszik, csak épp nem értem hogy miért. Eddig egy embertől kaptam olyan választ erre a kérdésre, amiben láttam az értelmet. Ő azt mondta, hogy szinte napi 24 órában csörög a mobilja, valamint folyamatosan autóban ül, ezért vezetés közben egyel kevesebb dologra kell koncentrálnia, ezért jó számára az ilyen váltó. De nem hiszem hogy mindenki hozzá hasonló lenne.
A versenycélú felhasználás is még érhető, van olyan váltó ami már gyorsabban tud váltani mint az emberek. De a többi? A sima utcai autókban lévők miért jók? Ennyire szeretnének elszakadni az emberek a vezetéstől? (Épp emiatt közeledünk ennyire az önvezető autók elterjedéséhez is?)
Kényelmesebb
Optimálisabb a motor üzeme (hatékonyabb, kevésbé károsodik)
Az átlag sofőr borzalmasan kezeli a kézi váltót, kuplungot.
Jellemző a túlpörgetés, alacsony fordulaton kínzás, felesleges kuplungcsúsztatás, kuplungégetés stb.
Szerintem nagy megváltás lesz az átlag sofőröknek és a kocsiknak is az automata váltó elterjedése.
Troll kérdés.
Mire jó a szervó kormány, az elektromos ablak, a klíma, vagy az indító motor? Miért nem kurblival indíthatók a motorok, miért kellett elektromos szervóval megbonyolítani a kormány mozgását, stb, stb...
Az automata váltó egy olyan plusz szolgáltatás, mint a többi extra - megkönnyíti az autó kezelését.
A vezetés ugyanis alapvetően az, hogy az autó elvisz A-ból, B-be, nem mindenkinek jelent "vezetési élményt" csúcsforgalomban a kuplung nyomkodás, le-fel váltogatás.
Ennek az önvezető autókhoz semmi köze, az USA-ban már évtizedek óta az automata váltó a "hétköznapi", Európában a manuális váltó az elterjedtebb, de azért gyártanak egyre több automatát, mert igény van rá, de aki idegenkedik tőle, vezethet manuális váltóval szerelt autót.
A dugóban araszolni és 1500* kuplungolni kilométerenként nem vezetési élmény...
Fél ne foghatom, hogy mindenki ezzel a vezetési élmény dumaval jön aztán a valóságban a városban vezeti a kis 1.4-es 80 lovas kocsiját... Élmény a ringen meghajtani egy 500+ lovas gépet, nem a városban mászkálni. Az közlekedés.
Minek a szinkronizált váltó? A duplakuplungolás az igazi vezetési élmény! A mai emberek meg lemondtak erről.
Amúgy DSG-m van és szeretem. Nem is tudom mikor melyik fokozatban van. Teszi a dolgát. Benzint spórol, mert gyorsabban vált, mint én és olyankor is, amikor én lusta lennék.
Ez tényleg idióta kérdés.
Nálunk a manuális váltó van elterjedve, megszokva, és tényleg pokol átülni egy-egy alkalomra egy automatába, de aki megszokja, utána már nehezen mond le erről kényelemről.
Itt nem a tetszik/nem tetszik játszik szerepet, hanem az, hogy egy szerkezet elvégzi helyetted ezt a feladatot.
Olyan országokban, ahol 30 éve még nomád életmódot folytattak, és hirtelen beköszöntött a magas életszínvonal, kizárólag automata váltós autót vesznek. Pl. Ománban nehezen találnál manuális váltós autót, és egy helyi nem is tudna vele mit kezdeni. Sose jönne rá, hogy mit is kell vele tenni, hogy menni tudjon. Ha pedig megtanítanád rá, neki a folyamatos váltogatás lenne pokol, és fölösleges plusz munka.
Mi vagyunk elmaradva ezen a téren, mi ragaszkodunk még ehhez a középkori technikához.
vezetés közben eggyel kevesebb dologra kell koncentrálni
1-el kevesebb a hibázási lehetőség.
a lefulladás automataváltósban lehetetlen.
városban is kényelmesebb+ olyan utakon ahol állandóan fel-le kell váltani. Egyszerűen kényelmesebb egyszerűbb. A fejlettebb/gazdagabb országokban elterjedtebb is mivel ott nem drágább. (Manapság már itt sem luxus)
Automatát váltani.
Amúgy meg mire? Kényelem. Ha ez nem számítana semmit kb még mindig lovaskocsival járnánk, hisz jó az is.
A kérdés valóban idióta, de a válaszok sem igazán korrektek.
Kényelem... Ez nem elsősorban kényelem.
Az automata váltó létjogosultsága az, hogy a vezetés jelentős részében az, hogy a sofőr szabályozza a váltást teljes mértékben felesleges. Csak egy plusz teher, ami semmit nem ad hozzá a vezetés valódi céljához: a közlekedéshez, ellenben egy összetett feladat, ami sok figyelmet elterel a többi fontos dologról, például a közlekedés többi résztvevőjéről vagy a különböző jelzésekről (főleg, amikor még rutintalan az ember).
Az egyetlen érv az lehetne a manuális váltó mellett, hogy "de amikor előzni kell, akkor én vissza akarok váltani és magasabb fordulatszámon felváltani!", de ezt az automa váltók is tudják nagyon régóta.
Még egy plusz, hogy dugóben nincs szükség állandó kuplungolásra, ami megintcsakha rutintalan az ember igen megrövidítheti a kuplung élettartamát.
A szinkronizált váltó nagyon jó példa volt. Szinkron váltó nélkül is lehet váltani és az ember nagyobb kontrollban van, ellenben semmi pluszt nem ad, azzal szemben, hogy mennyivel nehezebb gyorsan váltani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!