Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Érdemes lecserélni az OMV...

Érdemes lecserélni az OMV 95-ös benzint?

Figyelt kérdés

OMV-nél szoktam tankolni sima 95-öt, de most áttérnék 100-as benzinre. Az itteni OMV kúton nincs 100-as, de a másodikba se, mondjuk ez tiszta szégyen... A harmadik kútjuk meg már 70 Km autózás lenne összesen, az meg marhaság.


Molnál van 100-as, érdemes áttérni rá? Az ár nem érdekel, 2 ezer pénz tankonként az nem vészes és nem járok napi szinten a kocsival.


14 éves euro3 benzines, 1.6 16V 100ló, semmi extra. Nem is a teljesítmény miatt érdekel, hanem az "állítólagos" (?) jótékony adalékok miatt.



2018. ápr. 30. 17:39
1 2
 11/16 anonim ***** válasza:

Tök mindegy, hogy melyik neves kútnál tankolsz. Névtelen kis kutakat érdemes kerülni, máshol minőségi anyagot kapsz. Jó a sima 95 is. Annyit nem profitálsz a prémium benzinekből, hogy megérje a felárat. Egy modern közvetlen befecskendezéses motornál még fontolgatnám, mert költséges az üzemanyagrendszer meghibásodása. De ott sem tartom valószínűnek, hogy megtérül a prémium felára.

OMV kút amúgy itt is ilyen szégyen. Sima 95, sima dízel, és tele van parkolva szalon Fiat 500-asokkal. Gondolom egy kis mellékes bevétel. Na ott a márkanév ellenére inkább nem tankolok, mert rossz benyomást kelt az egész.

2018. ápr. 30. 21:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/16 anonim ***** válasza:
A 100-asban több tisztító adalék van, tehát már emiatt érdemes lehet használni. Aztán a 16 szelepes 1.6 már eléggé "hegyes" motor (azt hiszem 98-as az ajánlott oktánszám), hálás lesz a nagyobb oktánszámért, főleg hogy nyakunkon a 30 fokos meleg. Csináld úgy hogy már csak kevés 95-ös legyen a tankban mikor rátankolod a 100-ast. Nem fogsz kevesebb fogyasztást és érezhetően nagyobb teljesítményt tapasztalni azonnal, de 2-3 tank után élénkebb lesz a motor, kis fordulaton könnyebben veszi a lapot. Ha nem vág földhöz a 100-as ára, csak ajánlani tudom. Megszűnnek az induláskor meg gázadáskor olykor hallható becsörrenések, ez kíméli a motort mechanikusan.
2018. ápr. 30. 21:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 anonim ***** válasza:
0%
EUR3-as motor krvára nem 98-as oktánra tervezett. Még az EUR 6-os benzinmotorokat is 95-ös oktánszámra tervezik a személyautóknál (term. kivéve a performance és prémium modelleket)
2018. ápr. 30. 22:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 anonim ***** válasza:

13-as

Az Euro normának semmi köze az oktánszámhoz, bizony létezett már Euro 3-as motor is, ami 98-as benzint követel gyárilag, és természetesen van Euro 6 is, aminek elég a sima 95, de a 100-as benzintől sem lesz rosszul.

2018. ápr. 30. 22:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 anonim ***** válasza:

Az EURO normának nagyon erősen az évjárathoz van köze. Konkrétan az EUR3-as motor egész biztosan 2005 előtti modell, míg egy EUR6 jó eséllyel 2014 utáni.


Arra akartam célozni, hogy még a mai, legmodernebb autók között is ritkaság, aminek nem 95-ös oktán a gyári ajánlása. Ezek is tipikusan max. 98-asok. Magyarul elvétve akad az úton olyan autó, amibe értelme van 100-as benzint tankolni.

2018. ápr. 30. 23:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 anonim ***** válasza:
Őszintén szólva az FSI-n kívül nem tudok olyan motort ami hétköznapi használatban 95-nél jobb üzemanyagot kérne.
2018. máj. 1. 09:59
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!