Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az önvezető autókban az...

Az önvezető autókban az önvezető rendszer kikapcsolható?

Figyelt kérdés
Szerintem sokan egyrészt nem bíznák az életüket egy gépre, másrészt sokan szeretünk vezetni.
2018. ápr. 29. 21:28
1 2
 11/16 anonim ***** válasza:
100%

Az internet korában, hogyan lehet ennyi hülyeséget összeírni, és megkérdőjelezni a fejlődést??!

Számos országban már vígan üzemelnek ilyen konstrukciók.

Japanban pl. már önvezető kamionok (is) futnak hármasával. Csak az elsőben van sofőr.

Most futja a próbaköröket már Bécsben is egy önvezető jármű és a tömegközlekedésbe állítják be jövőre.


Amúgy melyik ország fővárosában futnak vezető nélkül is a metrók??!

Eláruljam??

Pedig előtte itthon is nagy tiltakozás volt, hogy nem biztonságos.

2018. ápr. 30. 12:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/16 anonim ***** válasza:

#9, Svédországban már most futnak kísérleti jelleggel önvezető... nem kamionok, hanem csak három tengelyes, szabvány konténer méretű "pótkocsik". Elöl a nyeregszerkezet helyén van a 3. tengely. Természetesen elektromosak.

Szükség esetén a távoli diszpécser be tud avatkozni a vezetésbe.


Arról, hogy nem fogják engedélyezni, annyit, hogy 100 éve még a liftnek is volt kezelője, elképzelhetetlennek tartották az automata liftet.


Ha tudnád, hogy egy pilóta mennyit foglalkozik a repülési idő alatt a gép tényleges "vezetésével", nem mernél repülni.

2018. ápr. 30. 22:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 anonim ***** válasza:

12-es

Tudom, hogy semennyit, de ettől még a pilótának ott kell ülnie a gépen, jogilag nem kivitelezhető másképp. És én a jogi részéről beszéltem, nem arról, hogy majd a járművek nem fogják tudni saját magukat elvezetni tökéletes útszakaszon, amiből egyenlőre még a fejlett országokban is nagyon kevés van.

2018. ápr. 30. 22:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 anonim ***** válasza:
A jövő úgyis nem az autonóm önvezetés, hanem a hálózatba kapcsolódott járművek központi "önvezetése", ettől kezdve a dugókat is könnyebb kezelni. A csak és kizárólag a saját érzékelőkre hagyatkozó önvezetés egyfajta vész-üzemmód lesz, amikor se hálózat, se szomszédos járművek, amelyekkel egyeztetni tudná a saját menetadatait.
2018. máj. 1. 11:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 anonim ***** válasza:

Én minden esetre alig várom, hogy nyugodtan végig aludjam a külföldi útjaimat az autómban, és kipihenten érkezzek.

Tudom, hogy ez nem most lesz...

2018. máj. 1. 12:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 anonim ***** válasza:
Jó ötlet lenne az önvezető rendszer általánosabb lenne. Minden önvezető autó kommunikálna egymással bizonyos hatótávolságon belül, hogy merre tart és mit akar, így akár a megengedett sebesség is növelhető lenne. A kézi vezérlésű kocsikba beszerelhető lenne egy jeladó, ami a pozíciót, a sebességet, kormányállást és minden olyan adatot továbbítana a környéken lévő önvezető autóknak, amit a biztonságos vezetéshez feltudnak használni, ez az újabbaknál szinte csak szoftverfrissítés, a régi nem kompjúterizáltak GPS, irány és sebességadatokat továbbítanának. Minden gyalogosnál lenne ilyen GPS jeladó is, így könnyebben érzékelnék az önvezető autók a gyalogosokat is, ezt a kütyüt a gyalogosoknak kötelező lenne hordani mondjuk a zsebükben vagy a táskában. Azért a hagyományos gyalogosfelismerő rendszert ennek ellenére benne hagynánk a kocsiban, mert előfordulhat, hogy valakinél nincs ilyen GPS jeladó (külföldi, otthon felejtette, elromlott stb). A táblák pozíciója benne lenne egy központi adatbázisban, így nem kamera kép alapján döntené el, hogy milyen tábla van 100 méter múlva. Ha nem biztos a dolgában az automata, rögtön "parkololóhelyet" keresne.
2018. jún. 6. 10:16
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!