Hogyan is működik egy rövidebb áttételű sperr?
Az autó egy 125 lovas M20B20 motoros BMW E30 lenne, amiről annyit tudok hogy egy viszonylag rövidebb sperr diffi van alatta, a motor és váltó feltételezem hogy gyári.
A tapasztalatom az, hogy kettes fokozatban tiltáson olyan 110-120 körül van a végsebessége. Egy átlag autónál a kettes tiltás olyan 80 km/h-nál van. Ha jól értem, ha rövidebb a diffi áttétel, akkor jobban gyorsul az autó, viszont kisebb a végsebessége, fordítva pedig nagyobb áttétellel lassabban gyorsul viszont nagyobb a végsebesség.
Akkor nem úgy kéne hogy történjen az én esetemben hogy hamarabb "fogy el" a sebesség (egyes, kettes jelen esetben) és ezáltal már hamarabb, mondjuk 60-nál tiltáson kéne lennie kettesben, viszont ide nagyon hamar jutok el? (ha egy átlag autót a kettes tiltás 80km/h-val nézünk)
Valószínű én értem félre a dolgokat, sőt biztos.. Illetve lehet kicsit keszekuszán fogalmaztam meg.
De végül is hogyan működik egy rövidebb sperr? Na és esetleg abból hogy nekem ezzel a konkrét autóval 120 körül van a tiltás kettőben, lehet tudni hozzávetőlegesen hogy mekkora az áttétele a diffinek?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!