Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Automata váltó+szekvenciális...

Automata váltó+szekvenciális váltó?

Figyelt kérdés

Sziasztok,


Olyan kérdésem lenne, hogy adott a multitornic/s-tronic/triptonic váltó.


Ezeknél minden esetben van olyan lehetőség, hogy szekvenciálisan is használjam?

Tehát, ha felül akarom bírálni az elektronikát, be tudok avatkozni, és sebességet váltani? Pl. s-tronic váltónál láttam a kormány mögötti 2 karral lehet váltogatni.


De van ahol nem látok ilyen kapcsolót, azt hogy lehet váltani? gombok vannak a kormányon? vagy van olyan is, hogy nem lehet kívülről beavatkozni, berakom D-be, és ennyi?


Nagyon megköszönnék egy kis gyorstalpalót, sok éve manuális váltót használok csak, most tervezek váltani, de tapasztalatom sajnos nincs.


2018. márc. 16. 17:45
 1/3 anonim ***** válasza:
Amelyikben van ilyen lehetőség, annál a váltókart D-ből oldalra lökve +/- tudsz kapcsolni. 2016-os Mondeo-ban voltak a kormánynál fülek, de a karral is lehetett váltani - bár mintha ahhoz Sport módba kellett volna rakni.2015-ös SantaFé-ben csak a váltóbottal lehetett játszani, a VW/Audi-kat nem ismerem. De az elektronika felülbírálata erősen korlátolt, el fog váltani, csak kicsit tágabb határok között enged játszani.
2018. márc. 16. 17:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
Normál autókban igen át tudod venni manuális módba, de alacsony fordulaton vissza fog váltani illetve magas fordulaton is elvált. Természetesen ezeknek a váltóknak a sebessége a szekvenciális váltótól kicsit távol áll.
2018. márc. 16. 19:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:

Nem mondanám ezt szekvenciálisnak mert az egy külön váltófajta. Ez inkább automata váltó kézi üzemmóddal. Ennek fejében nem minden autó kapta meg. Van amelyiknél kormány mögötti, van ahol a váltókart kell lökdösni. És a váltó programozásától függően van amelyik váltani fog ilyenkor is csak szélesebb tartományban, van amelyik viszont engedi tiltásig pörgetni és nem vált feljebb vagy akár le is fullad ha arról van szó. Ez a programtól függ már, ezeket a konkrét modellnél lehet csak megtudni. Vagy valami nagyon tapasztalt autós, szerelő aki fejből vágja őket.


A multitronic ráadásul fokozatmentes, az egy robogókéhoz hasonló szerkezet, nem is rendes automata. Bár elvileg annak is vannak fokozatai, olyankor a láncot fix állásokba rakosgatja, ha a vezető úgy akarja, de ezt sem tudni hogy melyik kocsi ilyen és melyik nem.



Ha automatát szeretnél én azt mondom a hagyományos bolygóműves a legjobb. A tiptronic ilyen pl. Az s tronic az már duplakuplungos, ezek közel sem olyan jók, bár egy kéziváltó után ezek is csodálatos szerkezetek.

Azt érdemes még tudni, hogy az automata váltó szervizköltsége és fenntartása jóval drágább, a kézibe sokan olajat se cserélnek sohaazt csókolom. Na egy automatában kell rendszeresen és még akkor is tönkremennek egy idő után. Ezek olyanok, mint egy második motor a kocsiban, gondoskodásra vágynak ugyanúgy.

Ne soroljuk ide a 25 éves szakadt Merciket, BMW-ket, meg Swifteket, azokban azért működik még az automata a gyári olajjal pl, mert a szentlélek csókja tartja egyben.

2018. márc. 16. 20:06
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!