Lehetséges, hogy Európában is lassan kihalnak a manuális váltók?
Érdekes, hogy az európai autók innovációban új extrák bevezetésében az amerikai és a japán felett állnak, viszont a manuális váltó még mindig él.
Viszont ez lassan kezd változni, például az új, most bemutatott Audi A6-ot már nem lehet kapni manuálissal, bizony még a 2 literes alapmotorhoz sem jár manuális.
Ami az én véleményemet illeti, szerintem a legjobbak a duplakuplungos sebességváltók,mint a DSG vagy Getrag.
Ezek gyorsan váltanak, sokkal könnyebb vele gyorsítani, mint a kézivel, ugyanis baromi gyorsan vált, azért, mert nem létezik az a periódus amikor benyomod a kuplungot és "megkevered a levest a fakanállal".
Vezetési komfortban sem rosszak.
a7,a8-on kívül az összes modellhez van kézi váltó.
Sportosabb vezetéshez jobb a manuális.Normálhoz jobb az automata
Amíg van igény a manuálisra, addig lesz manuális.
Én imádok váltani!
Próbáltam automatát, de hamar átraktam olyan módba ahol én tudok fel-le kapcsolgatni, de akkor is hiányzott a H
váltó. Szerintem sokan vannak így.
Automata olyan kocsiba kell, ahol van egy bődületes 4000ccm feletti motor meg sok lóerő, és manuálisan nehéz lenne vezetni.
Hogy mennyire nem tudják hovatenni az automatákat az emberek... Automatákból millió féle van, és nem mellesleg egy bődületesen nagy és erős motort is rá lehet tenni manuális váltóra, egy több tárcsás kuplungszerkezet simán elbírja.
Én most egy DSG-vel szerelt autót hajtok, és imádom, nem mondom hogy a következő autóm is DSG lesz, de egyszer megérte megtapasztalni, ez nem az a lassú unalmas váltó amit egy triptonictól megszoktál, kifejezetten élvezetes a váltófülekkel bohóckodni, vagy pofozgatni a váltót.
Egyébként előbb fogják átvenni a helyet az utakon a full elektromos autók, minthogy kihulljon a manuális az autókból. Ne a prémium szedánokból indulj ki, mert azokat eleve kényelemre készítik, nyilván az automata a kényelmes opció. Majd ha az új Polot nem lehet kézivel rendelni, akkor kell ezen aggódni. :)
Dehogy halnak ki, majd az elektromos autók miatt fognak kihalni, mert abban nem lesz váltó.
A DSG meg mondjuk pont az egyik legszarabb a duplakuplungosok közül, aki arra azt mondja, hogy jó, az még nem ült igazán jó automata kocsiban. Bár olcsó autókba nem is fognak jó automatákat szerelni az tény és való és a kézinél ezerszer jobbak még így is.
Az audi a6 premium kategoria, akkor beszelhetunk a manualis valtok kihalasarol ha az astrat, golfot nem lehet kapni manualis valtoval.
Nekem sok ismerosom mondta hogy ok nem vezetnenek automata valtos kocsit mert szeretnek valtani. En is szeretek valtani de elkoltoztem Magyarorszagrol es itt olyan forgalom van, annyi automata valtos kocsi hogy nehez lenne lepest tartani veluk ha manualisat vezetnek.
Nem csak a DSG a gyors. Egyik kocsink CVT valtos, ilyen van pl a Honda Jazzben is ha automataval kered es es fokozatmentes, olyan mintha robogoval mennel :D odalepsz es csak zug a motor, gyorsul.
A masik kocsink hagyomanyos 4 sebesseges automata de oreg auto, rangat mar valtaskor meg lassan valt vissza ha odalepek.
Mivel az elektromos autók csak automataként léteznek... (tulajdonképpen azért automata, mert nem kell váltani, sebességváltó helyett általában csak egy redukciós áttétel található bennük)
A robbanómotoros autókból szerintem soha nem hal ki, mert a többség (szerencsére) még manuális rendszerrel kéri
És itt kispolgári autókról beszélek, mint pl: Toyota Auris, VW Golf
"Nekem sok ismerosom mondta hogy ok nem vezetnenek automata valtos kocsit mert szeretnek valtani."
Ahogy megfigyeltem akik ezt nagy pofával hangoztatják, azok szoktak rángatva váltani, kuplungot égetni, kuplungon pihentetni a lábukat, stb.
Nem hallnak ki mert alig veszik az automata kocsikat. Természetesen a nagyon drága luxus osztályt kivéve.Tehát hatalmas az igény a manuális váltóra,ami nem is csoda mert az emberek többsége ezt szereti.
A másik nagy előnye hogy a kézi váltó nem nagyon romlik el. Ha el is romlik ami általában inkább kuplungcsere ,az megvan javítva bárhol 1nap alatt aránylag elérhető összegért. Az automata váltó javítását legtöbb helyen el se vállalják,ha mégis van valami specialista az elkéri a kocsi árának felét a javításért és kotlik rajta 2 hónapot.Szóval átlag embernek átlag fizetéssel nagyon nem éri meg ezzel játszani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!