Gyártanak ma még manuális váltós kamiont?
A mercinél pl már nem is lehet kéziváltós kivitelt kapni, és ahogy elnéztem ma már egyik kamion sem kéziváltós. A hosszútávú kivitelekhez már nem is gyártanak kéziváltót? (hosszútávú mint a man tgx, és nem tgs meg tgl pl ).
Itt most az Európai piacra gondolok, tudom, hogy amerikában a mai napig a kéziváltós dominál.
Nagyon jó hogy csak ilyenek vannak már. De én már személy autót se engednék csak automatával forgalomba hozni.
Ha mind úgy készülne, valamennyire csökenne is az előállitási költsége.
mégis mi köze van a lóerőnek a kuplungoláshoz?
Nagyon okos lehet aki azt írta, hogy csak automataváltós kocsikat engedne forgalomba, míg egy manuális váltót venni / felújítani 80k ból megvan, addig egy automata váltó felújítása csak 800k.
Szerintem amúgy nem jó ez, hogy csak automata van, mert az automata egy élettelen dolog önmagában, ha nem nyúl bele az ember és magára hagyja egy nagyobb emelkedőnél pl és mondjuk egy gyenge erőtlen motorral, mondjuk egy euro6os daf, akkor a végén csak azt veszi észre hogy már 30-al megy. A másik meg az, hogy az ember így pont hogy figyelmetlenné válik sokszor, mert annyira elkényelmesedik, és semmi kommunikáció nincs a sofőr és a gép között, az előbb említett daf még azt sem engedi hogy manuális üzemmódban maradjon a váltó, visszarakja magát pár másodperc után automatába.
Ezt alátámasztani nem tudom, de hallottam már olyanokat is, hogy a kéziváltóssal jobb fogyasztást lehetett elérni.
Kérdező.
5. Amit itt irtál az szinte mind hülyeség.
Se a javitás, se a kapcsolás , se a fogyasztás nem úgy van.
Nem igen mentél te még automatával.
Kérdező, majd ha vezetni is fogsz bármit is, meglátod, hogy hogy működnek a dolgok valójában, és hogy sokkal előnyösebb az automata, a lomhasága ellenére is.
Amúgy meg azért veszélyes a kuplung kamionon, mert 1500-2000-res nyomatéknál egy bénább, mondjuk 1.2-es benzineshez szokott kezdő kamionsofőr akár egy egyszerű parkolásnál is simán leégetheti a kuplungot, ha meg van pakolva a kamion.
jaj de okosnak hiszik itt magukat az emberek :D Csak a baj az, hogy kb 1 okos ember ha írt ide pozitív jellegű dolgot. 2 éve vezetek automataváltós kamiont (különben honnan a francból tudnám az euro6os dafnak a nyűgeit ?!), és qrvára unatkozok mert ülök benne mint 1 majom és nézek ki a fejemből.
Vezettem 1etlen 1x manuális váltósat, és nem nagy durranás pedig előtte soha ...
Annak az 1 embernek (vagy 2?) köszönöm a választ, a többinek meg: a parkolóban ossza az észt mert itt nem nagyon jön össze. Üdv
Sok előnye van a manuálisnak. Még pár éve is volt olyan cég amely kifejezetten manuálist rendelt mert a tapasztalatai szerint rutinos pilóta JOBB fogyasztást ért el vele mint automatával. Ez nem vicc, hazai cég, a kijelentés interjúban elhangzott, nem én találtam ki.
Hóban is jobb a manuális, csúszós, havas úton lehet előnye értő kezekben.
Az, hogy könnyen leég meg ilyesmi, az baromság, aki ilyet ír, az nem tudja hogyan méreteznek egy tengelykapcsolót. Persze szándékosan tönkre lehet tenni bármit.
Viszont a végeláthatatlan német staukban araszolni milliószor jobb az automata.
Személykocsit viszont soha nem vennék automatát, most vettem múlt decemberben egy 182 lóerős Hondát, ki az a barom aki azt automatával veszi?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!