Gyártanak ma még manuális váltós kamiont?
A mercinél pl már nem is lehet kéziváltós kivitelt kapni, és ahogy elnéztem ma már egyik kamion sem kéziváltós. A hosszútávú kivitelekhez már nem is gyártanak kéziváltót? (hosszútávú mint a man tgx, és nem tgs meg tgl pl ).
Itt most az Európai piacra gondolok, tudom, hogy amerikában a mai napig a kéziváltós dominál.
"mondjuk 1.2-es benzineshez szokott kezdő kamionsofőr akár egy egyszerű parkolásnál is simán leégetheti a kuplungot, ha meg van pakolva a kamion"
Hát ez a mondta így ahogy van baromság. Mi mást lehet rá mondani?
Predektív tempomat óta egyenesen hülyeség azt mondani, hogy a domb tetején majd 30-al döcög a kamion a robotizált váltó miatt. De azért is hülyeség, mert bele tudsz nyúlni a kormányon lévő karral te magad is.
Viszont sosem értettem a manuális váltós imádatot. Már a Ford T modellben is volt autómata váltó, mi meg a 21ik században is azzal a szarral haladunk... Szinte csak az Európaiaknál tudják lenyomni a gyártók, nálunk meghagyták extrának, máshol meg az az alap és a manuális az extra :)
Meg azért 10-15.000km alatt egy hónapban amit levezet egy kamionos, ne akarjon már váltani. Ki az a barom, aki 12-16 fokozatban akar váltogatni? Readásul csak folyton bele rúgsz a manuális váltóba ha hátra mész.
Egyszerűen annyit kellene váltani a haladáshoz, hogy nagyon fárasztó lenne.
Kamion nem csak autópályán halad, sok idő elmegy a városokban a címkeresésre. Ott öröm lenne váltogatni :D Szóval a lényeg, hogy az a múlt. Az autókból is kezd eltűnni, hidrogén meg elektromos autókban meg ugye alapból nem lesz. Mondjuk nem is baj, ha kikerül a sebességváltó.
Elektromos autóban nincs sebességváltó. Van egy tekerőgomb amit indulásnál beállítasz és kész. Formula E-vel ne gyere már basszus...
Mivel a nyomaték kerekekre történő átadása folyamatos és állandó, az áttételi arány módosítása miatt nincsenek szünetek, az e-jármű sebessége fokozatmentesen növelhető. Ülj bele egy Teslába, vagy i3-ba, esetleg egy Nissan Lifeba. BLDC elektromos motorhoz ìgy nem kell semmi féle sebességváltó. Vezérlő elektronika kell hozzá csak, a betáplált egyenáramú áram egyenesen arányos a munkával, a nyomatékkal és a feszültséggel.
Az elektromos fűnyíródban sincs sebességváltó. Formula E megint más, az egy Show így oda mindenképp kell. Gondold el ha annyiból állna a verseny, hogy egy tekerőgombot a rajt előtt elfordítana, és onnantól kezdve csak gáz meg fék. Ki nézné?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!