A szerviz miért nem keresi meg a hibát?
Az van, hogy hidegben nem indul az autó, 0 fok körül és a fölött már igen. Elvittem szervizbe most, hogy ilyen hidegek az éjszakák, hogy nézzék meg és javítsák meg.
Nekik sem indult, erre bebikázták, majd ettől elindult. Azt mondták gyenge volt az akksi. Hibakód nincs (pedig az engine lámpa égett egy ideig).
Nekem két különböző, tökig feltöltött akksival sem indult reggeli hidegben. Biztos nem ez a baj.
Kértem, hogy vizsgálják már át mert ez így nem oké, nem üzembiztos az autó. Azt mondták ha nincs hibakód nem lehet mit tenni, illetve délután elindult az autó (sokadszorra), úgyhogy részükről működik, elvihetem.
Elhoztam. Ma már nem indul.
A szerviz csak konkrétan behatárolható hibát javít meg? Egyébként nem állnak neki átnézni az autót, mi lehet a baj?
Üzemanyagszűrőt mikor cseréltél?
Már jártam úgy, hogy ilyen hidegben belefagyott a víz és eldugította.
Decemberben kicseréltek minden szűrőt, meg az olajat. Évente cseréltetem az összeset.
Akksi kimérés esetleg? Hátha az a baj, hogy nem bírja az indítást.
3 éves Varta akksi. Szoktam tölteni is, mert városban használom az autót.
Tisztázzunk valamit, azért nem indul a hidegben, mert nem hajt rendesen az önindító, vagy egyéb okból? Ha az első és bikázva indult minden gond nélkül, akkor akksira gondolnék.
Különösen, ha vársban rohangálsz a kocsival 3 éve és töltögetni is szoktad, ahogy írtad egyik hozzászólásban.
Nem azt mondom, hogy vegyél 20 000- ért egy újat, de egy másik autóból betennék egyet próbára.
Ja meg töltés van- e úgy, ahogy kell, megbízhatóan folyamatosan. Akku saruk stb milyen állapotban vannak. Ha korrodált, megtisztítanám, stb. Öcsémnek ez megoldotta az akku problémának vélt hibát.
Egyértelemű, hogy az aksi valamit bekavar. Tedd töltőre legalább fél napra, aztán indítsd. Vagy kérj egy aksit, azt is töltsd fel, és azzal bikázva indulj.
Biztos, hogy pöccre indul. Vegyél egy még belevaló, de jóval nagyobb kapacitású akksit. Nekem ez bevált.
Menj el egy akku boltba, vagy autósboltba és kérd meg őket teszteljék az akkut.
Ha azt mondják csere, akkor kell venni egyet és igaza volt a szerviznek, ha az akku jó keress másik szerelőt.
Ha megméred az akku feszültségét és 12,5 körül van az jó lenne, de az is lényeg mennyi az indító árama.
PL:
Hétfőn vettem egy új akkut 70Ah, 640A. Este beraktam a kocsiba reggel -16 °C meg sem nyikkant. Vissza a régit és nehezen de indult. Bevittem a céghez csináltam az újról egy tesztet és a 640-ből 405 A-t adott le ->akku csere gariba
2 napja pont ez volt, hogy este felraktam töltőre az akksit, reggel visszatettem a kocsiba és nem indult. Az önindító tekert rendesen. Kb 12x próbáltam.
Délután viszont, amikor elkezdett melegedni az idő, akkor a 3. próbálkozásra elindult.
Peugeot 206, 1.4-es autó, az akksi 56 Ah-s. A saruk teljesen tiszták, minden jól érintkezik.
Indítózásnál elő szokott fordulni, hogy a műszerfal fényei hirtelen, egy sípolás kíséretében felvillannak, majd rögtön minden el is alszik, a mutatók leesnek nullára és a másik pillanatban visszaugrik minden a helyére. Mintha áramszünet lenne.
Ma reggel meg elsőre indult, rögtön rákapott. Szépen duruzsol, nem ugrál az alapjárat, nem villogott a műszerfal, nem sípolt semmi.
De ilyenkor amikor nem -10 fok van, mindig szépen indul, elsőre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!