Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Nem túl sok az elektronika a...

Nem túl sok az elektronika a modern autókban?

Figyelt kérdés

Ugy gondolom, hogy az autokban az ABS, az ESP, az elektromos ablakemelo hasznos es kenyelmes funkcio. Viszont az uj autokban rengeteg mas extra van mar: savtarto rendszer, tavolsagtarto rendszer, fekasszisztens, vagy esetleg onvezeto auto, stb.

Ha az elektronika meghibasodik, nagyon konnyen balesetet okozhat: pl. tavolsagtartoval araszol valaki a dugoban, nem figyel oda, mert olyankor nem is kell a pedalhoz, meg kormanyhoz nyulni. Egy apro hiba a rendszerben es az auto nekimegy az elotte levonek.

Ezen tul pedig volt olyan eset, hogy elozes kozben a rendszer leallitotta a motort, mert hibat latott, ez borzaszto veszelyes.

Egyebkent pedig sokat elvesz a vezetes igazi elmenyebol ez a sok elektronika. Ti mit gondoltok? Miket tartotok fontosnak, foloslegesnek vagy veszelyesnek?


2018. febr. 28. 10:23
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
61%

Arról nem is beszélve, hogy még a motorvezérlés is elektromos :)


Ezért van nekem jó öreg full mechanikus dízelem és nem is szándékozom lecserélni hanem szépen újítgatom fel apránként, hogy még egy 10-20 évet kihúzzak vele, vagy többet :)

ABS van benne ami kell is mert az létfontosságú, ESP nélkül simán lehet élni.

De a lényeg, hogy a motorban zéró elektrónika van, sosem hagyott ott az út szélén motorhiba miatt és nem is fog soha.

2018. febr. 28. 10:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
Azért ennyire nem vészes a helyzet. Először is ezek csak segítő rendszerek, egyik autógyártó sem állítja, hogy rábízhatod a vezetést. Persze ezt a tulajdonosok nem mindig veszik figyelembe, nemrég pl. egy Tesla fékezés nélkül belerohant álló tűzoltóautóba, mert a robotpilóta nem vette észre. Na de általában ezeknek a rendszereken van több biztosító rendszere, hiba esetén figyelmeztet. A vezetés élményét ezek nem befolyásolják, mert mind kikapcsolható. Ha nem kell az adaptív tempómat, ne használd. Vészfékasszisztens meg csak valós helyzetben fog aktiválódni, egyébként észre sem veszed, hogy van.
2018. febr. 28. 10:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:

Semmi baj nem lenne ezekkel ha működnének, rengeteg hibalehetőség van a szenzoroktól kezdve a programhibákig.

Élmény az van, csak más milyen.

Az a luxus ami egy új felsőbb kategóriás autót jellemez nem tapasztalható egy régebbi kocsiba.

Kényelem,sportosság,biztonság,úttartás,sebesség stb..

Más érzés egy új audiban taposni és más a régi 1200-esben is.

Egyik sem tudja azt ami a másik.

Személy szerint bosszantónak tartom a sok elektronikát, de mégis rengeteg pozitív hatása van, mind a környezetre,biztonságra és a kényelmünkre.

Ha kicsit zöldebb lennék ezen a téren valószínűleg befektetnék egy hibridbe. Az élet többi területén próbálok a környezetvédelem felé fordulni, de a régi 106-os gti-m semmi pénzért nem cserélném, bár ő még a kevésbé környezetszennyező kategória.

2018. febr. 28. 10:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
58%

Ezek mind hangzatos marketing célokat szolgáló rendszerek, amelyek az emberek luxus, kényelem és presztízs vágyait szólítják meg, nagy sikerrel.

Természetesen minden ilyen rendszer tele van tervezési hibákkal.

És a manapság sajnos egyre inkább előtérbe kerülő "tervezett elavulás" nevezetű gazdasági összeesküvés jegyében készülnek.

2018. febr. 28. 10:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:

Még a "savtartó rendszer"-ről nem is hallottam.

Ez az akkuban tartja a savat?

2018. febr. 28. 10:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
59%

Először is ABS, EPS és elektromos ablakemelő nélkül is évtizedekig autoztak boldogan.


Másik oldalról megvan a pro és kontra. Persze több a hibalehetőség, de a balesetek nagy része még mindig emberi mulasztásból történik.


Ezek az asszisztens rendszerek meg még gyerekcipőben járnak, lesz ez jobb is. Viszont azt figyelembe kell venni, hogy a többségnek az autó egy eszköz arra, hogy eljusson A-ból B-be, nem a vezetési élmény a lényeg.


Én pl boldog lennék ha vezetés helyett nyugiban olvashatnék útközben.

2018. febr. 28. 10:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
0%

Nem kötelező olyan autót venni, ami dugig van ilyen rendszerekkel (szerencsére). Sőt, jó esetben a meglévő rendszer legalább az adott út erejéig kikapcsolható.

Legjobb példa a VAG konszern. Az Audikat telerakják mindennel, a VW már csak korlátozott mennyiségű extrát kap, a Seat és a Skoda pedig alig-alig valamit. Lehet választani.


A jövő szempontjából, ami szinte biztos, hogy a teljes önvezetés lesz, muszály kis lépésekben haladni az vezetéstámogató rendszerek bevezetésést és használatát illetően, így nem tartom feleslegesnek őket. Az más kérdés, hogy van-e rá szükség és lesz-e a jövőben opció a "kézi vezetésre" vagy kötelező lesz az automata rendszer használata, mert addigra már megbízhatóbb lesz a gép, mint az ember.

2018. febr. 28. 10:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
100%

Valamikor a klima, abs, ebd, úri huncutság volt. Sőt egyesek egyenesen ódzkodtak tölük. Aztán szépen lassa megszokták... Ma már használt autót alig lehet eladni ezek nélkül.

Szerintem nem vesznek el ezek a vezetési élményből. Sőt!

Tudod milyen élmény amikor nézed a szöszi seggét a járdán, te meg felkenődsz kormányra, mert a gyalogos figyelő észreveszi a hülyegyereket is aki kiszalad eléd?

A sávfigyelő finom rezgése a kormányon azt is jelzi, hogy már nem élmény a vezetés, mert mindjárt elalszol.

...és még sorolhatnám.

Meghibásodnak? Meglehet. De többet lehet vele nyerni mint veszteni.

2018. febr. 28. 11:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:

Először is, én nem vagyok a full fapad, sem pedig a az önvezető autók mellett!

DE:

1. Minden egyes ilyen "önvezető" autónál elmondják/leírják, hogy az nem képes a biztonságos közlekedésre önállóan. Az, hogy az emberek ezt nem képesek felfogni, és alszanak a kocsiban meg hasonlók, az nem az autó hibája.

2. Persze, nagyon rossz az elektronika. Milyen rossz érzés is a -20fokban beülni az előre felfűtött autóba, amiben kormányfűtés is van, az ülés pedig hozzádállítódik, amint behuppansz. Vagy amikor 4 köbméter csomaggal vagy, és magától kinyílik a csomagtartó, nem kell 20 percig szenvedned, hogy kinyisd valahogy. Millió meg egy dolog van még, kár is folytatnom.

3. Lehet szidni az ABS,ESP,és egyéb 3 betűs dolgot, csak abba nem gondolnak bele az emberek, hogy ezek hány balesetet előztek már meg. 100-ból 99-szer úgy avatkoznak be, hogy a sofőr észre sem veszi (itt nem az 1000 éves ABS-re meg egyéb dolgokra gondolok). Persze jampinak érzi magát, amikor kicsit csúszkál és nem megy neki az első fának.

4. Érdekes, hogy ha az elektronika hibázik, akkor arra mindenki rámozdul. Ez mondjuk 5000 balesetből 1X fordul elő, de szerintem sokat mondtam. Ha a full gyökér barom állat koppan a korláton, mert nem jött még rá, hogy kanyarban előnyös a kormányt használni, az teljesen normális. Pár napja is olyan koccanást láttam, hogy sírva fakadtam, milyen hülyék vezetnek az utakon.


Még egyszer mondom, nem vagyok egy oldal ellen sem. Mindenki olyan autót vesz, amilyen tetszik neki/amit meg tud venni. Csak ne mondjunk már hülyeségeket, nézzünk utána a dolgoknak előtte.

2018. febr. 28. 11:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 A kérdező kommentje:
Nem irtam hulyeseget. Lehet, hogy a gyalogosfigyelo rendszer hibaja ritka, de a motorleallitas minden aprosagert az eleg gyakori. Ez a szamitogepesites atka.
2018. febr. 28. 12:00
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!