Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Z16xep egr ledugozás után...

Z16xep egr ledugozás után számítasak hibaüzenetre? G aStra 2009

Figyelt kérdés

Nem tetszik hogy a kisautóm kismotorja a saját szarát eszi újra.

Nyitva úgyis csak fordulaton van akkor meg minek rá?


2018. febr. 27. 09:32
1 2
 1/20 anonim ***** válasza:
Igaz, miért ne egye a mögötted jövő, meg a városban mindenki más az autót szarát. Évente 14000 ember halálát okozza a légszennyezés Magyarországon, de ez téged ne aggasszon, a lényeg, hogy te jobban értesz az autóhoz, mint a német mérnökök, akik tervezték. Csakis gratulálni tudok.
2018. febr. 27. 09:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/20 A kérdező kommentje:

Hát akkor így járt. Nem a benzines a káros, mind tudjuk. Katalizátor megmarad, így alig 5% a változás, ha annyi se.

Egy dízelnek elmaradt szervízek, stb stb.

Többet ártanak.

Nem a katalizátort veszem ki belőle és nem is lesz károsabb.

2018. febr. 27. 09:54
 3/20 anonim ***** válasza:

Nem jól tudod. Nem teljesen és nem egyfolytában van nyitva.

Amúgy meg van egy jó módszer az egr kiiktatásához, h ne legyen hiba és “a saját szarát” se kelljen a motorodnak ennie, vezesd be a fordulaton nyitvalevő egr csövét sz utastérbe és próbáld ki, h az a kicsike kis 5%- nem azennyező kipufogógázocskát milyen érzés belélegezni. Oszt majd rájössz!

2018. febr. 27. 10:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/20 anonim ***** válasza:

A vissza vezetett kipufogógáz alacsonyabb hőfokú égést és ezáltal kevesebb rákkeltő NOx-t kibocsájtást eredményez.

Az egr ledugózásával megváltorik a szelepek, a dugattyúk termikus terhelése. Az ebböl keletkező motorkárok javítása komoly összeg.

A szelep ledugózásának leggyakoribb oka a gyakori elkoxosodása. Ennek oka valamely szenzor tönkremenetele vagy a nem megfelelő vezetési stílus.

Elöbbit cserét megelőző diagnosztikával kell igazolni. Utóbbinál meg kell tanulni használni a gázpedált és a váltót. Azaz városban 50-nel nem 5.-ben hanem 3.-ban illik használni. Hiszed vagy sem, de a fogyasztásod is kedvezőbb lesz így.

2018. febr. 27. 11:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/20 anonim ***** válasza:

Városban 3- asban?

Ne hülyítsd már a kérdezőt!

50- nél 3- asozni baromság!

2018. febr. 27. 18:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/20 anonim ***** válasza:

Akkor nyomnd neki 5.-ben te is 50-nél 1500-as fordulaton. :)

Ezt a zsigulin nevelkedettek figyelmébe ajánlom...

2018. febr. 27. 20:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/20 anonim ***** válasza:

Hopp, a link meg lemaradt...


[link]

2018. febr. 27. 22:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/20 anonim ***** válasza:
TE meg nyomd neki 3- asban, 4500- as fordulaton 50- nél!
2018. febr. 27. 23:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/20 anonim ***** válasza:

Milye autó az amelyik 3.-ban 50-nél 4500-at pörög?

Akkor ide is bemásolom, csak neked.

Javaslom a következő kísérlet elvégzését:

Haladj az autóddal 50km/h sebességgel 5.-ben. Tartsd a gázpedált egyhelyben. Nyomd ki a kuplungot. Nézd meg mekkora fordulatszámra ugrik fel a fordulatszámmérő mutatója. Ugyan ezt végezd el 4.-ben és 3.-ban is.

Nagyobb fokozatban nagyobb lesz a fordulatszám növekedés is.

A motorvezérlő érzékeli, hogy a gázpedál álláshoz tartozó motor fordulatszám kisebb így egy az ideálistól dúsabb (azaz gyorsításhoz való) keveréket állít elő. Ez a keverék több üzemanyagot tartalmaz, mint az a keverék, amit a fenti kísérlet szerinti kinyomott kuplungnál a magasabb fordulaton pörgő motor igényel.

A folyamatosan több üzemanyagot használó motorban nem tisztán ég el az üzemanyag, hanem koxosodik.

Na ezért eszik kevesebbet 3.-ban...

2018. febr. 28. 10:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/20 anonim ***** válasza:
El sem olvasok a hülyeséged, ne erőlködj!
2018. febr. 28. 19:23
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!