Z16xep egr ledugozás után számítasak hibaüzenetre? G aStra 2009
Nem tetszik hogy a kisautóm kismotorja a saját szarát eszi újra.
Nyitva úgyis csak fordulaton van akkor meg minek rá?
Hát akkor így járt. Nem a benzines a káros, mind tudjuk. Katalizátor megmarad, így alig 5% a változás, ha annyi se.
Egy dízelnek elmaradt szervízek, stb stb.
Többet ártanak.
Nem a katalizátort veszem ki belőle és nem is lesz károsabb.
Nem jól tudod. Nem teljesen és nem egyfolytában van nyitva.
Amúgy meg van egy jó módszer az egr kiiktatásához, h ne legyen hiba és “a saját szarát” se kelljen a motorodnak ennie, vezesd be a fordulaton nyitvalevő egr csövét sz utastérbe és próbáld ki, h az a kicsike kis 5%- nem azennyező kipufogógázocskát milyen érzés belélegezni. Oszt majd rájössz!
A vissza vezetett kipufogógáz alacsonyabb hőfokú égést és ezáltal kevesebb rákkeltő NOx-t kibocsájtást eredményez.
Az egr ledugózásával megváltorik a szelepek, a dugattyúk termikus terhelése. Az ebböl keletkező motorkárok javítása komoly összeg.
A szelep ledugózásának leggyakoribb oka a gyakori elkoxosodása. Ennek oka valamely szenzor tönkremenetele vagy a nem megfelelő vezetési stílus.
Elöbbit cserét megelőző diagnosztikával kell igazolni. Utóbbinál meg kell tanulni használni a gázpedált és a váltót. Azaz városban 50-nel nem 5.-ben hanem 3.-ban illik használni. Hiszed vagy sem, de a fogyasztásod is kedvezőbb lesz így.
Városban 3- asban?
Ne hülyítsd már a kérdezőt!
50- nél 3- asozni baromság!
Akkor nyomnd neki 5.-ben te is 50-nél 1500-as fordulaton. :)
Ezt a zsigulin nevelkedettek figyelmébe ajánlom...
Milye autó az amelyik 3.-ban 50-nél 4500-at pörög?
Akkor ide is bemásolom, csak neked.
Javaslom a következő kísérlet elvégzését:
Haladj az autóddal 50km/h sebességgel 5.-ben. Tartsd a gázpedált egyhelyben. Nyomd ki a kuplungot. Nézd meg mekkora fordulatszámra ugrik fel a fordulatszámmérő mutatója. Ugyan ezt végezd el 4.-ben és 3.-ban is.
Nagyobb fokozatban nagyobb lesz a fordulatszám növekedés is.
A motorvezérlő érzékeli, hogy a gázpedál álláshoz tartozó motor fordulatszám kisebb így egy az ideálistól dúsabb (azaz gyorsításhoz való) keveréket állít elő. Ez a keverék több üzemanyagot tartalmaz, mint az a keverék, amit a fenti kísérlet szerinti kinyomott kuplungnál a magasabb fordulaton pörgő motor igényel.
A folyamatosan több üzemanyagot használó motorban nem tisztán ég el az üzemanyag, hanem koxosodik.
Na ezért eszik kevesebbet 3.-ban...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!