Miért jó ez a verébnek ha felgyorsít mikor megakarom előzni?
Most pl egy mátrakeresztes-pásztó, Bélapátfalva-eger, sástó-mátraszentimre
Kanyargós-egyenes szakaszokon váltakozva.
Miért élvezi a veréb, hogy kanyarba 40, egyenesbe mikor megelőzném vagy 90re felgyorsít.. arra a 150 méter egyenesre.
Előzni nem tudom.
Rutinróka vagyok már ezen útszakaszon, de ezt megérteni nem tudom ha nem próbálom megelőzni nem gyorsít....
"Kívánom neked utolsó válaszoló hogy szülessen egy súlyos beteg gyereked"
A másnak rosszat kívánás sokaknak nagyon megy. Az értelmesen gondolkodás annál kevésbé. Ez mondjuk eddig elég szánalmas érvelés.
" akivel rendszeresen rohanhatsz a kórházba és jól belédfékezzenek."
Vegyük észre, hogy az eredeti kérdésben szó sincs ám fékezgetésről, csak egy sietős kiscsávóról, akinek nem elég erős az autója, hogy megelőzzön egy másikat, de azért próbálkozik, mint a kiskutya.
"Bár amilyen véleménnyel vagy erről az egészről nem hinném hogy vezetsz."
Pedig valószínűleg többet vezettem eddig, mint az itt lepontozó izomtibik együttesen. És messze nem stresszeltem annyit harminc év alatt, mint ti a jogsiszerzéstől eddig eltelt maximum pár év alatt. De ez igazából teljesen irreleváns, megint csak érvek helyett személyeskedés.
"te halmozottan fogyatékos olvasd el a KRESZ könyvet. követési távolságot nem kell tartani előzésre felkészüléskor."
Itt súlyos tévedés van, úgyhogy neked kéne átolvasni a kreszt. A 27. § (1) kimondja, hogy járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött - ennek hirtelen fékezése esetében is - meg lehessen állni. Pont. Ennyi. Nincs kivétel, nincs de, nincs hát.
Aztán van egy második pont, miszerint olyan járművel, illetőleg járműszerelvénnyel, amelynek megengedett együttes tömege a 3500 kg-ot vagy hosszúsága a 7 métert meghaladja, lakott területen kívül másik jármű mögött olyan követési távolságot kell tartani, hogy a két jármű közé legalább egy - előzést végrehajtó - személygépkocsi biztonságban besorolhasson. Na ez alól van kivétel előzésre felkészülés esetén. Itt a link, lehet olvasgatni a kreszt: [link]
Ja, mellékesen, akkor most ki is a fogyatékos? Szintén mellékesen jegyezném meg, hogy az előzésre felkészülés nem azt jelenti, hogy folyamatosan a másik seggében autózol. Arról nem beszélve, hogy ha az index már kint van, akkor gyakorlatilag megkezded az előzést, mész a másik sávba. Ha az előzött ekkor lassít, azzal - az általam ismert fizika értelmében - pont, hogy elősegíti az előzést. Bár hangsúlyozom, hogy az eredeti kérdésben szó sem volt fékezgetésről.
"Én ezt úgy gondoltam hogy meglatja a visszapillantoban hogy indexelek es belemfekez."
Na akkor tisztázzuk: te akkor teszed ki az indexet, mikor adottak az előzés feltételei, tehát gyakorlatilag a következő pillanatban már húzódsz a másik sávba. Az előzöttnek van egy reakcióideje, tehát mire az indexelés érzékelésétől eljut odáig, hogy lassuljon az autója, te addigra már a másik sávban vagy.
Persze értem én, hogy vannak fékezgetős idióták, de ha megtanulsz előzni - tehát nem a másik seggéből, hanem kicsit lemaradva, lendületből - akkor ilyen veszély nem fenyeget.
Sokszor nem rajtam múlik mikor tudok előzni ezért még előzés előtt kiteszem az indexet.És ekkor jönnek a fékezős majmok.
Amúgy én úgy szoktam csinalni hogy aki meg akar előzni és látom hogy nagy lendületben van akkor felrehúzódok neki és miközben előz bellassítok neki hogy mihamarabb vissza tudja húzni ezt leginkább kanyarok előtt szoktam ahol felelőtlenség előzni de mégis megelőznek.
"De azt is mérlegeld, előzésnél én speciel visszaáltok, néha kettőt is. és visszaváltásnál elég feltűnő a gyorsítás mértéke"
Jó, akkor nézzük részletesen.
Te módszered: halad a veréb 80-nal, te a seggében szintén 80-nal. Szabad az út, visszagangolsz kettőt, és 80-ról elkezdesz gyorsítani, ő meg szemétkedni akar, hát szintén visszavált egyet, és erőlködtök fej fej mellett hatezer méteren keresztül.
Tisztességes előzés: halad a veréb 80-nal, te kicsit lemaradva szintén 80-nal. Nem takarja el a kilátást, jobban látod a szembejövőket - egy plusz pont. Fékezése esetén van helyed megállni, második plusz pont. Látod, hogy hamarosan szabad lesz az út, visszagangolsz kettőt, és 80-ról elkezdesz gyorsítani. Mire az utolsó szembejövő elhaladt, kb. 110-120-szal mész át a szembesávba és kezded meg az előzést. A veréb mire kettőt pislog, száz méterrel mögötted van.
Tetszik érteni a különbséget? Ja, hogy ezt nem tanítják a tanfolyamon? Majd az élet megtanít vezetni, ha addig meg nem ölöd magad. Úgyhogy csak ésszel.
#25: Szerintem te elég rossz útismerettel rendelkezel azon szakaszokon, amikről a kérdező írt. Elméletben szép, hogy kivárod az utolsó szembejövőt - de egy ablak van, amin belül meg lehet előzni az előtted haladót, aztán szevasz. Ha a rövid egyenes szakasz közepéig nem tudtál elmenni mellette, akkor már nem is fogsz, mert a beláthatatlan útkanyarulatból a szembe sávban ugyanúgy jöhet, egy másik, hozzátok hasonló vonat, amiben a hátul haladó előzni szeretne. Vagyis reálisan a kanyarból kifele jövet 3-4 másodpercen belül el kell döntened, hogy tudsz-e akkora sebességkülönbséget teremteni, ami elég lesz az előzéshez. A kérdezőt az zavarja, hogy ő nem tud - míg mondjuk a motorosoknak ez játszi könnyedséggel megy.
Ettől függetlenül nem tudok egyetérteni vele, mert közismert halálutakról van szó, aki ezeken az utakon sietni akar, az az életével játszik. Inkább induljon valaki 5 perccel korábban és ragadjon be egy turista veréb mögé, mint hogy azon kelljen izgulnia folyton, hogy a következő előzésre alkalmas egyenesben vajon lesz-e szembeforgalom meg kellő sebességkülönbség. Semmi értelme - ez danse macabre.
"Elméletben szép, hogy kivárod az utolsó szembejövőt"
Az előzés technikája teljesen független az adott útszakasz ismeretétől. Nem is értem, mit akarsz mondani. Akár a seggében haladok, akár 60 méterrel lemaradva, az út ugyanolyan, a szembeforgalom ugyanolyan. A látásom is, tehát ugyanúgy tudom, hogy mikor ér hozzánk az ablak.
A különbség az, hogy a másik seggében haladva csak akkor tudod megkezdeni a kigyorsítást, mikor az ablak hozzátok ér, míg ha lemaradsz, már korábban elkezdsez gyorsítani, hogy mire az ablak odaér, már közel legyél az előzendőhöz, de még a saját sávban, így mikor az ablak megnyílik és átugrasz a másik sávba, már egy jelentős sebességelőnnyel kezded meg a manővert.
Gyakorolni kell, hogy fel bírd mérni, ki bírd számolni, mikor kell elkezdeni rágyorsítani, hogy pont az ablak nyitására érj az ideális pozícióba - még ne közvetlen a másik seggébe, de már kellően közel.
Ugyanakkora az ablak, ugyanakkora a szembeforgalom, ugyanakkorkezded meg az előzést, csak jelentős sebességfölénnyel.
"Vagyis reálisan a kanyarból kifele jövet 3-4 másodpercen belül el kell döntened, hogy tudsz-e akkora sebességkülönbséget teremteni, ami elég lesz az előzéshez."
A fentiből következik, hogy lemaradva már a kanyarban elkezd az ember gyorsítani (ami nem gond, hiszen a kiindulási feltétel az, hogy az előzendő nagyon lassan veszi a kanyart), így mikor kijössz a kanyarból, már van egy sebességfölényed. Eldöntöd, megkezded-e az előzést, ha igen nyertél, ha nem, még mindig vissza tudsz fékezni.
"A kérdezőt az zavarja, hogy ő nem tud - míg mondjuk a motorosoknak ez játszi könnyedséggel megy."
Persze, hiszen a motorosnak a rendelkezésére áll a teljesítmény/tömeg arány miatti brutális gyorsulás. Ezt kell autóval kompenzálni - és itt jön elő az, hogy ha nem ésszel vezetsz, csak mint egy hülyegyerek, a másik seggében, akkor ott is maradsz örökre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!