Az alsó-középkategóriás autók utazóautónak számítanak?
A köznyelvben és a legtöbb magazinban az utazóautó alatt főleg a Superbeket,Passatokat és a hasonló középkategóriás autókat értik.
Na,de egy alsó-középkategóriás autó az-e?
Méreiből adódóan, nem városi autó, viszont a benzintankjuk meg nem akkora, mint egy középkategóriásnak.
Igen, mert ugyanúgy meg tudnak vele tenni több kilométert az emberek-, az üléseik kényelmesek/kevésbé azok-, lehet bele cuccokat pakolni-, ma már többnyire nyomatékosak (ha nem is annyira), mint a menőbb kategóriás autók.
Figyelj, bármilyen autóval el lehet menni bárhova, és még csak nem is feltétlenül kényelmetlen, mert vannak kényelmes kisautók is.
De hagyományos értelemben valóban a középkategóriától (Passat, Superb, Mondeo, stb) számítjuk nagy utazóautóknak a járműveket. Efelett még van a felső-közép (A6, E-klass, stb) és a felső kategória (A8, S-klass, Phaeton, stb).
Egyébként a benzintank mérete sem igazán mérvadó, mert egy kisautónak is ha csak 40 literes a tankja, azzal elmegy legalább 700 kilómétert is. Az pedig több mint elég. Szóval az alsó közép kateógria nem utazóautó, de simán használható annak. Főleg ha olyan autókról beszélünk, mint a Ford Focus, Opel Astra, VW Golf. Ezek is alsó közép-kategóriásak, de simán alkalmasak akármilyen hosszú útra, sokan ilyenekkel ingáznak külföldre.
Astrám van. Azaz alsó-középkategória.
Sok éve ezzel ingázok 250km-eket. (Csak odaút ennyi, tehát egyhuzamban ennyit ülök benne.)
A gerinctámaszos, kartámaszos, combtámaszos, fűthető ergonómikus félbőr üléseket soha nem éreztem a 2-2,5 óra ücsörgés után sem kényelmetlennek. Amit valaki írt, hogy sírnom kéne a fájdalomtól, pedig nem is értem mire gondolt...
Vezetni sem egy nagy kihívás. A tempomat kényelmes, a 6-os váltónak és a dízelmotornak köszönhetően a menetzaj sem mondható elviselhetetlennek.
Váleményem szerint pár száz km rendszeres levezetésére abszolút alkalmas egy ilyen autó is.
#2: javaslom próbálj ki 20 évnél fiatalabb kocsikat.
egy mai alsóközép nem kényelmetlen hosszú távon.
persze az üléspozíciót rendesen kell beállítani, a gerinc nem halalja meg a urkanyakúmajom pózt :))
Tulajdonképpen van az a modell amit a gyárak erre a célra gyártottak,
és vannak, akik azt dicsőítik, amit éppen megengedhettek maguknak.
Az első verziónál azért kényelmes, mert az ülés felveszi a hátad formáját.
A másodiknál viszont a hátad veszi fel az ülését.
:)
Pont ezt akartam írni én is csak lemaradt:
Annak idején egyetemistaként (nem volt annyira régen) évekig buszoztam, vonatoztam 4-5 órákat úgy hogy végig a lábamat nem tudtam kinyújtani és a mellettem ülő az oldalamat nyomta. Az hogy sötét volt, zaj volt, büdös volt, télen hideg volt, nyáron szakadt rólam a víz a 60 fokban az már csak mellékes.
Ehhez képest egy mai alsó-középkategórás autó, még ha valami "fapad" felszereltség is, luxus kényelmet nyújt utazás közben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!