Az alsó-középkategóriás autók miért olyan alulmotorizáltak?
Főleg a szedán verziókra gondolok.
Egy golfot vagy egy 5 ajtós Astrát, Méganet elmozgat egy 1.6-os motor.
De, ezeknek a szedán,kombi verzióját,Jettát,Octaviát már nem nagyon.
Sőt,a gyártók pár éve olyan elvetemültséget is elkövettek,hogy 1.4-es volt az alapmotor és utána jött az 1.6.
Még 1.6-os motorral is lomhák, 1.4-es meg max libákat kergetni jó a réten.
Volt alkalmam vezetni 1.4-es Octaviát, tudom milyen.
Sokan elfelejtik, hogy ezek az autók már "nagyok", akkorák, mint 15 éve a középkategória, sőt túl is szárnyalták már.
Lehet, nem olyan nehezek, viszont a felületük nagy, a test is nagy.
Ha mondjuk 1.6 turbó motorral 140-150 lóerővel indult volna a kínálat indult volna, az sokkal logikusabb lett volna.Azzal lehet rendesen pályázni, nem kellene kettőt visszakapcsolgatni előzéskor.
A középkategória azért nem alulmotorizált, mert ott komoly többségben vannak a dízelek.Ezeket főleg 2 literesekkel szerelik, azokkal meg akár egy jachtot is lehet húzni.
Azért alulmotorizáltak mert így vették meg az emberek. Amikor rendelhető volt az 1.4-es Octavia akkor rendelhetp volt az 1.8T is...
A J Astrába tudtál rendelni 280 lóerőig benzinest és 195 lóig dízelt, ugyanez meg volt a Hban is.
A nagy teljesítmény igényét sem értem, nyilván akinek kell az megveszi azzal. Szerinted pályázni kell a 140-150 lóerő, az üzletkötők meg 4-5 év alatt beletekernek 300 000-ret az 1.6-os Focusba vagy a 105 lovas PD VWba. :)
A napi rohangáláshoz, városban közlekedéshez nem kell 150 ló és lehet lomha egy 75 lovas Octavia I, de mondjuk Pesten a belvárosban totál mindegy, hogy 8 másodperccel később érsz-e a piroshoz, ahol lehet haladni ott meg azzal is lehet menni a zöldhullámon a többiekkel.
Kinek mi az igénye.
Például, amikor kifordulsz egy útra, egy erős autó esetén a mögötted levőnek nem kell lelassítania.
Előzési manőverek egy erősebb autóval könnyen kivitelezhetőek, nem kell állandóan kalkulációt végezni "most harmadikba vagy negyedikbe tegyem,hogy gyorsuljon valamit és beleférjen."
Sávváltásnál szintén hatékony a sok lóerő.
"Például, amikor kifordulsz egy útra, egy erős autó esetén a mögötted levőnek nem kell lelassítania. "
Én ezt gond nélkül meg tudtam oldani 60 lovas szívódízellel is Budapesten.
"Előzési manőverek egy erősebb autóval könnyen kivitelezhetőek, nem kell állandóan kalkulációt végezni "most harmadikba vagy negyedikbe tegyem,hogy gyorsuljon valamit és beleférjen.""
Az egyik autóm 272 lovas, 4.ben leléped 70-nél az sem csinál semmit, annak is vissza kell váltani. Akkor nem tökmindegy?
Mindenki ezen az előzésen pörög, ha két másodperccel gyorsabban fejezed be az előzést országúton ( pl egy kamionét ami 70-nel halad, ami persze általában ugyanúgy veri 90-nel..) akkor az max 60-80 métert jelent.
"Sávváltásnál szintén hatékony a sok lóerő."
Főleg ha lapjával akarod csinálni :D
Nekem most 82,145 és 272 lovas autóim vannak, egyikkel sem okoz gondot a közlekedés. Ha te 150 lóerő nélkül nem tudsz közlekedni, akkor ott már gond van.
Több százezer ember van az országban aki még életében nem ment 100 lóerős autóval és ők is eljutnak mindenhova. :D
Nem mondom, hogy hülyeség az erős autó mert az öngól lenne,de hülyeség ezekre fogni, hogy ezek miatt kell. Ha te akkor is előzgetni akarsz ha országúton 130-cal mennek előtted, pályán meg verni kétkilóval akkor kell ja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!