Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Toyota Hiace? Ennyire megbízha...

Toyota Hiace? Ennyire megbízhatóak lennének az eléggé magas vételáruk alapján?

Figyelt kérdés
Konkrétan a 4x4-eseket nézem csak, és a legfiatalabb, nagyobb lámpájú, facelifteseket. Áfával, 4-5 millió közt vannak a jól kinéző, jó állapotúak.

2018. febr. 13. 21:03
1 2
 11/16 anonim válasza:

Ha megnézed, akkor a Toyota terepjáróknak, haszongépjárműveknek mindig nagyon jó az értéktartása. Épp nemrég számolgattam, hogy hosszú távra(10 és 20 éves kort számoltam) egy új Hilux kb. ugyanannyira jön ki/év, mint egy 4-6 éves használt. Jó kevesen használják ennyi ideig, és erősen egyszerűsítve számoltam, de ökölszabályként is meglepő volt.


Ami a Toyota dízeleket illeti, volt néhány gyengébb típus, főleg személyautókban, de igazából a Hilux, Hiace, LC dízelmotorja még mindig bőven a megbízhatóak között van. Persze Toyotás szemmel fanyalgunk az 1HZ, 1HD, 1KZ, 2L motorok után, mert ezek kiugróan agyonverhetetlenek voltak, de tulajdonképpen az 1KD/2KD motorokkal sincs különösebb baj. El kell fogadni, hogy a nagynyomású Common-Rail rendszer már kényesebb, és ha nem figyelnek oda a karbantartásra, akkor sokkal drágábban megbosszulja magát. Nem kifejezetten Toyota jelenség(sokkal inkább Common-Rail, de ma melyik dízel nem az?), a sor valahogy így néz ki: gyenge üzemanyag, meghibásodó injektor, nagy nyomással tökéletlenül befecskendezett üzemanyag, lokálisan túlhevülő égéstér, repedt dugattyú.

Ilyenről mondjuk Toyotánál csak az 1KD-FTV motor kapcsán hallottam, de az 1KD-FTV motorral meg többen is túl vannak az 5-600e km-en, teljesen hibamentesen. Na akkor mi az igazság? Személy szerint nem gondolom, hogy különösen problémásak lennének, de egy örvénykamrás szívódízelnél sokkal érzékenyebbek. Nem tudom mi van az 1GD-FTV/2GD-FTV motorokkal, ott több ilyen irányú fejlesztés is történt, ami a dugattyú tartósságát növeli.


Érdekesség, hogy a Land Cruiser 70-es szériában is leváltották pl. az ausztrál piacon az 1HZ dízelmotort. (sokak szerint "A Toyota Dízelmotor" :) ) Lett helyette az 1VD-FTV (V8, Common-Rail), de külön módosítottak az adagolón, hogy gyengébb üzemanyaggal is hibamentesen üzemeljen. (sokan persze még így is extra üzemanyagszűrőt szerelnek fel hozzá) Egyébként a paramétereihez mérten a teljesítménye kifejezetten visszafogott, így várhatóan megfelelően tartós modern utóda az 1HZ-nek.

2018. máj. 11. 03:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/16 anonim válasza:
Még egy gondolat a Hiace árához. A VW T5 első szériája köztudottan egy borzalmas betegágy. Meg is látszik az árán. A Hiace akármilyen fapad, a T5 első és második generációja között van árban. (pedig a második generáció se tökéletes, de lényegesen újabb konstrukció)
2018. máj. 11. 03:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 A kérdező kommentje:

Ez lehetséges. Annyi biztos, hogy inkább Hiace kellene, összkerékkel, mint egy T5-ös (vagy Vito).


Csak kicsit csodálkoztam az árakon. A Hahu-t nézve a leírásban írt áraktól lejjebb beárazott autókat nem sok idő alatt eladják. Tehát hihető érv az, hogy ezek a Toyoták keresettek még.

2018. máj. 12. 23:28
 14/16 anonim válasza:

A 4-5 milliót én sokallom. 4.5m Ft max. egy gyári 4WD-s busz, felextrázva, újszerűen, de akad 3.5m Ft-tól is szép, már ha van, mert kb. félévente egyszer van értelmes vétel. Egy sima teherváltozat ki kellene jöjjön 3-4m Ft között.


A Vitot én is kerülném, nagyon tud rohadni, és a minőségre is sok a panasz. Ha jól tudom Spanyolországban gyártják, bár ez nem ok a minőségre.

Egy felszereltebb T5 nagyságrendekkel finomabb autó, mint egy Hiace. Főleg 6-os váltóval, 140LE-s változatban, valami komfortosabb belsővel. Nyilván abból is van basic modell, ami gyenge és zajos, de kérdés, hogy mire kell. Ugyanabból a dobozból lehet építeni egy üres budit, meg egy fullos kibélelt Multivant, a kettő nagyon messze van egymástól.

2018. máj. 16. 11:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 anonim ***** válasza:
Az egyik gond az új Toyotákkal hogy Európában nem japán motor van már bennük. Ott a Proace, Renault csoport. A Japánok nem teszik rá ezt a sok cart a dieseleikre szerintem. Ezért nem jöhetnek az eu.- ba. 117lovas hiaceom van, emelkedőn 80-ál nekiléptem ötödikbe majdnem 900kg volt a raktérbe. Nekiállt húzni mint a nyavaja.
júl. 3. 23:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 A kérdező kommentje:

"Ott a Proace, Renault csoport."


Annyit szólnék bele, hogy a Proace az PSA, nem Renault. Magyarán egy átmatricázott PUG Expert, Citroen Jumpy.

okt. 23. 22:26
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!