Toyota Hiace? Ennyire megbízhatóak lennének az eléggé magas vételáruk alapján?
Ha megnézed, akkor a Toyota terepjáróknak, haszongépjárműveknek mindig nagyon jó az értéktartása. Épp nemrég számolgattam, hogy hosszú távra(10 és 20 éves kort számoltam) egy új Hilux kb. ugyanannyira jön ki/év, mint egy 4-6 éves használt. Jó kevesen használják ennyi ideig, és erősen egyszerűsítve számoltam, de ökölszabályként is meglepő volt.
Ami a Toyota dízeleket illeti, volt néhány gyengébb típus, főleg személyautókban, de igazából a Hilux, Hiace, LC dízelmotorja még mindig bőven a megbízhatóak között van. Persze Toyotás szemmel fanyalgunk az 1HZ, 1HD, 1KZ, 2L motorok után, mert ezek kiugróan agyonverhetetlenek voltak, de tulajdonképpen az 1KD/2KD motorokkal sincs különösebb baj. El kell fogadni, hogy a nagynyomású Common-Rail rendszer már kényesebb, és ha nem figyelnek oda a karbantartásra, akkor sokkal drágábban megbosszulja magát. Nem kifejezetten Toyota jelenség(sokkal inkább Common-Rail, de ma melyik dízel nem az?), a sor valahogy így néz ki: gyenge üzemanyag, meghibásodó injektor, nagy nyomással tökéletlenül befecskendezett üzemanyag, lokálisan túlhevülő égéstér, repedt dugattyú.
Ilyenről mondjuk Toyotánál csak az 1KD-FTV motor kapcsán hallottam, de az 1KD-FTV motorral meg többen is túl vannak az 5-600e km-en, teljesen hibamentesen. Na akkor mi az igazság? Személy szerint nem gondolom, hogy különösen problémásak lennének, de egy örvénykamrás szívódízelnél sokkal érzékenyebbek. Nem tudom mi van az 1GD-FTV/2GD-FTV motorokkal, ott több ilyen irányú fejlesztés is történt, ami a dugattyú tartósságát növeli.
Érdekesség, hogy a Land Cruiser 70-es szériában is leváltották pl. az ausztrál piacon az 1HZ dízelmotort. (sokak szerint "A Toyota Dízelmotor" :) ) Lett helyette az 1VD-FTV (V8, Common-Rail), de külön módosítottak az adagolón, hogy gyengébb üzemanyaggal is hibamentesen üzemeljen. (sokan persze még így is extra üzemanyagszűrőt szerelnek fel hozzá) Egyébként a paramétereihez mérten a teljesítménye kifejezetten visszafogott, így várhatóan megfelelően tartós modern utóda az 1HZ-nek.
Ez lehetséges. Annyi biztos, hogy inkább Hiace kellene, összkerékkel, mint egy T5-ös (vagy Vito).
Csak kicsit csodálkoztam az árakon. A Hahu-t nézve a leírásban írt áraktól lejjebb beárazott autókat nem sok idő alatt eladják. Tehát hihető érv az, hogy ezek a Toyoták keresettek még.
A 4-5 milliót én sokallom. 4.5m Ft max. egy gyári 4WD-s busz, felextrázva, újszerűen, de akad 3.5m Ft-tól is szép, már ha van, mert kb. félévente egyszer van értelmes vétel. Egy sima teherváltozat ki kellene jöjjön 3-4m Ft között.
A Vitot én is kerülném, nagyon tud rohadni, és a minőségre is sok a panasz. Ha jól tudom Spanyolországban gyártják, bár ez nem ok a minőségre.
Egy felszereltebb T5 nagyságrendekkel finomabb autó, mint egy Hiace. Főleg 6-os váltóval, 140LE-s változatban, valami komfortosabb belsővel. Nyilván abból is van basic modell, ami gyenge és zajos, de kérdés, hogy mire kell. Ugyanabból a dobozból lehet építeni egy üres budit, meg egy fullos kibélelt Multivant, a kettő nagyon messze van egymástól.
"Ott a Proace, Renault csoport."
Annyit szólnék bele, hogy a Proace az PSA, nem Renault. Magyarán egy átmatricázott PUG Expert, Citroen Jumpy.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!