A régi amerikai 7-8000 köbcentis autók megbízhatóak
motorikusan?
Figyelt kérdés
Pl egy 70-es évekbeli cadillac gondolom egyszerűbb szerkezet mint egy mai turbós autó, kevesebb a hibalehetőség.
A gyakorlatban ez hogy néz ki? Valóban kevesebb a gond velük, még ha 30-40 évesek is?
2018. febr. 2. 13:06
1/9 crudy válasza:
Igen es nem.
Iszonyu megbizhatoak voltak, megkerultek a foldet de az ido mindenen kifog. 40eves auton mar mindig kell valamit csinalni vagy restauralni.
2018. febr. 2. 13:10
Hasznos számodra ez a válasz?
2/9 anonim válasza:
Azért mennek azok még ma is, negyven évesen úgy mint a golyó, mert akkor még "bigblock"-ot gyártottak, és kb. az öröklétnek szánták, egy-két mellélövést kivéve. A 3-4 sebességes automata bennük is szögegyszerűek voltak, nem úgy mint egy 8 gangos tiptronik váltó százféle elektronikával...
2018. febr. 2. 13:15
Hasznos számodra ez a válasz?
3/9 anonim válasza:
Azok, igen. A legtöbb motorhoz a mai napig kapni szinte minden alkatrészt, minimum gyári minőségben, de annál jobbat is. Sőt mindhárom nagy amerikai gyártó "ládás" (crate engine) kiszerelésben árulja a legnépszerűbb nagy hengerűrtartalmú V8-as motorjait, de "kisebb" üzemekben is készülnek régi motorok. Na most a 30-40 év nem biztos hogy igaz, mert azért el lehet használni azokat a motorokat is pár százezer mérföldnyi futással. Viszont ez inkább kopásban jelentkezik, nem abban hogy egyszercsak használhatatlanná válik a motor.
2018. febr. 2. 13:25
Hasznos számodra ez a válasz?
4/9 anonim válasza:
Amekkora túlméretezés van ott, főleg anyagszempontból, azok a motorok valószínűleg sokszorosát futják meg átlagosan mint egy apró feltöltött a végletekig hajszolt motor.
2018. febr. 2. 15:39
Hasznos számodra ez a válasz?
5/9 anonim válasza:
Annyira nem jó ám, mint amennyire a legendák miatt dicsérik őket. Annyi, hogyha valami bajuk van, nagyon egyszerű szerelni őket. De ettől még szar motorok, a mai modern turbós motorok ezerszer kifinomultabb szerkezetek, persze a kifinomult szerkezetek könnyebben tönkre is mehetnek.
2018. febr. 2. 17:34
Hasznos számodra ez a válasz?
6/9 crudy válasza:
Tehát végeredményben a régiek megbízhatóbbak. :D
2018. febr. 2. 18:45
Hasznos számodra ez a válasz?
7/9 anonim válasza:
"mai modern turbós motorok ezerszer kifinomultabb szerkezetek, persze a kifinomult szerkezetek könnyebben tönkre is mehetnek."
Hmm, akkor ugyanott vannak, ráadásul egy turbós motor ugyanúgy képes zabálni ha ki van használva a teljesítménye, a semmiből ugye nem lesz teljesítmény.
2018. febr. 2. 18:53
Hasznos számodra ez a válasz?
8/9 anonim válasza:
Ezek a 7 ezer köbcenti körüli amerikai motorok megették a 20 litert lazán, akkor is, ha vigyáztál a gázpedállal. És menetteljesítményre egy gyengébb 2000-res turbó-benzines is alázza, fele annyi fogyasztással. Szóval azért ne túlozzunk, hogy mennyire királyak ezek az amerikai gépszörnyek... Hatalmas feeling, az vitathatatlan, de technikailag lóf*ssz.
2018. febr. 2. 21:09
Hasznos számodra ez a válasz?
9/9 anonim válasza:
Ne Le-t nézz hanem nyomatékot. Azokat a nagy motorokat arra találták ki, hogy alapjárat közelében lehessen velük kényelmesen autókázni.
Egy pici turbos motor meg ha azt akarjuk hogy leadja a névleges teljesítményét az is kajálni fog. Több levegő kerül a motorba de ahhoz több üzemanyag is kell.
Pont ma vagy tegnap olvastam egy érdekes dolgot, Volvo XC90 a V8 nagy dög motorral ugyanakkor fogyasztás jött ki mint a sima sorossal, ami köbcentiben is sokkal kissebb volt. Ha kell a teljesítmény akkor már mindegy, a pici motor addig takarékosabb míg nincs kihasználva.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!