A régi európai hogyhogy nincs olyan "kultusza", mint az amerikaiaknak?
A magyarok közül is, akit érdekel szeretne a kultusz része lenni és pénze van ő is 70-es évekbeli amerikai autót vesz.
De, nem csak a magyarok, hanem a többi európai is.
Az oka,hogy kevés ikonikus európai született?
Ha megnézzük, tényleg kevés a maradandó.
Németországban szoktam látni 70-es évekbeli SL Merciket, talán a kevés ikonikusnak mondott európai autók egyike:
Az SL sikere talán az,hogy már a 70-es években is "nemzetközi" volt , az amerikai piacon is helyt kellett állnia.
Sok európai márka meg formátlan, kicsi autókat gyártott.
Például az Audik a 70-es években elég formátlanok és kicsikék voltak.
A franciáknál az Alpine, meg a Citro DS ami valamennyire ikonikus.
A magyarokban és sok volt keleti ország lakóiban is még mindig a nagy amerikai álomvilág a menő,a sok régi csapágyasra vetített am.filmek laza világában álmodoznak.
Talán egy ilyen tengerentúli világ amikor megtestesül egy régi am.kocsiban,annál királyabb érzés nincs.
És Európában egy régi amerikai autót néznek meg jobban,mint egy régi európait.
"Az oka,hogy kevés ikonikus európai született?"
Nem. Az oka az, hogy itt, Európában az amerikai autók ritkábbak. Ha mélyebben beleásod magadat, rájössz, hogy vallásosnak tűnő tisztelet mindig az elérhetetlen autóknál alakul ki. Európában európai autót aránylag könnyű beszerezni, az ún. "US-spec" európaiakat már nehezebb, az eleve a tengerentúlon gyártottakból pedig még kevesebb jutott el ide, persze, hogy megcsodáljuk és rajongunk értük. De a JDM autókat is hasonlóan imádják a rajongóik, mert azok is nehezen jönnek át hozzánk - ezeknek egyébként a tengerentúlon is rendes rajongótábora van.
Az amerikaiak mindig nagy es eros dolgokat gyartanak, amik sokkal tobbet tudnak a minimalisan szuksegesnel. Az europaiak ezeket feleslegesnek tartjak, mert minek, eleg, ha annyit tud, amire az valo, aztan meg csodaljak az eros dolgokat.. Ez mindenben megnyilvanul, nem csak a kocsikban, de maradnunk a kocsiknal. Nezd meg, h mik hiresek amerikabol? Nem a kis gyenge nepautok, pedig ott is sok van abbol is, hanem az aszfaltszaggatok. Vagy nezd meg a kamionokat. Az europai kamionok is elhuzzak ugyan azt a terhet, de az amerikai az egy nagy disznó dög, es sokkal erosebb. Ezek kint is ikonikusak, mert tudjak, hogy mennyire helyt tudnak allni minden helyzetben, es ok a nyerők. Van az a mondas, h "Ha meglatod egy Mac orrdíszét a sávodban..."... :)
Az, h nincs europai ikon auto, az nem igaz. Itt is rengeteg auto es marka van, amit csodálnak világszerte, lasd olasz luxusautok, ferrari, lambo, de van rengeted kicsi angol autogyarto, aki powermonstereket csinal, csak ezek a jobb kormany es az europai felfogas miatt nem terjedtek el. De ezek a balvany europai kocsik is mind aszfaltszaggatok, nem pedig minimal igenyu suzuki swiftek...
Elozo vagyok: peldaul nemtom ismered-e, keress ra youtubeon: TVR
De sok ilyen van, mondjuk... Lotus...stb
Eleg kemeny autok ezek... :)
Amilyen autókat az Álomautó muzeumban lehet látni, hát az nagyon ott van. 5-6 méteres, 5-6000 köbcentis motorokkal, automata váltókkal és olyan szép karosszériával hogy csak na.
Ezek az autók akkor készültek amikor nálunk bezengték az 1200-es zsigulit, hogy az micsoda autó és technika.
Bár a nagy németek se voltak sehol a bogárral meg az 1. golffal.
Úgy hogy ezek az autók még ma is megdobogtatják az ember szivét.
Ez még ma is igy van, meg kell nézni például a kamionokat. Nálunk európába olyat csinálnak amiből minden ki van spórolva, szűk ,embertelen fülkékkel.
Mig az amerikai kamion egy lakosztály szinte.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!