Normális közlekedésre alkalmasak a zsigulik?
Városi orszaguti esetleg....autopalyat felejtsd el!
De nalad már régen baj van,ha a mostani modern kori turbodizelekhez hasonlitgatod szerencsetlen orosz vasat!
ha jó állapotban van a motorjuk akkor egy 1500-ös lada abszolúte jól megy!
Faluba, országútra "tökéletes".
Városba és autópályára a fogyasztása miatt nem igen ajánlatos, de országúton sem fog elmenni 6-7 literrel :)
Bárki bármit mond, élvezetes vezetni pl a 2105/2107-eseket.
Persze jó állapotút kell venni ami bizony vetekszik egy 10 éves astra árával!!!
2014 és 2016 között rendszeresen, hetente ingáztam Bp-Szeged és Bp-Kaposvár között telekocsiként a családi 2107-esünkkel.
Volt aki azért foglalt hozzám helyett, mert nosztalgiázni akart és nem csalódott.4 felnőtt részére mindig elég volt az utas és csomagtér.
Tempót tekintve M5-ösön és M7-esen 100 km/h számított a kényelmes és biztonságos sebességnek. Eleinte tartottam tőle, hogy "letolnak" autópályán, de ez a félelmem alaptalannak bizonyult, mivel a belső sávba csak egy-egy kamion vagy busz megelőzéséig merészkedtem. Ezen előzésekkor 120-ig gyorsítottam, így viszonylag hamar végbe ment. Ezalatt elenyésző számban jött csak rám néhány tipikus gyorshajtó (akik egyébként azt is letolják, akik 140-150-el mennek). A külső sávban így zavartalanul el lehetett Ladázni.
A 67-esen már más a helyzet. 100 km/hnál ott sem mentem gyorsabban, az előzés viszont csak lassú jármű esetén vagy gyenge forgalmú időben jöhetett szóba.
Városon belül viszont bőven elég a Lada 75 lóereje, egyszer sem okozott gondot a ritmus felvétele. Persze ennek hátulütője, hogy Bp-en 10 liter feletti az átlagfogyasztás, míg a vidéki városok nyugodtabb és lassabb tempója érezhető a fogyasztáson is.
Állapotot tekintve kitűnő (volt) a kocsi, (családban) első tulajos, tuning mentes.
Ma már csak napsütéses hétvégéken vesszük elő, napi közlekedésre modern, nyugati kocsit használunk, mivel a család bővülése okán első a biztonság és a kényelem. Viszont ha visszamehetnék egyetemista éveimbe, most is a Ladázást választanám, mint első kocsival szerzett vezetési és autófenntartási tapasztalatot.
Még a fogyásztáshoz egy kis szösszenet: mivel pályán és országúton is 100 km/h-hoz "ragasztottam" a sebességmérő mutatóját, így ezen felhasználás mellett adódott leggazdaságosabbnak: télen 8,5 liter, nyáron 7,5 liter (mint írtam mindig 4 felnőttel).
A városi az viszont brutál, 10 alá csak akkor ment le, amikor a hibás gyujtásbeállítás miatt hiányzott a ménes fele, alig ment a kocsi. Gyujtás és szelephézag rendbetétele után, visszatért mind a 75 lovacska és téli, Bp-i hónapokban beleharaptak a 13-14 literbe.
A felpiszkált zsiguli is van vagy 100 lóerő... Szerinted...?
Futóműről, komfortról stb ne is beszéljünk
Simán lehet akármelyik gyenge Zsigulival is bárhol közlekedni. 90-100 km/h-t hosszabb távon is bírják, de országúton a 80 km/h is elég, főleg ha nincs túl nagy forgalom és nem tartod fel az embereket. Előzni meg mindennel lehet, kérdés, hogy mennyi ideig tart majd az előzés, de ez mindig az adott szitutól függ.
Autópályán szintén használható, ha tartósan bírja a 85-öt, márpedig bírja. A kamionok is kb 85-el mennek, ennyivel legalább muszáj neked is menned, hogy ne kelljen megelőzzenek (ugye nekik nem lenne szabad). Aztán ha 85-el beállsz egy tetszőleges kamion mögé, akkor elmehetsz a világ végére is pályán (vagy inkább amíg be nem mondja az unalmasat az orosz technika :D)
kamion mögé beállni nem szeret az autó! :D
A kevesebb légellenállás a hűtés rovására megy.
Nyáron nekem 90 fok a hűtővíz kánikulában, télen 88 fok.
Nyáron próbáltam párszor kamion mögött menni és az eredmény 95 fokos hűtővíz lett :)
És gondolom ez egy ládánál sem lenne másképp!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!