Miért nem lehet, Mo. -on normálisan autót tuningolni?
Motort nem lehet átalakítani, bármit átalakítasz fizetned kell. Ennek mi értelme? Egy bukócsöves autó, és kagyló ülés, 4pontos öv sokkal biztonságosabb is. Kitalálta ezt ki?
Amerikában meg, japánban ott mennek a drift autók, meg a verseny autók az utakon. Azt rendőr nem csinál semmit.
Láttam videót, sr20 elromlott a nissanban aztán megjavították kicseréltek egy csomó dolgot pl. másik turbót és aztán a kocsiba még van bukócső meg minden versenyes dolog és nem irtak semmi müszakis dolgot meg ilyenek, megcsinálta otthon magának és már mehetett
Én csak azt látom, hogy egy faxa kocsi nincs az utcán a parkolókban csak gyári és kb. 1-2 db ami le van ültetve.
Miért kell ilyen bután szigorúnak lenni ebben a fos országban?
A pénzbehajtás miatt. Ha valaki legálisan szeretné csinálni, akkor nagyon sokba fog neki kerülni a papírmunka (lehet többe, mint amennyit ténylegesen rá kell költeni az autóra), ha meg nem legálisan módosítja akkor meg szintén drága lesz, a bírság miatt. (Amúgy nincs olyan, hogy nem lehet. Egy éve láttam egy elég komolyan átalakított autót - bukócsővel, versenyüléssel, tőcsavarozva, egy nem típusazonos turbós motorral, rendes rendszámmal. Nagyon normális volt a tulaja, mikor megkérdeztem hogy nem fél attól, hogy megbüntetik, akkor annyit mondott hogy nem, mert teljesen legális az egész átalakítás. Mutatott egy erről kiállított okmányt, plusz a forgalmi engedélyben is benne volt minden átalakítás. Annyit tett hozzá, hogy jó kapcsolatok kellenek ehhez és legalább annyi pénz amennyibe egy ilyen autó kerül és akkor nagy szerencsével kivitelezhető.)
Amúgy az ültetésnek tényleg nincs sok értelme, egy átlagos autón ültetés nélkül is vannak bőven olyan részek amik a magyar utakon simán le tudnak érni menet közben. Talán a légrugós felfüggesztés megoldás lehet, de az meg elég költséges egy átlag autós számára.
Volt egy videó egy hivatalosan átépített benzines autóról ami elektromos lett, valami másfél millió volt csak a papírmunka része, mert csak a kirendelt műhely építhette át az meg "természetesen", drágán dolgozik. Szóval lehet ezt csinálni hivatalosan, csak pénz kell hozzá.
Az alkatrészárak még hozzájöttek.
Mondjuk még mindig olcsóbb, mint venni egy i3-at pl.
Mert hála a szocinak le vagyunk maradva vagy 30-40 évvel a nyugattól még mindig.
Egyébként elég sokmindent meg lehet oldani már, csak kellő türelem, kitartás és utánajárás kell hozzá.
De pl a bukócső pont rossz példa, vagy te a tescoba is versenysisakban akarnál menni?
"Egy bukócsöves autó, és kagyló ülés, 4pontos öv sokkal biztonságosabb is"
Ez így nem igaz. A hagyományos utcai autók úgy vannak megtervezve, hogy törjön aminek törnie kell. Ezzel nő a lassulás útja és csökkennek a testre ható erők. Egy 50-60km/h-s karambolnál így ha minden jól megy nem megy 40g fölé a pillanatnyi lassulás. Egy bukócsöves autónál 4-5 pontos övvel ez simán lehet a duplája is vagy több.
A rally és az autóverseny azért más, mert ott baromi gyorsan mész és egy pályaelhagyásnál benne van a kockázat, hogy az első fán kiflibe hajlikaz autó. Oda szükséges a merevítés, hogy a nagy sebességű baleseteket is jó eséllyel túléld, míg az utcára felesleges mert ott csak a baleset során fellépő testre ható gyorsulást ( vagy lassulást, ahogy tetszik) növeled ezzel.
Remélem ha autószerelő vagy akkor tisztában vagy ezzel is - csak akkor meg a kérdést nem értem :D
Lehet most is akármit tuningolni, csak drágán. Lehet most is rendszámos, gépkönyves versenyautód és járhatsz a tescoba bukócsővel ha erre izgulsz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!