A Lada Niva, hogyhogy létezik még a jelenlegi formájában?
Én nem igazán vagyok rajongója a Daciának, de így a Niva mellé állítva látszik, hogy zongorázni lehet a különbségen.
Nyilván a legolcsóbb kapcsolók, műszerfal...stb kerül bele,anyagminőség sem a legjobb, tudásban is csak annyit tud, mint egy tizenéves Renault, de ennek ellenére, egy 21 századi autó.
A terepképességeivel is megállja a helyét.
Ellenben a Lada,olyan, mintha időt utaznánk.Nem beszélve arról, hogy a Niva baromira szűk belül, keskeny.
Az új Ladák formaterve egészen kellemes, viszont a Niva ugyanolyan ronda, mint amikor tervezték.
Mennyivel egyszerűbb lenne, ha a 4 ajtós Nivát leváltanák erre:
A két ajtósat meg erre:
Manapság nagyon kevés ember vesz olyan autót, ami csak terepre való.Inkább a SUV nevű öszvérek mennek, ugyanis az jó terepre, meg aszfaltra is.
Azért legyünk őszinték, a Niva az szinte bárhol elmegy. Melós autó, tökön babon át, tökig ganajban annak mindegy.
Nagyon kevés ember vesz olyan autót ami csak terepre való viszont nagyon sok olyan munkakör van ahol az a fontos hogy terepen kompromisszumok nélkül teljesítsen a többi meg mindegy. Na a Niva pont erre való, olcsó és mehetsz vele bárhova, télen, nyáron esőben, hóban sárban, erdőben, hegyen, szántásban. Ár érték arányban valszeg a legjobb és ha munkáról van szó akkor ez számít.
Azok a nyugati terepjárók amik ugyanilyen módon üthetők-vághatók ( pl a régi G Merga, Defender stb) ezek mind jóval drágábbak. Egy új Defender az 20 milla! :D
Amúgy a Lada helyett ott van a Suzukiéknak a Jimny-je, ha terepezésről van szó. Árakkal nem annyira vagyok képben, szóval nem tudom melyik mennyire jön ki.
A dárcsia betonra való, meg inkább földútra. Az meg azért nem egy kemény terep, még akkor sem ha egy-két nehézpót + traktor hagyott egy nyomvályút.
Ott pl. a duster jobban boldogul mint egy sima, mezei autó.
Ezt csak azért írtam be példa gyanánt, hogy a különbségeket körülírni.
Valaki mondja már meg ki az a rengeteg ember akinek a Niva kell? Mert a környéken max 1 erdésznek van, ha még megvan neki egyáltalán, mindenki másnak L200, Hilux, Navarra etc (erdész, vadász, agrármérnök stb stb) ÉRtem én, hogy jó terepen, de a fentiekkel is el lehet menni máshol és legalább nem rohadnak le úton-útfélen. Nyilván drágább, de nem véletlen.
Érdemes elolvasni:
" Nyilván drágább, de nem véletlen."
Nyilván drágább, de a kérdés mennyivel vagy hányszor drágább? :D
A Hilux 7 milliós alapárral indul a szimpla és majd 8,5 millióval a duplakabin esetén. A Navarra 7,5-11,2 milliós alapára is szép ( változat és felszereltség függvényében).
Az L200 6,8-10,2 milla közötti alapára is tuti.
A Defender 20 millás ára meg mindent visz. :D
Nem kétség, akár a normális keleti/nyugati terepjárók akár a pickupok sokkal sőt nagyon sokkal jobbak, mint a Niva, de a Niva 3 milliós alapárával egyik sem versenyképes.
Egy 3 millióba kerülő használt akármelyik felsoroltból simán lehet olyan betegágy, mint egy Niva vagy még rosszabb is.
A Niva az árához képest nagyon jó. Nyilván egy Ford Focus is jó egy BMW F10 530d sokkal sokkal jobb, de ha nincs 20 millád egy új F10-re csak 6 akkor marad a Focus :D
Ha megteheted ( és nálunk vidéken is sokan megtehetik) akkor egyértelműen nem a Ladát fogod megvenni, nem is kérdéses.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!