A Lada Niva, hogyhogy létezik még a jelenlegi formájában?
Én nem igazán vagyok rajongója a Daciának, de így a Niva mellé állítva látszik, hogy zongorázni lehet a különbségen.
Nyilván a legolcsóbb kapcsolók, műszerfal...stb kerül bele,anyagminőség sem a legjobb, tudásban is csak annyit tud, mint egy tizenéves Renault, de ennek ellenére, egy 21 századi autó.
A terepképességeivel is megállja a helyét.
Ellenben a Lada,olyan, mintha időt utaznánk.Nem beszélve arról, hogy a Niva baromira szűk belül, keskeny.
Az új Ladák formaterve egészen kellemes, viszont a Niva ugyanolyan ronda, mint amikor tervezték.
Mennyivel egyszerűbb lenne, ha a 4 ajtós Nivát leváltanák erre:
A két ajtósat meg erre:
Manapság nagyon kevés ember vesz olyan autót, ami csak terepre való.Inkább a SUV nevű öszvérek mennek, ugyanis az jó terepre, meg aszfaltra is.
Hidd el,hogy sok embernek jó lesz az a Niva.
Nem mindenki van oda azokért a letolós bunkóautókért,már bocsánat.
Teljesen más a célközönség.
A Niva egy igénytelen terepjáró a szó szoros értelmében. Arra van kitalálva, hogy az orosz tajgán bárhol elmenjen és fillérekből fenntartható legyen.
Ezzel szemben a Duster egy olcsó "városi terepjáró", amivel a SUV őrületet akarja meglovagolni a Dacia.
Van rá igény. Olcsó, jól bírja a terepet, alkatrész is van hozzá dögivel. A Mercedes-Benz G is mostanáig húzta, igaz, az AMG-kivitelek nem a terepjárásról szóltak. De még az UAZ-t is forgalmazzák itthon, tehát arra is van valós igény.
"Inkább a SUV nevű öszvérek mennek, ugyanis az jó terepre, meg aszfaltra is"
Igen. Terepen ugyanolyan túlméretezett, esetlen bálna, mint aszfalton, de legalább látja a szomszéd is, hogy jó nagy ótója van Miskának, fussa rá neki. Aki valóban tökön-paszulyon járkál, annak nem jó az SUV, mert a viszkós vagy Haldexes összkerékhajtás nem tengelyig kimélyült szekérnyomokra való, a metálfényezésű, elektromos-indexes tükör meg nem szereti az útra behajló faágakat. Akinek tényleg rossz utakon kell járnia, nem csak az erdészházig vagy a lovardáig megy a makadámúton, az épp ilyen, elavult és kényelmetlen, de megbízható terepjárót fog venni.
Nem rossz egyébként a Duster sem, lehet, hogy a próbapályán tud is majdnem annyit, mint a Niva, de biztos, hogy rendszeres terepezésnél hamarabb adja meg magát a hajtáslánc, mint a vén szovjet csatalóban. Igaz, a Ladánál meg a hajtásláncon kívül a többi apróság szeret időnként megkotlani. De a lényeg: tartós, erős terepes igénybevételre nem valóak a divatterepjárók. Azok alapvetően aszfaltra készültek, de ha kell, el lehet velük bandukolni a földúton is valamennyire. Cserében van értelmes végsebességük, mert nem reménytelenül rövid az áttételezés, nem ordítanak a terepmintás gumik aszfalton és nem billeg idegesen 60 km/h fölött a keskeny felépítmény.
Mert akinek elég, meg terepen akarja hajtani nagy %-ban annak akkor ez való. Amúgy én sem akarok venni, igazából egyik közül sem, de ilyen jellegűen van még olyan akinek pont megfelel erre a célra.
A dárcsi meg nem terepjáró! :D
a félted és csak utakon használod arra a vvitara a legjobb
ha használni is akarod és nagyobb nyomatékot akarsz arra ott az olycsó lada
(dáciát nem szabad venni régen is ugyan ez volt a sok városi bácsi néni megvette belerakott 100-150k km et és csodálkoztak hogy nem megy)
(egy 20 év mulva meg kell nézni hogy mennyi egy lada és egy dacia ára, megfog mindenki döbbenni amikor a lada lessz egy 400-500 és a dacia meg 400 alatt)
az a lényeg hiába ronda de a piacon a legjobb
(szerintem elképzelhetetlen hogy egy mercedes bmw vagy akár landroverrer SUW valaha is földuton menne)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!