Lesz baja a kocsimnak, ha az előírrnál jobb olajat töltök bele?
"Állítólag,..."
Akkor miért kérdezed meg, hogy árt-e? :D
Attól, hogy egy olajnak kisebb a viszkozitása, nem jobb. A motor egy adott viszkozitású olajjal működik a legjobban, tehát ha neked 5W30 az előírás, akkor valószínűleg az a legjobb a motornak. A tisztaság alatt nem tudom mit értesz, ilyen téren aztán végképp nincs különbség. Egy általad jobbnak vélt olaj még árthat is az autónak.
A viszkozitáson kívül figyelni kell a teljesítményszintet és bizonyos esetben a gyártói jóváhagyásokat is.
Én annyit tennék hozzá a korábbiakhoz, hogy a megjelölt 1db viszkozitási érték az erősen éghajlatfüggő. Ide az 5W30 jó, de az Antarktiszra vagy Ojmjakonba már 0W20 kellene ( persze ugyanolyan teljesítményszinttel, gyári szabvánnyal stb stb ).
Ha nem eszi az 5W30-at és jó a motor akkor a 0W20-at sem fogja, viszont erre az éghajlatra általában véve ez már felesleges. A fogyasztás rengeteg tényezőtől függ, ezek közül a legkevésbé fontos a viszkozitás. A 2,0bar és a 2,8bar keréknyomás közötti differencia sokkal hamarabb mérhető, mint a 0W20 és a 10W40 közötti :D
Az is fontos, hogy milyen műszaki megoldások vannak a motorban. A PD motoroknál bizonyos helyeken olyan mechanikai igénybevétel és hő van, hogy a 0W20 a mi éghajlatunkon nem tudna megfelelően kenni és szétkureszolnád a motort. Vannak olyan dízel motorok, ahol az olaj visszahűtés nincs normálisan megoldva és 10W40 a gyári előírás. Lehet 0W20-szal idő előtt beállna a turbó.
Ugyanennek a gyártónak vannak olyan feltöltött benzinmotorjai ami saját fejlesztés, minden normálisan meg van benne csinálva és 0W20-0W30-5W30 a gyári ajánlás Európába.
Általánosságban talán azt mondanám, hogy a normál ( vagy idősebb motoroknál a régi) előírásoktól hideg oldali viszkozitás tekintetében el lehet térni - ha ésszel használod a motort , pl 5W30 esetében a 0W30 teljesen jó lehet.
A meleg oldali viszkozitásnál a mi éghajlatunkon nem igazán van szükség a w30 alatti viszkozitásra ( leszámítva azt a néhány motort, aminek ez a gyári előírása), sőt néhány -elbszott- motornál nagyon meleg nyári hetekben még problémát is jelenthet a w20-as olaj.
A pontos típus ismerete nélkül így erre nem nagyon lehet nyugodt szívvel válaszolni. Szerintem a 0W30 még elmegy - ha nem taposod - de a 0W20 felesleges.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!